Bayi Kembar Hilang Dalam Kandungan?Korang Percaya ke?

Author : Cik Rose Cute | 1:44 PM | 42Total Comments |
Korang percaya ke tidak...aku tak kisah....aku sajer nak share gan korang....mana tahu kot2 pernah berlaku perkara seperti nie.....Tapikan itu semua kuasa Allah....Jom! baca kisah ini...katanya berlaku kat Kedah....

Gambar: Che Som (kiri) menunjukkan pakaian bayi yang dibeli oleh norliana.

Djdanchef baru terbaca di akhbar harini mengenai seorang bakal ibu yang mengandung tetiba hilang anak dalam kandungannya.
Menurut dalam akhbar itu kejadian ini berlaku di Pokok Sena, kedah.
Impian suami yang bakal menimang cahaya mata sulung musnah apabila anak kembar perempuan dalam kandungan isterinya didakwa hilang secara misteri pada Isnin lalu.
Kejadian tidak diduga itu didakwa menimpa Norliana Manaf, 28, semasa dia bermimpi ketika dia tidur di rumah ibunya, Che Som Endut, 57, di Kampung Kelut, Jabi.
MIMPI 5 WANITA BERJUBAH
Kata nurliana, " Pada malam berkenaan, saya bermimpi lima wanita berjubah mendekati saya.sambil membacakan sesuatu sebelum mereka hilang selepas azan Subuh berkumandang.
“Apabila terjaga, saya mendapati perut yang selama ini besar dan berat, tiba-tiba berasa ringan dan kempis. Saya mula syak ada benda yang tidak kena berlaku lalu mengejutkan suami saya, Aziz Hussein untuk memberitahu apa yang berlaku.
“Apabila saya pergi ke Klinik Kesihatan Pokok Sena untuk tujuan pemeriksaan pada kira-kira pukul 9 pagi esoknya, bayi dalam kandungan saya disahkan sudah hilang. Saya hanya mampu menangis,”
REKOD PEMERIKSAAN BULANAN HILANG
Lebih mengejutkan, rekod pemeriksaan bulanan kandungannya di Klinik Kesihatan Bukit Jambul, Pulau Pinang turut dipercayai hilang pada malam yang sama.
"Bagaimanapun semasa kakitangan Klinik Kesihatan Pokok Sena menghubungi Klinik Kesihatan Bukit Jambul untuk mengesahkan dakwaan saya itu, mereka dimaklumkan bahawa rekod tersebut juga telah hilang,” kata norliana.

KREDIT SINI

Emmmm....aku pernah jugak dengar cerita cam nie....tapi itu dulu2...tuepun pernah berlaku kat 2 sepupu aku....sebelah mak aku....rasa2 korang percaya tak?


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

42 comments:

  1. x tahulah nak kata apa.. semua kuasa allah

    ReplyDelete
  2. tak mustahillah kan..
    tapi macam mana rekod2 boleh hilang eh..?

    pelik ni, seram pun ada..huhuhu

    ReplyDelete
  3. pernah jugak dengar cerita mcm 2...


    ReplyDelete
  4. nk percaye pun ssh , x percaya pun ssh.. mcm mn tu..hehe

    ReplyDelete
  5. Ya Allah takutnya..perkara macam ni pernah keluar dekat tv dulu..katanya ada jin yang ambil..macam tak percaya je dengar, tapi memang ada..Hanya Allah mengetahuinya.

    ReplyDelete
  6. nak kata percaya tak jugak. tp nak kata tak percaya mcm percaya jugak. hihi..

    ReplyDelete
  7. ermm... tak tahu nk kata apa. semuanya kuasa Allah. Dia yg lebih mengetahui

    ReplyDelete
  8. kena ambik dek bunian kot...ish..kesian mereka kan tgg 5 tahun tuu

    ReplyDelete
  9. errmmmmm..boleh jadi jugak..kuasa ALLAH kan..

    ReplyDelete
  10. Ya Allah , kesiannya .. :'( .. Mungkin adalah tu hikmah nya .. tapi musykil jgak mcmna boleh hilang .. ??

    ReplyDelete
  11. pelik jugak kan..macam mane boleh hilang...erm....tapi tu kuasa Allah...
    susah nak kate la....

    ReplyDelete
  12. kalau betul, harap si ibu tabah menghadapi dugaan Allah ni...

    ReplyDelete
  13. Subahanallah
    Kuasa Allah..
    Na pun pernah dgr cita ni..
    tapi hanye dgr pasal baby dlm kandungan hilang..
    tapi klau sampai record klinik kesihatan smua hilang ni mmg 1st time laa nak dgr..

    ReplyDelete
  14. assalamualaikum rose...mama sendiri pun ada tahu cite yg mcm ni dan ianya berlaku dulu2...mak angkat mama pun pernah hilang anaknya mcm ni tapi x tahu kemana dan bagaimana caranya hanya Allah yang maha mengetahui semuanya...:)

    ReplyDelete
  15. Akak pernah dgr beberapa Kali pasal ni..hanya Allah saja yg tahu..moga ibu ini tabah ye..

    ReplyDelete
  16. selalu yg dgr baby selalu hilang masa kandungan 7 bulan.. jarang2 dgr 9 bulan. pernah dulu.. tak silap isu ni bincang kt al kuliyyah.. 2 3 thn lepas jugak la. byk yg call kongsi crta bby dorang hilang ms kandungan 7 bulan.. kebanyakkn semua mimpi benda yg sama. dtg sorang perempuan.. bidankan dorang nk bersalin. lepas tu bgn.. terus rasa kosong perut. org tua2 la kata.. baby tu di culik bunian.. org tua kata. kesahihannya takde sapa tahu. hanya Allah je yg tahu kemana perginya bayi2 yg hilang dlm kandungan tu

    ReplyDelete
  17. Kalau dari segi logik akal, memang tak logik. Kalau kes macam ni dibawa ke mahkamah, mesti pendakwa nak laporan doktor yg mengesahkan dia mengandung, rekod scan yg menunjukkan memang ada bayi dlm perutnya dulu dll..

    Tapi itu cuma logik akal. Dlm dunia ini banyak perkara2 tak boleh sangat bersandarkan logik akal. Seperti ramai yg tak percaya hantu (jin) itu ada, tapi sesiapa yg pernah menyaksikannya (termasuk JR) barulah tau bagaimana jantung nak luruh bila menyaksikan benda2 ghaib...

    Bila Allah kata 'kun fayakun' (bila aku kata jadi, maka jadilah..) apa pun boleh berlaku dengan izinNya....

    ReplyDelete
  18. huhuh kalau betul .. sedih dan sayu je tgk wajah wanita malang tuu
    harap dia bersabar .. sbb kejadian macam nie , memang ada berlaku ..

    ReplyDelete
  19. rasanya tak mustahil.. alam ghaib tu kan wujud... cuma kita kena yakin tiada kuasa lain yang lebih berkuasa daripada kuasa Allah...

    ReplyDelete
  20. percaya..sbb penah ada yang tgerjadi dulu..

    pelikkan ..kuasa ALLAH..
    lagi pelik rekod pemeriksaan pon hilang..
    berlku di dua klinik yg jauh dan berbeza.adakah kebetulan?

    ReplyDelete
  21. pernah terjadi dulu tapi tak de la ssampai semua hilang, dia bersalin macam biasa, bangun pagi tengok tilam semua penuh darah tapi baby tak ada...

    yang ni macam...mmmmm entah le

    ReplyDelete
  22. Salma Rose.Apa kabar?Entah la ya..k.atie pon tak tau nk komen apa ttg n3 ni.:D

    ReplyDelete
  23. as salam

    antara percaya atau tidak..namun semuanya kuasa Allah:)

    ReplyDelete
  24. kesiannya.... kena sabar atas dugaan ini...

    ReplyDelete
  25. Alah, mak Yuni kata yang mestilah ada makhluk ghaib tu yang ambil. Kalau dulu-dulu selalu sangat berlaku kejadian yang macam ni. Tapi itu semua kehendak Allah. Kalau Allah dah kata jadi, maka akan terjadilah.

    ReplyDelete
  26. PERNAH DGR KES MCM NI..BABY TU KENA AMBIL ORG BUNIAN ORG CAKAP..

    ReplyDelete
  27. dulu ada jugak terbaca kisah gini..
    tapi tak sangaka sekarang masih ada lagi...

    tak tahu lah nak cayer ke tak ni...

    ReplyDelete
  28. Semua tu bleh terjadi dengan kuasa Allah swt..Kat sini pun ada terjadi gak camtu..

    ReplyDelete
  29. percaya atau pun tak, 2 tahun lepas member satu tempat kerja dengan akak mengalaminya....

    ReplyDelete
  30. erm...misterinya..seram lak saya baca huhu^^ kemana yer hlgnya..

    ReplyDelete
  31. kwn saya pnh jd camni... tp baru2 ni sy ada trdengar dkt tv... ustaz tu kata, setan ambik balik ank dia... sbbnya ketika suami nk bsama dgn is3, blm smpat bersama, tp setan dh bersama dulu.. so, setan anggap tu ank dia... lbh kurg camtu lah ustaz tu kata... sy pun xbrp ingat dah...

    tp ustaz tu pesan, baca doa sblm bersama..

    ReplyDelete
  32. x taw nak kte pe..xp kuase allah kan kak...xdek sape yang leyh nafikan..:)

    ReplyDelete
  33. smuanya x mustahil jadi kalo itu kehendak Allah..

    ReplyDelete
  34. xtau la nk pcy ker x...ntah lah bab2 mcm ni

    ReplyDelete
  35. sebelum ni pnh baca kat dlm mastika..bayi tu diambil bunian tp xtau lah betul ke x..wallahualam

    mmg sedih gila kalo jadi betul2..bygkan betapa hancur hati seorg yg bakal jd ibu tiba2 musnah..

    ReplyDelete
  36. macam2..tapi kuasa Allah tiada yang mustahil..semua boleh jadi walau kadang2 ia tak boleh diterima logik akal..

    ReplyDelete
  37. pernh dengar dulu2..lama dah tak dengar..tapi lebih pelik2 mcm mana rekod kesihatanpun boleh hilang..huhu tak geti nak komen takutpun ado...

    ReplyDelete
  38. Subhanallah, banyak2 lah kita berdoa :)

    Tumpang lalu ye tuan tanah..
    Saya ada menjual set menyusu, bersalin & hamil :)
    http://thevitamomshop.blogspot.com
    http://facebook.com/vitamom

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠