Rindu Kasih sayangmu...

Author : Cik Rose Cute | 2:30 PM | 0Total Comments |
Tahun ini masuk tahun ke tiga...Arwah Ibuku meninggalkanku...Betapa sepinya rasa hatiku..bila ibuku tiada bersamaku...Di saat ini aku sangat-sangat memerlukan ibuku...dapat datang melihat saatku ingin melahirkan anakku yang ketiga...Tapi apakan daya..sudah suratan Ilahi..Ibuku telah pergi.kerana menderita sakit barah otak.
Ibuku sakit tak la lama...dalam masa 3 bulan jer...Doktor sudah bilang Ibuku tiada harapan lagi untuk hidup.Aku tak menyangka selama umurnya awal 30 an..dia selalu mengadu sakit kepala....dan aku waktu itu masih kecil tak tahu apa-apa.Ibuku banyak menderita...kerana setiap kali dia kawin..pasti suaminya meninggalkannnya...Kata orang Ibuku selalu di tinggalkan..disaat dia di dalam pantang...kesian Ibukukan!...
Alhamdullilah....nasibku tidak seperti itu...kalau nasibku seperti itu...entahlah..aku bukannya seorang yang kuat seperti Ibuku...Di waktu Ibuku kecil...hidupnya memang susah...dia tidak pernah bersekolah...dari kecil lagi Ibuku sudah mencari wang bersama Wan (nenek) pergi menoreh getah.Subuh-subuh lagi sudah bangun untuk menemani..Wan (nenek) untuk kekebun getah.Bayangkanlah waktu itu dengan tak ada elektrik...cuma pelita sahaja menemani perjalanan mereka....bayangkanlah.....
Pada waktu itu...macam-macam binatang buas pun ada...Ibuku pernah ternampak harimau ingin melintas semak....Cuba Aku di saat itu mau terkencing di dalam seluar.Pengalaman Ibuku banyak membuatkan beliau begitu kuat menempuh saat-saat kematiannya.Ibuku pernah berkata kepadaku"kamu sekarang beruntung tak macam zaman aku anak dara dulu..".Ibuku memang seorang yang garang dalam mendidik anak-anaknya.Aku selalu kena di marahi,di pukul...kalau tak berkenan di hatinya.Lagi-lagi kalau angin kepalanya tidak baik waktu tu...memang kena pukul...kalau tak dengar arahannya.
Tapi itu semua sudah jadi memori indah dalam hidupku....Aku bersyukur kepada Tuhan...sebenarnya Ibuku selalu memarahiku banyak sebab..kalau tak takkan aku jadi seorang insan yang tak kenang jasa..Ibuku...Di saat ibuku sakit...Ibuku ingin aku menjaganya waktu sakit...tapi aku hanya menjaganya dua minggu sahaja..Aku terpaksa mengikut suamiku balik ke selangor.
Abang dan kakak iparku yang menjaganya...sehingga ibuku menutup matanya yang terakhir....
Semoga roh ibuku...aman bersemadi di sana....Al-fatihah...
Anakmu merinduimu....


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

No comments:

Post a Comment

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠