Setengah Jam Melekat Di sejadah

Author : Cik Rose Cute | 8:10 AM | 24Total Comments |
Terkesima...sekejap bila aku terbaca kisah seorang artis nie....Sesungguhnya....dia seorang yang sangat bertuah...kerana Allah memilihnya.....Subhanallah!!!Sungguh besar kekuasaanMU Ya ALLAH!!! ...Untuk renungan kita bersama....

Pelakon Yatt Hamzah, 32 terkejut apabila kepalanya melekat lebih setengah jam pada sejadah ketika dia melakukan solat taubat baru-baru ini. Dalam sujud yang lama itu, Yatt berkata, dia nampak jelas setiap wanita mendedahkan aurat dipanggang api neraka yang amat dahsyat.

"Yatt menangis sambil menggigil ketakutan menyaksikan azab yang diterima wanita tidak menutup aurat."

Sebelum itu dia bersama rakan menghadiri usrah pada 5 April lalu. Usrah itu berjaya menimbulkan keinsafan dirinya kerana sering mangabaikan solat selain mendedahkan aurat semata-mata mengejar glamour sebagai artis popular.

"Setiba di rumah pada petang itu Yatt terus buat solat taubat."

Peliknya, kata Yatt, ketika dia melakukan sujud terakhir kepalanya tidak dapat diangkat. Mau tak mau, kata Yatt lagi, dia terus sujud memohon keampunan Allah sambil menangis.

Dalam sujud yang panjang itulah Yatt nampak jelas wanita yang mendedahkan aurat diseksa Allah di neraka.
Tangisan Yatt makin kuat melihat gambaran neraka yang amat mengerikan itu.

"Yatt nampak semua wanita itu digantung rambutnya pada api neraka."

"Semua wanita itu meraung minta Allah kembalikan mereka ke dunia untuk bertaubat dan memakai tudung."

Malam itu kata Yatt dia tertidur di atas sejadah yang dibaluti telekung hingga ke subuh.


P/S: Sekarang niekan...ramai betul artis yang bertaubat....


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

24 comments:

  1. alhamdulillah.... mendapat petunjukk dr allah..

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, yatt diberi hidayah ketika masih sihat lagi. Mudah2an ramai yg ikut sama spt yatt. Bila la agaknya CT nak ikut mcm ni...

    ReplyDelete
  3. Alhamdullilah..dpt petunjuk..

    teringat kisah kawan iza dulu dia dpt mimpi dia ditanam hidup2..pastu dia terus berubah pakai tudung dn berperangai molek..sebelum ni dia agak sosial juga la..Alhamdullilah x semua dapat petunjuk camnikan..

    ReplyDelete
  4. alhamdulillahh syukur allah bg peluang dekat dia melihat kekuasaan allah ..
    huhuhu dgr pun dah seram ..
    harap2 kita semua dpt terus perlengkapkan diri dan perkemaskan diri dgn menutup betul2 aurat dan menjaganya ..

    dunia dah akhir zaman dik .. bila dah ada ummat2 nya yg diberikan pengajaran macam nie , kalau kita masih x sedar .. x tahulah

    semoga allah perdekatkan kita lebih dengan dia .. aminnnn

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah.. sungguh bertuah yatt ni terpilih kan..

    ReplyDelete
  6. Subhanallah, kekuasaan Allah..

    Yatt mendapat hidayah untuk memberi peringatan kepada kita semua..

    Sama2 ambil iktibar

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum rose...alhamdullilah semoga semua artis dpt hidayah seperti Yatt ni InsyaAllah...:)

    ReplyDelete
  8. syukur alhamdulillah bila Allah dah mulai buka hati satu persatu hamba-Nya .. tak terkata rasanya bila diri dah mulai menerima kebaikkan ..

    ReplyDelete
  9. subhanallah...besar sungguh kekuasaan Allha s.w.t.

    ReplyDelete
  10. Subhanallah .. kuasa allah .. T_T Bertuah Yatt dapat tengok ..

    ReplyDelete
  11. bersyukur sebab masih diberi peluang untuk bertaubat kan? besar kuasa Allah ni.

    ReplyDelete
  12. untung mereka sbb diberi hidayah oleh Allah..moga mereka menjadi artis contoh :)

    ReplyDelete
  13. Subhanallah....Alhamdulillah ALLAH membuka hati makhlukNya utk bertaubat

    ReplyDelete
  14. salam Rose.Alhamdulilah,Allah memberikn hidayahnya kpd yatt.

    ReplyDelete
  15. Alhamdulillah.. Pernah gak jumpa Yatt time Hari Raya 2007 time tu..

    ReplyDelete
  16. semalam dah baca pasal ni.. masa tengah baca ni terasa meremang sangat2 bulu roma saya dan sangat2 membuat saya takut dengan azab Allah... Astahgfirullahal'azim...

    ReplyDelete
  17. SubhanaALLAH..!

    ALLAH MAHA BESAR..!

    Merinding bulu roma bila baca..

    ReplyDelete
  18. Allahuakbar...bertuahnye yatt dipilih utk dpt sume tu.amin2

    ReplyDelete
  19. Salam Cik Rose, nanti emel kat MJ nama, alamat dan no fon ye ke
    normj1001@hotmail.com

    ReplyDelete
  20. Alhamdulillah...terpilih diberi petunjuk..moga lebih ramai yg berhijab..

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠