20 May 2012

Tersentuh kata2 Irma

Tersentuh rasa hati aku bila baca penjelasan Irma Hasmie ni... Haaa kau lelaki carilah calon isteri yang pandai  menjaga maruahnya macam Irma ya........"Berhijablah, maruah anda pasti selamat.. " 



"SEMASA SAYA BELUM BERTUDUNG DULU,SAYA RASA ORANG DI SEKELILING 
SEAKAN  TIDAK MENGHORMATI SAYA.MEREKA BEBAS UNTUK MENYENTUH 
SAYA,DUDUK  RAPAT-RAPAT,LAGA-LAGA PIPI BILA MENANG ANUGERAH....(KETAWA)
TETAPI SELEPAS SAYA MENGENAKAN HIJAB,SAYA RASA LEBIH DI HORMATI,ORANG 
NAK BERGAMBAR PUN MINTA IZIN DAN TIDAK TERLALU RAPAT JIKA BUKAN
MUHRAM,TIDAK SUKA-SUKA NAK BERSALAM DAN LEBIH SOPAN APABILA BERBICARA.
SAYA BERASA AMAT SELESA DAN BERASA SELAMAT SELEPAS BERHIJAB"

Sumber SINI

P/S: Bila wanita menjaga auratnya dari pandangan lelaki bukan muhram, bukan sahaja dia menjaga maruah dirinya, malah maruah wanita mukmin keseluruhannya. Harga diri wanita terlalu mahal. Ini kerana syariat telah menetapkan supaya wanita berpakaian longgar dengan warna yang tidak menarik serta menutup seluruh badannya dari kepala hingga ke kaki.

16 comments:

  1. Alhamdulillah, dulu tak suka Irma, skrg...sejuk mata memandang. Tak tengok program semalam, dia dgn Yat eh?

    ReplyDelete
  2. syukuuur alhamdulillah
    dan begitu juga bila kita sudah bersuami , menjaga aurat seolah menjaga kehormatan suami .. menjaga keperibadian diri seolah menghalakan tabir buat suami menuju syurga ..
    insyaallah semoga kita sentiasa dilindungi allah selama2nya .. ;)

    ps : rose , macam mana akk nak tukar warna border2 dlm blog akk tuu .. skrg warna biru kan .. nak tukar warna lain .. duk skodeng2 dari semalam , sungguh x pandai nak baca kooding2 nie huhu ;)

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah...mmg lbh tng cm 2

    ReplyDelete
  4. benar.. sokong 100%

    ReplyDelete
  5. ske n btul kte2 irma....
    jge dri..

    ReplyDelete
  6. setuju sgt2.. mmg rsa lbh selamat

    ReplyDelete
  7. secara perlahan-lahan , penuhilah 4 syarat bertudung :)

    ReplyDelete
  8. banyak kelebihannya kan berhijab ni.

    ReplyDelete
  9. sweet nye kata² die. sangat matang. ;)

    ReplyDelete
  10. setuju dgn kata2 irma...cntikkan dia bertudung.. :)

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠