Iceberg Yg Semakin Cair Dan Terpisah

Author : Cik Rose Cute | 1:11 PM | 28Total Comments |
Aku pernah mendengar ceramah dr Datuk Maznah yg menyertai xpdc menjelajah kutub secara solo dulu.Beliau bercerita tentang  kecairan iceberg yg begitu menjadi2 waktu tue.....Kata dr Datuk Maznah  sekiranya iceberg itu berterusan cair paras air laut akan meningkat dan mampu memenggelamkan dunia satu hari nanti....masa tu mungkin dunia akan ................. kiamat????!!!.... Apapun tu semua adalah kuasa Yg Maha Esa,kita sebagai hamba yg naif lg kerdil xkan mampu berbuat apa2..... Jom! Kita tengok gambar iceberg di bawah...



Ketulan-ketulan iceberg ini telah terpisah dari gugusan ais di Antartica. Kelajuan angin telah membentuk iceberg ini menjadi suatu sculpture yang cantik. Lagi gambar after the jump.




Sumber Dari SINI  Kalau tengok gambar di atas memang iceberg semakin mencairkan....Menyeramkan kalau di fikirkan....Apa pendapat korang?


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

28 comments:

  1. subhanallah cantiknyerr iceberg...mmg seram tp semua tu dengan kuasa-NYA

    ReplyDelete
  2. kalo tgk gambar, nampak cantik. realitinya, menyeramkan!

    ReplyDelete
  3. mmg seram sejuk bila difikirkan ape yg akan jadi pada mase depan.

    ReplyDelete
  4. SubhanaALLAH...itu je yang terungkap bila tgk pic ni..! kuasa ALLAH...!

    Tapi betullah kan, dengan cuaca sekarang ni, ais tu pelahan-lahan mencair...

    Moga ALLAH melindungi kita..Amin..!

    Ps: serammmm bila bayangkan..amalan belum cukup untuk tempah tiket ke syurga..YaALLAH....

    ReplyDelete
  5. sangat2 cantik.. Subhanallah... tapi bila difikirkan semakin hari semakin dia cair kan.. takutnya bila difikirkan...

    ReplyDelete
  6. kalau berdiri atas iceberg tu mesti sejuk kan ?

    ReplyDelete
  7. sgt takjub ngn ciptaan Allah tp dlm masa yg sama mmg rasa seram. kalu betul lah aisberg tu tgh mencair...

    ReplyDelete
  8. dia mencair lepas tu nati dia jadi balik..kan??

    ReplyDelete
  9. nice sharing.. hehe.. :)

    http://ruangannazira.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. hai....cik rose dh kembali....
    mmg cantik gambar tu tapi kalau dia mencair semua..tenggelamlah kita....

    ReplyDelete
  11. Takutnya bila ice tu cair semua....

    ReplyDelete
  12. huhuhu~ cantek , seram , memg ptot seram , kitew as mnusia nih memg ptot tkowt mti , antara tanda yang menunjukkan kitew masih mempunyai iman ialah kitewtakut akan mati , hehehe ,

    ReplyDelete
  13. mmg x mustahil..
    sbb kt mmg makin enuju hari kiamat..

    ReplyDelete
  14. SubhanaAllah..

    Sekali pandang cantik jugak Ice berg ni, tp memikirkan ianya semakin mencair takut gak :)

    ReplyDelete
  15. comel sangat..
    walaupun bahaya..

    ReplyDelete
  16. tgk iceberg ni cantik sgt2

    tp bila baca kisah dia.. rs seram la plak..

    ReplyDelete
  17. SUBHANALLAH..
    TAKUT JUGAK DGR PASAL KIAMAT TU..
    PAHALA TAK BYK NI..HUHUHU

    ReplyDelete
  18. bila aisberg semakin cair maka paras air akan naik..emmm..
    habislah bumi ini...huhuhu

    ReplyDelete
  19. sangat cantik & kagum dengan keindahan alam...

    ReplyDelete
  20. kesan iceberg cair ni memang masyarakat dunia dah terasa...

    ReplyDelete
  21. Ngerikannn...takut klau semuanya mencair.

    ReplyDelete
  22. ye la..mmg ctk tp dah takut plk bile pikir yg dia akan mencair..

    ReplyDelete
  23. subhanallah... tapi memang sekarang ni cuaca pun panas sgt kan?!

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠