Untuk Pengetahuan Wanita

Author : Cik Rose Cute | 9:08 PM | 22Total Comments |
Duhai wanita...

Tiada suami yang gemar mendengarkan isteri yang selalu membandingkan pendapatan suaminya atau kekurangan rumahtangganya dengan orang lain. suami akan merasa rendah diri dan tidak dihargai. sebaiknya, bersyukurlah dengan setiap pemberian suami kerana itu tandanya isteri bersyukur pada Penciptanya dikurniakan suami sebegini.

Hadis yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah R.A katanya: Aku mendengar Rasulullah S.A.W bersbda : ''Kekayaan itu bukanlah kerana mempunyai banyak harta tetapi kekayaan yang sebenarnya adalah kekayaan jiwa.''


Buat Renungan kita bersama.... Korang Pernah tak?Bandingkan kerja suami gan orang lain hehehe


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

22 comments:

  1. terima saja suami seadanya...dah itu jodoh yg terbaik untuk kita..Allah maha mengetahui atas segalanya..

    ReplyDelete
  2. Salam Rose.. Alhamdulilah,sentiasa bersyukur kerana ditemukn dgn suami & bahgia hingga kini & sentiasa berdoa hingga ke akhir hayat juga.Aminnn

    ReplyDelete
  3. Rezeki datang dalam berbagai bentuk. Kalau kurang hari ni, mungkin akan berlebih esok ... heheeee

    ReplyDelete
  4. saya harap , saya akan dijauhkan sikap begitu bila saya ada suami kelak :)

    ReplyDelete
  5. suami dah bagi nafkah pun kira cukup .. tak payah nak banding2 sangat .. bersyukurlah sebab suami masih ada di sisi para isteri :)

    ReplyDelete
  6. xpenah sbb bg falsya suami falsya dh cukup baik..janji cukup makan pakai pun dh kira bgs..;D

    ReplyDelete
  7. insyallah belum dan takkan banding2 kan..bersyukur dgn apa yg ada :)

    ReplyDelete
  8. kalau dari segi gaji tak pernah ler pulak.. tapi klu dari segi masa ye..

    Dulu suami Nida kerja bank, pastu tau je ler kerja bank mesti balik lewat.. agaknya dia tension kot Nida asyik bising pasal balik lewat jer... then terus dia mintak jadi pensyarah..hehehe

    ReplyDelete
  9. sebaiknya syukur kpd Allah krn beri kita rezki ada pasangan hidup ^^

    ReplyDelete
  10. Saya tak pernah bandingkan istri saya dgn sapa2..Mengapa nak dibandingkan krn kita bukannya sempurna. Spt kata seorang pujangga jangan bandingkan kecantikan seseorang dgn Balqis jika kita sendiri bukan Nabi Sulaiman, jangan bandingkan keimanan seseorang dgn Khatijah jika kita bukan Muhammad. Terimalah kekurangan seseorang seadanya kerana tiada manusia di dunia yg sempurna...

    ReplyDelete
  11. kena terimalah seadanya..sbb itulah jodoh kita..

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah setakat ni saya tak pernah nak banding2kan kerja dia dengan orang lain.. sangat2 bersyukur sebab dapt suami macam dia.. :) semoga sampai akhir hayat saya takkan pernah membuatkan dia terluka. :)

    ReplyDelete
  13. sya tak pernah pulak sbb sy belum bersuami lg . hehehehe :D

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah

    terima dia seadanya

    ReplyDelete
  15. tak pernah pun..bersyukur apa yg ada..alhamdulilah..dapat suami yg penuh dengan kasih sayang...

    ReplyDelete
  16. Tak smpai hati nak bandigkan suami kita ngan org lain, dialaa yg terbaik utk kita kan..

    cik mama follow sini.

    http://pinkpurplemerah.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. bukan kata suami, rasanya semua org xsuka diri mereka di banding2kan dengan org lain..

    ReplyDelete
  18. kena belajar menerima dia kan dik
    walau dlm hati adakalanya sedih
    huhuhu ..
    isteri solehah adalah isteri yg menerima segala dugaan dari allah dengan lapang dada .. aminnn ;)

    ReplyDelete
  19. kena terima seadanya walau dalam keadaan susah atau senang. jgn masa senang aje sayang... bila susah semuanya melayang...

    ReplyDelete
  20. tak pernah pn bandingkan sbb menerima seadanya.

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠