Bapak Dirang Orang Filipina

Author : Cik Rose Cute | 1:34 PM | 17Total Comments |
Kubur dirang belum sampai sebulan....ada pulak kes bapaknya pulak tiada pengenalan diri...

kisah dirang, penculikan dirang, bapa dirang diusir ke filipina, kosmo, utusan, hmetro, mymetro, metro, kosmo!, kosmo, isnin, selasa, rabu, khamis, jumaat, sabtu, ahad, berita, info, terkini, terbaik, berita gempar, berita panas, isu panas, isu terkini, blog terhebat, memang terbaik
HENRY akan diusir ke Filipina kerana tidak memiliki dokumen pengenalan diri
JOHOR BAHRU - Timbalan Pendakwa Raya mengarahkan polis supaya membebaskan bapa mangsa pembunuhan kejam, Nurul Nadirah Abdullah untuk diusir ke negara asalnya, Filipina, atas kesalahan tidak memiliki dokumen pengenalan diri.

Sehubungan itu, Ketua Polis Johor, Datuk Mokhtar Mohd. Shariff berkata, pihaknya akan merujuk lelaki yang ditahan di Bandar Seri Alam pada 8 Mac lalu itu kepada pihak Imigresen untuk tindakan lanjut.

"Dia diusir kerana tidak memiliki dokumen pengenalan diri," katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

Sumber : Kosmo


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

17 comments:

  1. sedih baca kisah dirang ni...hope dipermudahkn segala urusan keluarga arwah ni...

    ReplyDelete
  2. macam-macam la.
    yg tak bagusnya anak kecil jadi mangsa -.-

    ReplyDelete
  3. kejam sungguh kan cara dirang dibunuh...

    ReplyDelete
  4. macam mana dia leh kahwin ngan mak dirang kalau tak de pengenalan diri?sian pada dirang, comel budak tu. Macam2 kes skrg takut dibuatnya

    ReplyDelete
  5. ylh.. kalu dia dok sinipun xder maknanya, anakpun sudah tiada, lagilah pahit ntuk dikenang

    ReplyDelete
  6. bagai jatuh ditimpa tangga...

    ReplyDelete
  7. tak ade perikemanusiaan langsung...anak kecil tak berdosa menjadik mangsa....

    ReplyDelete
  8. Kalau bapa Dirang tiada pengenalan diri, mengapa atas dasar kemanusiaan tak boleh kerajaan pertimbangkan utk mengeluarkan pengenalan diri? Jika ramai warga Indonesia, Afrika, China, India dll dibenarkan tinggal di sini, mengapa tiada bapa Dirang sedang anak-anaknya tinggal di sini?

    Bapanya membesar sejak kecil di Malaysia, sekarang dia tiada saudara mara lagi di Filipina. Jika dihantar balik ke sana ke mana dia nak pergi? Ia seperti menghantar kucing masuk hutan, tidakkah itu kejam namanya??

    ReplyDelete
  9. Sedey dengan kisah mereka..

    Keadaan semakin rumit kerana media menjadikan isu ini panas...

    Namun, bagi kita,ia sebagai prngajaran berguna

    ReplyDelete
  10. sian pulak dkt ibu dirang.. dhla ank dh xda... hsbd pulak bakal balik ngara asal...

    ReplyDelete
  11. KIRA PENDATANG ASING LAH NI..HUHU

    ReplyDelete
  12. kisah mereka sangat hangat..dari anak hingga bapak

    ReplyDelete
  13. al-fatihah utk adik kecil bernama dirang..


    dia pon dgr kata dh bercerai dgn ibu dirang kan?

    ReplyDelete
  14. lorklu sejak kecilbapak dia dok malaysia takkan tak boleh jadi warganegara?pelik2..

    ReplyDelete
  15. amboi cik rose..makin ari makin comey blog ni..tgk ni tmpat komen pun makin cantik..

    mcm2 hal ye..

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠