Author : Cik Rose Cute | 12:53 PM | 0Total Comments |
Selamat Menyambut Kongsi Fa Chai Buat Kaum Warga cina Di seluruh Dunia.Sempena cuti raya cina ni...kami tak balik kampung pun...,jiran sebelah ni balik kampung kelantan.Diaorang dah lama tak bawak mak diaorang balik ke kelantan.Ayahnya asal orang selangor..tapi dah meninggal .So diarang bawak la....dah 4 tahun maknya tak jumpa sanak saudaranya.
Ni bukan nak cerita pasal diaorang...,ni nak cerita pasal kami sebab apa tak balik....
Bukannya tak nak balik,tapi budget lari...rotex kereta untuk tahun ni,mahal sangat...mentang2 la kereta kami dah nak habis bayar...hujung bulan ni.Biasanya rotex rm 300 jer..setiap tahun....tahun ni rm 600...apa kes la...rotex mahal pulak..alasan kereta dah 10 tahun lebih...,ingatkan kereta dah habis bayar..rotexnya tak la mahal...tapi terbalik la pulak...hai dunia-dunia..semuanya pakai duit...budget lari tu yang tak jadi balik kampung...lagi-lagi ibu ni tengah sarat mengandung...duk lama2 dalam kereta sakit punggung....kebas giler..tu la nasib ibu mengandung ni...hai di hari raya cina ni...ibu meluahkan perasaan la pulak...yer..,malam tadi warga cina makan besar la...bersama sanak-saudara mereka...apa-apa pun Malaysia indah,aman damai dan pelbagai kaum....Semoga malaysia tetap aman....Amin...


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

No comments:

Post a Comment

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠