Ayunya Rossa Bertudung..

Author : Cik Rose Cute | 1:08 PM | 35Total Comments |
Penyanyi terkenal Indonesia, Rossa yang berazam untuk menutup aurat dengan memakai tudung selama 40 hari selepas pulang daripada mengerjakan ibadah haji berhasrat memanjangkan lagi niatnya itu.
Baguslah sebenarnya, kalau kekalkan imej bertudung sampai bila-bila okay jugak. Tapi tentunya memang tak dapat sebab Rossa terikat dengan kerja.
Budiey tengok, ramai pendapat yang mengatakan Rossa ni sangat manis dan ayu bila bertudung, korang setuju tak? Nampak comel je.
rossa bertudung berhijab
Rossa juga kini tengah sibuk menjadi juri untuk program X Factor Indonesia. Rossa menerusi Twitternya juga turut mengumumkan bahawa dia akan menanggalkan tudung apabila tiba masa kernaa tuntutan kerja.
Semalam, Rossa telah hadir di Pelancaran album Masterpiece di Jakarta Selatan dan turut ditanya tentang isu menanggalkan tudung ini.
Portal inilah.com melaporkan, Rossa yang selesai menunaikan haji pada 2 November lalu dan tempoh ‘niatnya’ itu tamat pada Selasa mahu memanjangkan azamnya sehingga akhir Disember ini.
“Hari ini (Selasa) sudah cukup 40 hari. Sampai Disember ini (memakai tudung) Insya-Allah.”
Bagaimanapun kata Rossa, disebabkan kontrak yang sudah ditandatangani sebelum ini membuatkan dia terpaksa membuka tudung bagi persembahan tertentu.
Tambahnya, selain bertudung, penampilan ketara lain yang dapat dilihat ialah daripada segi corak berpakaian.

Pssttt!!! artis nie kalau bertudung mesti cun...

Kredit BUDIEY


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

35 comments:

  1. Memang cantik sgt..
    Sejuk nengoknya.. ;D

    ReplyDelete
  2. Harap2 kekal.Biar jadi ikutan ramai artis,biar semua tutup aurat.

    ReplyDelete
  3. lama xjenguk sini..mkin pink gtu blog nya hehe..

    ctk lah rosa kan

    ReplyDelete
  4. Salam CR..
    mmg comel.. moga2 dia istiqamah dlm azam menutup aurat :)

    ReplyDelete
  5. seeloknya bertudung la smp bile2

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah,makin sweet..boleh jadi cth dan teladan masyarakat :)

    ReplyDelete
  7. makin cantik la rossa bertdung

    ReplyDelete
  8. memang ayu..patutnya diteruskan bertudung saja

    ReplyDelete
  9. apalah artis nih..buat main main jer hukum Allah..dah comel bertudung buka sb tuntutan kerja....hai..dalam dunia ni..xder kerja lain ker..komitmen dgn org dipandang berat berbanding komitmen dgn Allah..sesungguhnya..yg baik jd ikutan..yg x elok...jgn diikut...sesat !!!...er emo lak..hikhik..

    p/s...widget top komen tu,..mmg memula buat tak jadi..2/3 kali cuba br nak jadi..cuba lg CR

    ReplyDelete
  10. comel..moga terbuka hati dia utk trus pkai kannn..

    ReplyDelete
  11. boleh cm tue kan..erm..yelah memasing punye pendirian lah..

    ReplyDelete
  12. bile rossa brtudung nmpak lg ayuu kan??

    ReplyDelete
  13. sayang sejuta kali sayang...inilah realiti dunia..

    ReplyDelete
  14. tapi.. sepatutnya nak tak nak dia kne cuba jugak kekalkan bertudung. Semoga dia terus istiqamah, InsyaAllah ;)

    ReplyDelete
  15. Alhamulillah. Perkara yg baik jgn kita prtikaikn sangat. Sama ada dia niat sementara atau selama2nya, itu antara dia dgn Allah. Lbh baik ada niat yg baik dpd tkde langsung.

    ReplyDelete
  16. cantik dh dia bertudung... tp syg nyer bile nk kene tnaggal... hrp2 terbuka hati utk bertudung terus, tp kt indon tak ramai yg berhijrah mcm tmpt kite... mungkin tuntutan kerjaya kan

    ReplyDelete
  17. sama2 kita doakan moga ramai lagi artis yang bertudung.. :)

    comelkan dia bertudung.. :)

    ReplyDelete
  18. Kan Bagus Kalau dia terus ja bertudung..cantik sgt

    ReplyDelete
  19. semoga dalam masa 40 hari tu dia dapat hidayah utk kekalkan bertudung kan. cantik sgt. :)

    ReplyDelete
  20. cantek rossa ni...tp sayang dia x kenal saya....saya ja yg kenal dia hehehee

    ReplyDelete
  21. comelnye bertudung..kalau kekal lagi baik kan

    ReplyDelete
  22. ish.. boleh pulak ada masa2 nk tutop aurat eh.. hihi.. apapun, tu hak dia.. huhuhu

    ReplyDelete
  23. mmg cantik bila dia bertudung. hope kekal la dengan imej ni.

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠