Mee Udang Pujaan Hatiku

Author : Cik Rose Cute | 8:02 AM | 15Total Comments |
Resepi Untuk Di bulan Ramadhan.....Korang layan jerlah hihihi


UNTUK KUAH

300gm udang
1 liter air
3 ulas bawang putih - cincang
1 sudu besar cili kering kisar
2 sudu bsr sos cili
2 sudu besar sos tiram
1 biji tomato - ptg dadu
1 biji kentang direbus dan diblend
segenggam udang kering blend bersama cili kering td
1 kiub pati ayam
sebatang karot - ptg ikut suka
sawi
garam + gula secukup rasa
1/2 cawan minyak utk menumis
mee kuning 1 bungkus ( dicelur)
daun bawang, daun sup dan bawang goreng utk hiasan

cara membuatnya:
1. panaskan minyak, tumis bawang putih, masukkn cili kering yg diblend bersama udang kering tadi. kemudian masukkn air dan semua bhn di atas kecuali udang dan sayur. biarkn ia mendidih...dah didih masukkn karot, kobis dan udang..biarkn dlm 10 minit..masukkn sawi...dan boleh tutup api.


Okey Bye....Selamat Menjamu mata Di pagi Hari....


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

15 comments:

  1. sedapnya!rasanya dah setahun lebih teringin nak makan mee udang.tp xdapat2 :(

    ReplyDelete
  2. nak pulak dah dekat puasa ni.. ;) apa yang dilihat semua nampak sedap.. ;)

    ReplyDelete
  3. sesungguhnya saya memang sangat lapar..

    ReplyDelete
  4. haaa yg ni rasanya leh buat..sebab mudah..heheee

    ReplyDelete
  5. sedap nye..terliur nengok pg2 ni..huhu

    ReplyDelete
  6. Mmg tak letak bwg merah ye cik rose? Tapi hasilnya, wallah. Nampak sedap hingga melaparkan perut ku yg walhal sedang kenyang.. :D

    ReplyDelete
  7. pebret mknan ibu yg ke2...sedapnya sllu mkn kt area Langat....

    ReplyDelete
  8. suka mee udang ni tp lepas mkn..haaaaacuuuuummmm!

    ReplyDelete
  9. hiihhi//,.
    izan kalau bab ada udang mmg suka...selalu makan kat luar..kami kongsi berdua...suami makan mee..izan makan udang..hheheh..mia tgk saja...kahkah...

    ReplyDelete
  10. ohh udang tu...~~~~

    terliur tgknye.. :)

    ReplyDelete
  11. bagus ni..menu ramadhan.. kite copy yer kak..hehe

    ReplyDelete
  12. sedapnya besar-besarnya udang...

    ReplyDelete
  13. wani suka mee udang...selalu gak dok p makan mee udang kat sg dua nyummy!

    ReplyDelete
  14. perghhhh sgt menggodaaaa!!!

    ReplyDelete
  15. mcm senang je nak buat... lenkali leh try nih...

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠