Gambar Ngeri Kesan pembuangan Tatu dan hukumnya

Author : Cik Rose Cute | 3:22 PM | 32Total Comments |
Seram giler aku tengok....rasanya tak sanggup nak tgk...mesti sakit giler....


Di dalam Islam hukum bertatu iaitu pembuat tatu dan orang yang meminta dibuat tatu adalah haram. Kenapa Islam melarang umatnya untuk membuat tatu? mesti ada sebabnya...


Nak tahu kenapa? Cer tengok gambar dibawah kesan membuat tatu @ membuang tatu...


 

Takut tak korang tengok? kalau takut jangan buat tatu hukumnya Haram!!!!


Keterangan/Hujah: 
  1. Hukum tatu adalah jelas dilarang dalam Islam. Ini berdasarkan kepada Hadith Rasululllah s.a.w. yang bermaksud: Daripada Ibnu Umar R.Anhuma, sesungguhnya Rasulullah S.A.W bersabda “ Allah melaknat perempuan yang menyambung rambut dan minta disambungkan rambutnya, perempuan yang membuat tatu dan yang meminta dibuat tatu.” (Riwayat al-Bukhari)
     
  2. Dr Yusuf al-Qaradhawi dalam kitabnya al-Halal wa al-Haram fi al-Islam mengatakan bahawa bertatu di badan adalah perbuatan yang dilaknat oleh Rasulullah s.a.w. dalam hadithnya bermaksud : Rasulullah s.a.w. melaknat perempuan yang mentatu dan minta ditatu, dan yang mengikir gigi dan yang minta dikikir giginya”. (Riwayat al-Thabrani)
     
  3. Imam al-Nawawi dalam kitabnya al-Minhaj fi Sharh Sahih Muslim menyatakan bahawa hukum bertatu adalah haram kerana perkataan laknat dalam hadith Rasulullah S.A.W. menunjukkan pengharaman perbuatan tersebut. Di samping itu juga, tempat yang ditatu tersebut akan menjadi najis.
     
  4. Islam tidak memberatkan umatnya. Kaedah yang digunakan iaitu sekiranya sesuatu yang dilakukan itu boleh mendatangkan bahaya dan mudharat pada diri, maka ia perlu dielakkkan. Kaedah ini juga terpakai bagi seorang muslim yang bertatu dan telah bertaubat daripada perbuatan tersebut.
     
  5. Banyak cara diperkenalkan untuk menghilangkan tatu dan orang yang memakai tatu perlu berusaha untuk menghilangkannya dan menggunakan cara yang tidak membahayakan diri dan nyawa mereka.
     
  6. Mereka yang bertatu tetapi telah menyesal dan bertaubat dari perbuatan tersebut tetapi tidak boleh menghilangkannya dengan cara yang selamat, boleh melakukan ibadat solat dan ibadat-ibadat yang lain.


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

32 comments:

  1. stuju sangat dengan entry akak nie..

    ReplyDelete
  2. adui sakitnya tengok..terasa lah...kenapa lah suka sangat nak ubah pemberian Allah, dah elok dah..
    ada nampak telinga kena lubang, lelaki tu, elok2 di letak lubang lepas tu letak cincin muat lubang tu ..bulat lah lubang telinga dia...nilah nafsu manusia kan Cik Rose..

    ReplyDelete
  3. eee, ngeri tengok kulit tersiat mcm tu...tu baru kat dunia tu, kat 'sana" nnt, wallahualam....

    ReplyDelete
  4. dah elok2 dah kulit kita, nak disakitkan diri seniri..cam takde otak je kan :)

    ReplyDelete
  5. namun ada lagi org melayu islam yg masih x takot akan akibatnya

    ReplyDelete
  6. ngeri je. seriau tengok. tak yahla buat benda2 haram kan.

    ReplyDelete
  7. salam kak rose cute..
    (^_~) dah jelas dalam islam memang haram, memang tak perlulah bertatu2.. serius memang tak cantik..

    Nisah suke baca info atas, thanks kak..

    ReplyDelete
  8. eiii takut kan. tu la masa nak buat tak mau beringat...

    ReplyDelete
  9. tak phm nape org buat tatu. tak nmpk pun ape faedahnye.

    ReplyDelete
  10. aaaaa terasa sakitnya bila tengok..

    ReplyDelete
  11. Sesal kemudian tak berguna..Jangan mulakan langkah pertama jika tau ianya bencana...

    ReplyDelete
  12. tatu xkan hilang 100% punyer....

    ReplyDelete
  13. Ya Allah x sanggupnya M tengok...harap2 ramai la yg berniat nak buat tatu tu tengok entry CR ni..hi hi..sure kecut nya..

    ReplyDelete
  14. tobat la mereka yg bertatu......takutnya..
    Takut dgn balasanNya yg penting.

    ReplyDelete
  15. ee...ngerinya.
    tu lah balasan orang yang membuat tatu

    ReplyDelete
  16. ish2... elok2 tgn cantik bersih..nk berconteng tu pasal apa.. skng ini la akibatnya.. huhuhu.. ngeri betol.. di dunia pun dah sakit, apatah lagi di sana kelak..

    ReplyDelete
  17. ish seram nya tengok... ngeri pulak

    ReplyDelete
  18. salah sendiri lh..sape suruh buat tatu..huhu

    ReplyDelete
  19. kenapalah nak menyiksakan diri sendiri..huhu..

    ReplyDelete
  20. salam cr..
    buat tattoo mmg diharamkan..
    jgn le pepandai nk buat.. baru ngeri kat sini.. belum ngeri kat akhirat lg.. hhuhuh..


    tq for sharing :)

    ReplyDelete
  21. adeeehh...! takutnyaaa...!
    bukan lawa pun kalau bertatu...

    ReplyDelete
  22. eeee
    x sanggup smp jd camtu..ntah apa2,buat rosak badan je..apapun ISLAM sgt indah kan..mesti bersebab segala larangannya :)

    ReplyDelete
  23. hadoi ngeri jer nengok..kulit kita cantik2 jd mcm tu

    ReplyDelete
  24. singgah hari kamis=)takut tgk kulit tersiat

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠