Kucing Berak Bawah Katil

Author : Cik Rose Cute | 1:54 PM | 26Total Comments |
Hari nie nak cerita kucing berak dalam rumah kita....Yang paling sakit hati kucing nie berak bawah katil huhuhu....cuba korang fikir?...Jenuh jugaklah kita mengangkat tilam dengan pelapik kayu katil untuk bersihkan najisnya....baunya jangan cakaplah harum satu bilik....Korang mesti nak tahu camna boleh membuang najisnya kat bawah tue?...

Okey...kita  nak cerita...sebenarnya kucing tue..bukan kita punya..jiran sebelah punya....kucing tue memang comel cam dalam gambar yg kita google kat atas...yg bezanya....kucing jiran sebelah nie bulunya kaler hitam betul....mukanya lebih kurang sama....

Pagi semalam...pagi2 lagi dalam dekat pukul 6.50am...tuannya lepas..So kita tak perasan dia masuk dalam rumah waktu tue jugak kita sibuk dengan si kakak nak pergi sekolah...bila kakak dah pergi...kita masuk dalam bilik tgk syifa tidur....lepas tue dengar sesuatu bawah katil...kita risaulah..ingatkan apa....dalam beberapa saat terjembul cik tam keluar dari bawah katil terus ke pintu utama kelam kabut...terus aku tutup pintu bilik tue..sebab syifa tgh beradu lagi....Waktu cik tam keluar belum ada bau lagi tau....

Dalam pukul 9.00am kita masuk nak ambik hanger...waktu masuk tuelah wangi semerbak baunya  huhuhu....mula2 tue...kita fikir syifa yg membuang...check pampers tak ada...puas fikir bau dari mana...check2 baru teringat yg kucing masuk pagi tadi...huhuhu....


Nota Kaki: Minat jugak kucing tapi malas nak melayan najisnya huhuhu


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

26 comments:

  1. ha'ah .. kucing comei tapii tulaaa kekurangan dia .. sy tak mampu nak buang najis dia ..

    ReplyDelete
  2. akak ada bela kucing tp depa tak masuk ler umah jiran2. Main kat luar rumah pun dlm kawasan pagar aje. Malam kena kurung takot gadoh ngan kucing samseng jalanan, hehe.
    Depa ni buang najis kat pasir yg disediakan...
    harap2 takde laa menganggu jiran. dh tanya dorang dh..dorang kata takde pun kucing2 kitorang buat hal kat umah dorang..
    Kucing ni kena ajar sebenarnya. Jgn main bela aje. Tu kena cuci ngan bersih2 dan taruk klorok ke...spray guna spray lipas tu kat tempat najis dia. Bkn pe, kot kita dh cuci bersih2 pun...depa leh bau lagi tu tempat depa penah 'membuang'...dan kemungkinan besar akan lakukan perkara yg sama di tempat yg sama..

    ReplyDelete
  3. kesan bau najis kucing mmg ssh nk hilang.. huhu..blh sakit kpala..sbb bau kuat

    ReplyDelete
  4. heheh mesti tension time tu...
    sebab nak membersihnya memg sakit hati. nisah membela kucing. tp dr kecik lagi nisah dh didik dorang poo poo & pee pee dlm litter box.. (sbb kucing sendiri kan, senanglah train)

    ReplyDelete
  5. ehm paling x suka nak bersihkan najis kucing...tp suka kucingg..mcm mn tue..hehhe

    ReplyDelete
  6. haha, kcian cik rose. hana ajr kucing hana berak dlm tandas ;)

    ReplyDelete
  7. lorr..kenapa sesuka hati je berak ni...

    umah nur mmg ade toilet khas untuk bulat...hihihi

    ReplyDelete
  8. dayah pun mint kucing jgk tp kalau dah smpai berak dlm rumh mmg tak tahan r tu

    ReplyDelete
  9. sama la..suka kucing tapi tak suka bab2 melepas merata..huhu

    ReplyDelete
  10. huhu..sama la kite..xsuka klu kcing berak merata2..tambah2 kucing org..hari tu pun kcing jiran jgk berak celah alamri bsar..jnuh busuk baunye..huhu

    ReplyDelete
  11. ari2 kejor halau kucing..safiya pun dh pandai...hihi..geli dgn kucing ;)

    ReplyDelete
  12. heheh..pandai cik tam ni pi yak yak umah jiran..dia takut tuan dia marah kot..hehehe

    ReplyDelete
  13. Anak2 akak memang dari dulu minta nak bela kucing tapi bab inilah yang akak tak sanggup. Maklumlah kawasan rumah tak luas. Peluang utk membuang di dalam rumah tu terbuka luas..

    ReplyDelete
  14. errrmmmm ni yg nak marah ni, dah melampau tu, ini memang menimbulkan kemarahan yg teramat sgt. tak sukeeee

    ReplyDelete
  15. SAMOOO LAHH KITE =) Tapi saya senang pakai pasir wangi . kalau busuk sprayy je ..

    ReplyDelete
  16. apa la cik kucing ni, kenapa berak dekat bawah katil cik rose?kesian cik rose tau..

    ReplyDelete
  17. assalamualaikum rose...kesian nyer mcm mana boleh terlepas masuk kat dlm rumah yer...:)

    ReplyDelete
  18. kat umah family CiM ada 7 ekor kucing. semuanya berak kt dlm toilet. kitorg akn kurung kucing yg baru lahir dgn ibunya dlm toilet smpi lbh krg 2 minggu, itulah hasilnya...

    ReplyDelete
  19. huhuhu
    adoiiyaiii
    boleh lari kak kalo jd camni.huhu tu lah xminat bela kucing nih..

    ReplyDelete
  20. salam kak CR...
    huhuh..btl tu..cma bela kucing..tp nasib bek kucing tu berak dlm pot kat tandas..

    so..kena hati2 la lps ni supaya kucing tu x termiss masuk dlm umah akak lg ye..
    huhuhu

    ReplyDelete
  21. jgn la mrh2 kak.. kucing tu x sengaja la tu..hihi.. comelnye kucing..

    ReplyDelete
  22. Mungkin saya boleh syorkan satu cara yang mungkin dapat membantu. Cik Rose boleh cuba guna "Produk Menghalau Kucing Berak Merata- Rata - Cat Repellent". Produk ni mengeleuarkan bau yang menyebabkan kucing menjadi tak selesa dan segera beredar. Produk di import dari Jepun. Sangat murah & paling penting tak menyeksakan binatang. Boleh tengok info produk di http://www.tenringgitshop.com. Tq

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠