Sungai Airnya Biru

Author : Cik Rose Cute | 12:30 PM | 19Total Comments |
Walaupun air sungai nie berwarna biru di sebabkan kimia..tapi kalau korang tengok memang cantik...Sungai ini juga adalah satu rekaan semata-mata yang dihasilkan oleh manusia. Kini terdapat sungai yang dikenali sebagai ‘The Celeste’ yang terletak di Taman Negara Tenorio di Guatuso, Alajuela mempunyai air sungai yang berwarna biru disebabkan oleh tindak balas kimia semulajadi antara sulfur dan kalsium karbonat yang bertindak memberi warna air sungai yang unik ini..  Jom lihat gambar di bawah ini.
Memang  jelas sungai ini kelihatan cantik walaupun perubahan ini berlaku atas tindakbalas kimia semulajadi. Dikatakan juga fenomena  ini juga mempunyai kaitan dengan aktiviti gunung berapi di negara itu. Jadi, jika kita terlihat atau nampak sesuatu benda yang luar biasa, hendaklah kita sentiasa memuji ciptaan Allah SWT.

P/S:Kalau dan tercampur dengan bahan lain memang tidak boleh mandi gan minumlah ya.....Kredit By Sini


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

19 comments:

  1. Subhanallah...cantik...tp mcm takut pun ya...sbb tak nampak dasarnya..hee

    ReplyDelete
  2. cantikkan. Kuasa Allah... Akak ty edit my blog... suka2

    ReplyDelete
  3. wahh bez ja tgk..klu lah dapat mndi sungai camni ;-)

    ReplyDelete
  4. air sungai pun nak biru jugak ye. mcm mcm.

    ReplyDelete
  5. memang cantek tp syg , tercemar ..
    p kalo tinguk2 dah tahu mmg tercemar,mana da sungai biru melainkan lautan,swimming pool. kan. hikhik xD

    ReplyDelete
  6. Subhanallh cantiknyer......biru jer air tenang tengok

    ReplyDelete
  7. cantik tapi sayang xblh guna,,..

    ReplyDelete
  8. cantiknyeeee air sungai biru...

    ReplyDelete
  9. hehe, baru nk tnya.. blh minum/mandi tak ek kat sini?

    ReplyDelete
  10. cantik sungguh alam ciptaan tuhan..semuanya kuasa Allah..

    ReplyDelete
  11. cantiknya mcm letak kaler..

    ReplyDelete
  12. chantek walopn hnya buatan...rs tenang jer kwsn 2

    ReplyDelete
  13. tenang je mata tgk...subhanallah...cantik!

    ReplyDelete
  14. SubhanaALLAH...cantiknya..!
    tapi takut nak mandi..walaupun boleh mandi..

    ReplyDelete
  15. perghhh lawa gilerr...rasa cam nak terjun jer ke dalam!heeee~

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠