BISKUT COKLAT RATU HATIKU

Author : Cik Rose Cute | 8:51 PM | 0Total Comments |
Aku ambik resepi ni dalam majalah keluarga,anak sulongku yg tunjuk...Ibu kenapa tak buat biskut ni...?cam sedap jer...aku cakap gan dia...sekrg ibu tak boleh buat..sebab ibu tak larat ni...perut dah besar...tunggu hari jer..Lain kali ibu buat.Anak aku yg perempuan ni..memang hantu coklat pantang ada coklat memang dia suka...ni aku kena salin resepinya..siap ambik gambar lagi..walau pun gambarnya tak berapa cantik.


Bahan-bahan:

  • 100gm mentega
  • 65gm gula aising
  • 50gm susu cair
  • 120gm tepung roti
  • 10gm serbuk koko
  • secubit garam.
Cara-cara Membuatnya:
  1. Pukul mentega bersama gula aising dan garam sehingga kembang.
  2. Masukkan susu cair,tepung roti dan adunan.Kacau sehingga sebati.
  3. Terapkan doh sederhana tebal dengan acuan mengikut corak yang di kehendaki.Bakar selama 15 minit pada suhu 180 darjah sehingga masak.


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

No comments:

Post a Comment

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠