31 July 2013

Bisnes Bedak Sejuk ‘Tanaka’ (Nora Danish)

Assalamualaikum...
You all pasti tahu Nora Danish adalah seorang pengedar "bedak sejuk 'Tanaka"kan....Tadi aku ada terbaca yang dia hentikan sekejap buat bisnes pasal bedak sejuk Tanaka kerana mahu mendapatkan kandungan yang lebih berkualiti daripada pengeluar bedak itu di Myanmar.

 nora danish jepun
“Buat masa sekarang saya menghentikan penjualan bedak tersebut kerana pihak kami sedang mencari kandungan bedak yang betul-betul baik yang kita akan ambil terus dari Myanmar.
“Dulu saya ambil daripada sebuah kedai namun selepas saya promosi dan jual ramai pula yang serbu kedai tersebut dan jual bedak yang sama,” katanya seperti yang dilaporkan mStar Online.
Nora yang mula menjual produk bedak sejuk yang diberi nama ‘Tate Dea by Nora Danish’ itu sejak awal tahun lalu menganggap ia sebagai bedak tradisional keturunan Myanmar.
.
“Saya berketurunan Myanmar dan memang bedak ini diperbuat daripada kayu ‘Tanaka’ yang menjadi bedak tradisional masyarakat Myanmar.
“Kalau boleh saya mahu memperkenalkannya di Malaysia kerana ia memang bagus untuk menjadikan kulit licin dan cantik,” ujarnya.
 
 
Eloklah tuekan....Hari tue...aku teringin jugak nak try bedak sejuk tanaka...tapi tak sempat nak cuba atau beli....sebab keluar isu yang tak elok pasal bedak nie...

14 comments:

  1. samalah.. sampai sudah x jadi beli kikikikiki

    ReplyDelete
  2. ramai kot yg guna bedak ni skrg.. tp deqla x penah try pun.. rasanya x kot.. cukop la sekadar safi yg dah mmg sesuai dgn kulit deqla.. itu la kak, dgr citer produk ni ada kesan buruk.. deqla baca kat 1 blog tu.. tp xtau la sejauh mana kesahihannya.. bkn deqla yg ckp tau.. huhu..nora danish keturunan myanmar??

    ReplyDelete
  3. ohhh dari myanmar rupanyaa bedak tu

    ReplyDelete
  4. Eh ada isu ek?? leh share ke..sbb i mmg dok pakai & jual jugak..hehehe

    ReplyDelete
  5. Bedak sejuk ni mak buat sendiri masa kecik kecik dulu ....bila dah anak dara beli kat kedai jamu...bila dah tua cenggini dah tak pakai dah hehe

    ReplyDelete
  6. ye la byk sgt tgok pasal bedak tanaka ni kat fb..mana 1 dr nora danish pn xtau..klu dye dptkn yg btul2 berkualiti lg la bgus..hee..bley pakai nt

    ReplyDelete
  7. kawan saya pon beria ja beli. Pntang dengaq ada benda yg baru ja. mujur la saya tak terjebak.

    ReplyDelete
  8. ade yg cakap nora danish x buat pun bisnes tu.. ishh.. mane yg betul ni.. konpius plak

    ReplyDelete
  9. muka saya xde jerawat. sekali pakai tanaka, berbuih jerawat kt muka :(
    mungkin sesuai utk org lain tp bukan saya. sobsobsob

    ReplyDelete
  10. baru 2 hAri pakai bedak ni... apa yg xeloknya? lum jmpa lagi hal tu.. takut plak

    ReplyDelete
  11. Nur dah beli..dah pakai dah...skarang ni stop pakai kejap...

    setakat ni alhamdulillah, tak ada apa2 pun bila pakai.. :)

    ReplyDelete
  12. Nak try yang baru punya la. Hehe. ^^

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠