17 February 2011

Kandunganku 37 Minggu..

Pejam celik-pejam celik...kandunganku hari ini dah masuk 37 minggu...kakiku dah mula membengkak...tidur malam pun tak lena....Aku melihat suamiku..lena tidur siap berdengkur lagi...Lelaki...mana dia tahu sengsara wanita mengandung...Dua,tiga hari ni...perutku asyik memulas cam nak terberak...jer..dengan sakit belakang,peha macam nak sengugut pun ada....Bagiku yang mengandung anak yang ke tiga..itu perkara biasa...normal bagi Ibu mengandung.Tanda-tanda nak bersalin rasanya tak lagi...
Sebab ku merasakan perutku belum turun ke bawah lagi...,kalau nak bersalin perut kat atas tu rasa kosong...sebab kepala baby dah turun kebawah memasuki saluran.Buat masa ni belum lagi...tunggu jer la...
Aku pantang sendiri jer..mak mertuaku tak dapat datang...tak per ler...aku dah ada pengalaman...,jangan anak-anakku buat hal sudah..gila meroyan pulak aku nanti.Kalau tak arwah Ibuku yang datang..tapi Ibuku dah tiada di dunia...ni.(Al-Fatihah) semoga rohnya di cucuri rahmat ke atasnya.
Suamiku dah mula risau siapa yang akan masak untuknya....Takkanlah aku kot...,sebagai suami harus pandai jugak berdikari...jangan harapkan emaknya sajer...nanti kalau diaorg dah tiada...kita jugak yg kena buat sendiri....,suami aku mengharapkan emaknya datang...tapi emaknya tak dapat datang..elok jugak kesian orang tua tu...dah tak larat nak dukung baby..Mak mertua aku selalu sakit tangan dan kebas  bila lepas buat kerja...sakit lutut la..biasa ler orang dah berumur...

No comments:

Post a Comment

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠