19 February 2012

Korang Ada Blog Contest Tak?...

Hai! pagi you all....Pagi2 lagi dah tersirat darahku....Korang nak tahu kenapa...emmmm korang klik SINI  .....Dah baca...korang rasa macam mana.....darah korang tersirat tak cam aku? hihihi...Itu pendapat blogger tue....Pendapat yang suka join contest lain pulakkan.....Kat bawah nie aku copy dari blog ABAZILAH  Pendapat aku sama gan dia...Jom! kita baca..Aku rasa korang pun setuju dengan student UITM nie....hihihi





Rasa panas hati pun ada jugak bila baca post ni .

Aku adalah salah sorang blogger yang ada blog khas untuk join giveaway . Masa aku mula-mula join giveaway ni , aku banyak join dekat blog personal . But then , ada giveaway yang aku join ada meletakkan syarat untuk letak banner dekat sidebar la , listkan blog mereka dekat blog list ke . Mostly tempoh nak letak banner dekat sidebar tu take time , kena letak sampai due date .

So bila dah banyak sangat letak dekat sidebar , maka blog personal nampak serabut . That is why aku buat satu lagi blog khas untuk join giveaway dan contest . Lagi satu , bila blog personal kita balik-balik ada post giveaway , nanti orang bosan nak datang jengok blog balik asyik-asyik giveaway saja .

Semua benda ada reasons . Tak perlu nak "Apa kejadahnya , apa kejadahnya" .

"Bagi pendapat aku la, apa kejadahnya buat Blog Contest ni?? Orang nak blogging, sebarkan info dan ilmu, tapi ade jugak insan lain yang dok sibuk mengejar hadiah-hadiah yang ditawarkan"

Dipetik dari post tersebut .

Ada orang blogging siap sebar gambar-gambar tak elok , kenapa tak cakap dorang nak sebarkan gambar tak senonoh ?

Setiap orang ada reason mereka untuk berblogging . Bukan semua orang dalam dunia ni berblogging hanya sekadar nak sebarkan info dan ilmu saja . Ada yang berblogging untuk tujuan luahan hati sendiri , berbisnes , dan sebagainya lagi .

"Bagi mereka, kalo menang satu rezeki, kalo tak menang.. tak bagi efek pun sebab ade lagi beratus pertandingan yang dorang join tu."

Kau ada tanya eh setiap pemilik blog contest ni yang "Bagi mereka, kalo menang satu rezeki, kalo tak menang.. tak bagi efek pun sebab ade lagi beratus pertandingan yang dorang join tu" ? Kompem sangat eh macam tu yang kami rasa ? Aku tak rasa macam tu pun . Bukan semua giveaway yang aku post dekat blog giveaway aku tu semuanya aku join . Niat aku sekadar untuk sebarkan giveaway-giveaway yang ada tengah berlangsung pada siapa-siapa yang berminat . Memang lah kalau menang itu adalah rezeki , kalau bukan rezeki so jadi apa la ? 

Sampai ada link kat sidebar tepi menunjukkan contest dan giveaway mana derang dah join.. Nak bangga letteww?

OMG , letak link dekat sidebar tu bukan nak menunjuk or nak bangga ye . Kau pernah join giveaway tak ? Pernah tengok tak ada penganjur-penganjur yang meletakkan syarat kena letak link dekat sidebar ? Pernah ? Jangan cakap melulu saja . Its not a matter of nak berbangga .

Aduisshh, memang tak berhati perut betul aku tengok. Cuba la fikir orang lain juga, mereka buat contest dan giveaway ni pun bersebab, dan mereka nak kan sesuatu dari blogger lain.. bukan nak blog contest korang tu (minta maaf aku katakan).

Tak berhati perut ? "Mereka buat contest dan giveaway ni pun bersebab , dan mereka nak kan sesuatu dari blogger lain" . Nak apa ? Kami yang join giveaway ni ada yang sekadar suka-suka , ada yang memang suka join , ada yang memang nakkan hadiah . Aku bagi contoh , ada orang anjurkan giveaway untuk suruh orang lain like gambar dia dalam contest facebook yang dia join . Kalau bukan blog contest kami yang ramai dah orang follow , tak ke kami yang akan menarik orang yang follow kami tu untuk sama-sama join dan vote penganjur ? Kalau setakat blog personal , belum tentu semua yang follow blog personal tu berminat nak join giveaway . Kalau blog giveaway , dah tentu yang follow blog tersebut adalah di kalangan mereka yang suka join giveaway . Ada fikir tak ?

"Jadi sebab tu, giveaway tiket wayang oleh muazfaris 2012 tu aku tak bagi pada ‘mereka-mereka’ ni.. Walau hakikatnya sedih juga pada mulanya. Tapi nak buat camne.. memang apa kejadahnya hang pi buat tu."

Kenapa mesti nak cakap apa kami buat ni "apa kejadahnya" ? It sounds harsh and rude , for me . 

Tahu tak benefit selalu join giveaway ni ? Sebab kebanyakkan penganjur nak kita follow mereka . Sekarang aku rasa dah beratus-ratus blog aku follow . Yang best nya , setiap kali online , aku akan check dashboard , so dapat tengok latest post oleh mereka ni . Dari situ dah dapat isi masa lapang berblogwalking . Macam-macam ada , info , ilmu , bisnes , berita , dan sebagainya . Its not apa kejadahnya kami buat . Ada benefit okay !

Lastly mesti lah ada ayat , ini sekadar pandang aku la bla bla dan bla . Yes , bagi pandangan itu boleh , but aku just tak suka "apa kejadahnya" tu . Its like kami yang buat blog contest ni macam buat benda tak elok saja .

Btw , kenapa aku tengok yang banyak komen post tu adalah mereka-meraka yang ada blog contest , but why tak tunjuk pon komen-komen tu semua ? Nak jugak aku tengok apa komen mereka .
 
 
P/S:hahaha...betul tue...aku pun teringin jugak nak tengok  komen yg terdapat kat blog blogger tue tapi tak dapat tengok....semua yang komen kat situ ada blog contest hihihi "Smile Be Happy" 

Jangan marah Der...

18 comments:

  1. 100% setuju.....ckp sng...lgipun adiah2 yg dikongsikan tuh umpama berkongsi rezeki kita kt org len...
    think positive kan sng..tol tak ? :)

    ReplyDelete
  2. eh...x sangka saya masuk blogger pink kat tepi tu...hehehe

    jap saya baca eh...

    ReplyDelete
  3. saya x pernah pun menang apa2 GA atau contest...huhuhh....apa2 pun kita must think positive...hahaa mcm kak Siti atas tu cakap...LOL...

    tp sy ni jenis malas nak join..kalau ada rasa nak join...baru join..tp slalunya saya lagi suke join SEGMEN..lagi senang n mudah cari kawan :)

    ReplyDelete
  4. huhu...macam2...just nak memeriahkan dunia blog ni...apa salahnya...tak menang tu, anggap jelah takde rezeki...huhu..

    ReplyDelete
  5. jeng3..isu panas tue kn? ari tue mmg meletup aa psl blogger tue tulis entry camtue.. abis sumer kwn2 blogger sy komen kat situ, hahah.. XD

    xsalah pun nk ade blog contest..coz sy pun ade gak, lalalala~.. bknnye kite ggu sape2 pun, kn?

    tp asalnye blogger tue kate blog contest cam "sampah".. tp pas dh kne tegur kaw3, br la die delete p'kataan tue..hehe.. XP

    ReplyDelete
  6. uii..panas betul ni..apalah...kita join ga dan contest bkn nak rebut hadiah tp nk kaso sokongan kt kwn blogger yg buat ga...pastu kalau dan bercampur dgn blog personal mmg la berserabut..kan lagi elok kalau diasingkan..tak kacau ko lah muazfaris weyy...nyampah plk..

    ReplyDelete
  7. a'aa kn.. xleh bc komen.. nk gak baca..

    ReplyDelete
  8. tak salah pun kalau adab log khas utk join GA,contest...takde la bercampur2 kan..kalau disatukan..nanti buka2 blog je..entri pasal GA..contest...entri yang lain susah nak nampak...jadi, tak salah la kan kalau ada blog khas utk semua tu..hee~

    ReplyDelete
  9. Panas berapi nihhh, nak komen pun rasa takut..

    Apapun, sabar, sabar, sabar, apa kata lepas ni kita g minum ais banyak2 utk sejukkan hati....

    ReplyDelete
  10. oh saya pernah baca entry tu.title die "BLOG CONTEST BLOG SAMPAH" kan?
    memang rude=.=

    ReplyDelete
  11. hmm tak support trafik la blog untuk ga ni.. :)

    campur je semua dlm satu blog :)

    ReplyDelete
  12. akakpun ader gak blog khas ntuk GA tp buat masa kini ia diprivatekan sementara waktu sebab pemunya agak KEMALASAN untuk ber'GA'

    ReplyDelete
  13. YM tagged Cik Rose nih...kalo rajin join GA, KLik Sini

    ReplyDelete
  14. aduhaiiii.... ada gak y bblog semata-mata hnya utk join contest... x salah rasanya wujud blog khas utk kontes.. aihhh... ni msti jnis y x suka join kontes..so duk diam2 :-)

    ReplyDelete
  15. DIA MARAH SEBAB JOIN GA TAPI TAK MENANG KOT..TU YG DTG MEROYAN..KEKEKEKE..

    ABAIKAN JER ORG2 GITU..*__*

    ReplyDelete
  16. erm, macam2... saya buat blog contest sb xnak blog saya serabut... tapi x sangka plak ada orang leh kutuk camni...

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠