Kakak Kena Cubit Kat Sekolah

Author : Cik Rose Cute | 1:44 PM | 27Total Comments |
Assalamualaikum....

Pagi tadi dalam pukul 8.00 lebih....aku dengan cik hubby berangkat ke sekolah anak aku yang sulong.Anak aku yang sulong tue suka sangat balik mengadu kena cubit dengan kawan di sekolah.Di bawah adalah dialog aku dengan si kakak malam tadi.Aku tengah mengadap komputer..tiba2 si kakak datang dekat aku.

Kakak: "Ibu, saya asyik kena cubit dengan kawan kat sekolah...,tengok tangan saya lebam2".sambil menunjuk tangannya yang lebam.

Ibu: "Kakak gaduh dengan dia ya ....tue yg kawan kakak cubit kakak?".Jawab aku balik.

Kakak: "saya tak buat dia...tiba2 dia cubit...saya kuat2....."jawab anak aku.

Ibu: "malaslah ibu nak melayan kakak....asyik kena cubit jer dengan kawan....,kenapa tak cubit dia balik?tanya aku balik kikiki..

Kakak:"kalau saya cubit dia balik...nanti dia cubit lagi kuat...."aku diam,malas nak fikir hal budak2 kat sekolah....Pastu tiba2 anak aku sindir aku balik..

Kakak:"Ibu sombong....sajer jer tak nak ambil tahu hal dia....mak dan ayah orang lain datang jer kat sekolah...bila anaknya kena cubit dengan kawan dia......"Aku terus berfikir....nanti hari2 kena cubit budak nie...lama2 tak nak ke sekolah pulak...kan naya...terus aku telefon cik hubby ajak dia ke sekolah kakak besok pagi.

Begitulah kisahnya,tadi aku dah jumpa budak yang suka cubit anak aku tue...aku taklah marah cuma pesan jer jangan buat lagi....kalau buat lagi...aku datang lagi....kikiki kira aku ugutlah....Korang nak tahu...dahlah suka cubit si kakak tue....macam pensil dengan pemadam pun dia ambil kikiki...aku sound budak tue..pulangkan balik pensil gan pemadam anak aku punya.


Rasa lawak pulak..bila fikir balik...kalau korang anak korang gadu cam gitu...korang pergi tak ke sekolah anak korang?hihihi...





Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

27 comments:

  1. alalala..ciannya..tp xle amik mudah ni kak t jd bsar cian bdak2

    jom join GA sha http://www.opzzpinky.my/

    ReplyDelete
  2. Kesiannya si kakak.. Bagus jugak cara tu.. ^_^

    ReplyDelete
  3. Salam K.CR..
    alahai..sian kakak kena cubit..
    klu cma , harusla g sek ,pantau keadaan mcm mana..
    klu hari2 cubit tu masalah jgk.. plus, amek barang2 anak kita.. huhuh...

    ReplyDelete
  4. hehee... klu kne cbit smpai lbam mmg ptut pn dtg skolah tu...bdk2 ni kdg2 mmg nkal, x tau ape yg diowg wt tu slah.. tu yg kne nsihat blik... mcm dh ada ank plak kn(ank kucg bnyak la)... :)

    ReplyDelete
  5. ish jaatnye budak tu.. serba slh pulak kan nk mrh ank org..kalo p jumpa maknya x psl2 perang mak2 pulak..hahahaha,...

    ReplyDelete
  6. setakat sikit2 takdelah nak pergi tapi kalau teruk en. suami yang akan uruskan hal berkaitan anak di sekolah.. sebab ai jenis kepala angin.. :(
    setakat ni Alhamdulillah.. ok :)

    ReplyDelete
  7. ank sapa yg cubit tu? meh sy cubit dia blk! ;-)

    ReplyDelete
  8. ermm bagi uni,akak kena hargai bila anak akak 'sudi' ngadu kat akak..

    dpd dia diammm je, balik2 sekolah terus murung, duduk dalam bilik x keluar2??kan..hehe

    tp kalau berada kat situasi akak,,uni pon xtaw nak wtpe..eheh

    ReplyDelete
  9. uwaaaaaaaaaaaaaaaaaa...izan xder pengalaman lak..tapi,..geram gak budak mana yg nakal sgt tuuu....

    hihiih..tapi sampai mak kena g ugut jgn buat lagi tuu...cam lawak gak laaa... tapi,..kalau izan pun...buat benda yg sama gak kot....hahahahaha...ish..

    ReplyDelete
  10. anak saya pon camtu kak..pernah sekali dia balik nangis,kena tuduh ngan kawan pastu cikgu marah..saya marah dia balik..suh lawan balik takyah nak nangis-nangis,kate anak jantan..tak salah buat ape nak takut..
    skrg ni okey skit..kadang2 tu ade gak ngadu..yang tak tahan pompuan yang buli dia,depan2 kita ni cakap bodoh la,gila la..hoho

    kalau teruk mmg harus gi sekolah kak..

    ReplyDelete
  11. Kalau akak, pergi kot. Tapi anak akak tak pernah lak kena. Dia ada karate..hiaahhh! Hahahahahaha. So, kengkawan semua takut dengan dia. Cuma kami beramai2 dan bergilir2 serang cikgu dan guru besar sekolah sebab anak akak tak nak pergi sekolah..Kena 'taruk' kaw2 dengan cikgu atas kesalahan yang bukan dia buat!

    ReplyDelete
  12. bdk lelaki perempuan ke cik rose?
    klu saya pun pergi sek..nnti ank kita fobia nk gi sek..:)

    ReplyDelete
  13. kdg2 hal anak2 kt sekolah pun kite kena cmpur tgn gk kan..yelah bila anak bgtahu, kena jgk ambil tahu dn dptkan kepastian.buatnya taknak gi sekolah susah jgk kan..kalau sy pun pergi jgk sekolah tu kak jumpe budak tu..hihi.. bagus tindakan akak tu.

    ReplyDelete
  14. mcm adik nur dia tak mengadu tau, sampailah satu hari nur nampak sendiri...

    mmg kena warning je lah budak tu,...nur tak marah pun..

    ReplyDelete
  15. anak sy pernah x nak pg sklh sbb kwn dia suka mintak duit, ugut2 dia. pastu sy pegi sklh jumpa budak tu n cakap jgn buat camtu lagi. pastu sy ckp klw buat lagi nanti sy report polis. malam tu mak dia tepon marah marah saya. katanya anak dia baik tak pernah ugut ugut mintak duit kat orang. pastu siap msg sy macam2. pastu anak dia hntr msg kat anak sy kata padan muka. sy tunjuk mesej tu kat cikgu depan mak dia. terdiam mak dia. tapi mak dia tetap pertahankan anaknya jugak kata anaknya baik.

    menurut anak sy, budak tu jenis mmg suka kacau org. mcm gengster. tak ramai yg suka kawan dgn dia. tp cikgu kelas dia boleh je dgr apa mak dia cakap. tak nak dgr penjelasan sy. cikgu tu berat sebelah. sampai skrg sy x puas hati dgn cikgu dan mak budak tu.

    ReplyDelete
  16. alahai kesian kakak..
    Kadang2 budak ni mmg ade gitu..
    suke membuli kawan..
    elok jugak dia bagitau kite..
    mana tau lepas ni bende lagi teruk ke die bt..
    takut anak kite pulak jd takut nak ke sekolah

    ReplyDelete
  17. budak2 ni kdg2 payah lah kan. hehehe

    ReplyDelete
  18. kesian kakak. ok kot pegi nasihatkan sikit budak tu. kalau dibiarkan takut nanti makin menjadi2 lak.

    ReplyDelete
  19. kalau saya saya mesti pergi, cikgu mana sempat nak pantau semua budak..nak2 budak nakal ni cikgu tak suka..jangan lah dia cubit lagi si kakak..

    ReplyDelete
  20. HARI TU ANAK2 BUI PUN ADA MENGADU PASAL ADA BUDAK SUKA KACAU MEREKA KAT PUSAT JAGAAN..HUBBY BUI APA LAGI TERUS G SOUND DGN OWNER TMPT TU..SEKARANG DH XDER LAGI MEREKA KENA GANGGU..KDG2 BENDA NI KITA KENA KOMPLEN,BUKAN SBB NAK BACK UP ANAK2 TP SATU LANGKAH SUPAYA BUDAK2 YG SUKA MEMBULI NI SEDAR SIKIT DAN ADA PERASAAN TAKUT..:)

    ReplyDelete
  21. ntah le, akak ambil yg positif jer, alaaaaaaaaaaaaa budak2 tp jgn le sampai melampau2 pulak, kes dera tu..

    ReplyDelete
  22. wah kasian... sakit dong di cubit...

    ReplyDelete
  23. hahahaha. bwk bincang dgn cekgu kelas la kak. :)

    ReplyDelete
  24. heheh.. tp mungkin akan pergi.sbb kt xtau disebalik y blaku..mana tau kot2 ada pkara y lbh serius blaku..kalo hari2 kna cubit ni..ganggu emosi lak...

    ReplyDelete
  25. hahaha..cian lak gan si kakak tu tapi kena bincang gan guru kelas la kot lebih senang

    ReplyDelete
  26. adohai...mcm2 la kes budak2 kt sekolah skrg..nasib baik anak kita tak kena lagi ni..

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠