Kontroversi Kemenangan Terukir Di Bintang

Author : Cik Rose Cute | 9:38 AM | 33Total Comments |
Kontroversi kemenangan lagu Terukir di Bintang nyanyian Aizat di Anugerah Juara Lagu 27 (AJL27) semakin menjadi jadi tatkala Zed Zaidi meluahkan rasa geramnya di laman twitter berkenaan isu Uji Rashid disingkir di saat akhir.



Dia menyuarakan pendapat dan mendesak pihak penganjuran TV3 memohon maaf secara terbuka kepada artis veteran Uji Rashid berkenaan dengan isu penukaran penyanyi itu disaat akhir.
“Kesian saya tengok Uji yang sudah pun membuat persediaan awal seperti menempah baju, datang rehearsal dan membeli ubat semata-mata untuk jayakan persembahan tersebut”

“Saya difahamkan sendiri pada mulanya dia menolak pelawaan Yuna untuk menyanyikan lagu tersebut namun disebabkan rasa kasihan kerana Yuna sendiri memberitahu dia amat menyanjungi bakatnya dia lakukan juga”
Ujar Zed Zaidi selaku Presiden Seniman yang begitu tegas menjalankan tugas, dia memberitahu Rotikaya bahawa kemenangan Aizat setelah kontroversi lagu Yuna itu mungkin untuk menutup malu mereka setelah dikecam pelbagai pihak.

“Pada saya ini bukan salah pihak pengurusan Yuna mahupun pihak teknikal seperti Ramli MS kerana pada saya kuasa untuk membuang dan menukar semuanya terletak di tangan pihak stesen TV3″
“Kemenangan yang terjadi hanyalah untuk menutup malu mereka sahaja”
“Sehingga kini, saya masih belum baca mereka (pihak penganjur) memohon maaf secara terbuka mengenai isu ini setelah Uji Rashid sendiri menitiskan air mata diperlakukan sedemikian rupa”


Tahniah sekali lagi kami ucapkan kepad Zed Zaidi yang setia memantau pergerakan industri seni dan lantang bersuara membantu golongan veteran seperti Uji Rashid!
Sehingga kini, masih belum dapat menghubungi pihak stesen TV3 dan tidak dapat mengambil kenyataan mereka berkenaan isu Zed Zaidi ini.

Kredit Rotikaya

psstt!! bagus jugak Zed Zaidi nie.....memperjuangkan maruah artis.... Tapikan..Aizat nyanyi lagu yuna tue best....bersahaja jer....


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

33 comments:

  1. as-salam ciksrose..

    wah cunnya blog CR ;D

    settle lah secara berhemah. ;D

    ReplyDelete
  2. Saya takut zed zaidi yg kene gam dgn tv3 huhu
    Sbnrnye, saya taktau pun cite pasal uji rashid tu, hee

    ReplyDelete
  3. kdang2 tak paham, banyak sgt pihak yg sangkut paut....

    ReplyDelete
  4. oooo, asalnye uji rashid ke yg nyanyi..

    ReplyDelete
  5. ntah2 nanti kemenangan terukir dibintang ditarik balik sama macam AIM haritu huhu...

    ReplyDelete
  6. kalo uji rashid yg nyanyi lagu ni tak sesuai & mgkn tak menang...betoi..akak mmg ikut perkembangan uji rashid ni masa persembahan kat tv, hehe.
    Mmg suka ngan lagu2 uji rashid masa dia muda2 dulu tp skang dia tak mampu nk bawak lagu dia sendiri. Kkdg kesian tgk dia nyanyi lagu dia tp mcm bkn lagu dia.
    Kalo yuna nk vokal klasik nyanyi lagu ni...soh azlina aziz ke..kalo nk klasik lagi soh momok latif jer yg nyanyi, hehe..

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum rose...kesian penyanyi veteran kita tu kan...:)

    ReplyDelete
  8. hihi.. no komen lah benda mcm ni.baca je.:)

    ReplyDelete
  9. x habis lagi ! ahahhaha macam2 lah mereka nie

    tapi akak suke ZZ nie .. he's very good dari pengerusi2 terdahulu !

    ReplyDelete
  10. sian kan kak uji..

    Cantik la blog cik rose..header pn comel

    ReplyDelete
  11. tak tahu pula, sebelum Aizat ni, Yuna pilih Uji Rashid.. Baru Ros tahu hari ni.. Pemilihan Aizat dilakukan oleh siapa pula?..

    Aizat nyanyi malam tu memang best pun :)

    ReplyDelete
  12. lorr sian kak uji kan kan??dq bru dapat tahu ni sabo jelahh

    ReplyDelete
  13. ish3x... kalau x menang? mesti senyap je isu ni kan?

    ReplyDelete
  14. Persoalannya...
    kalau lagu ni kalah, agak2 ade tak isu ni...?

    heeee...... :)

    ReplyDelete
  15. Bagus usaha Zed Zaidi memperjuangkan nasib seniman & seniwati tanahair tu.. Tapi tak boleh jugak nak pertikaikan kejayaan Aizat membawakan lagu tu.. Rezeki masing2 kita taktau.. Cuma kalau betul pihak tv3 yang bertanggungjawab membuat penyingkiran di saat akhir seperti yang diperkatakan, eloklah membuat kenyataan maaf secara terbuka.. Semoga isu2 macam ni tak berpanjangan..

    ReplyDelete
  16. zed zaidi mmg lanatang kalau bersuara..hehe

    ReplyDelete
  17. macam2 kontroversi..dh menang lg ada suara2 sumbang kan..tp kesian jugak sama anty uji.hehe..

    ReplyDelete
  18. actually mmg tekejut bila aizad yg nyanyi mlm tu. tp...mmg cun showcase aizad mlm tu.

    actualy CiM mmg tabik zed. dia mmg buat keje. tak kira laa apa org ckp psl dia.

    ReplyDelete
  19. tpi dya tetap suka dgn versi aizat..

    ReplyDelete
  20. oh xtahu plak smp ada krotoversi camtu ekk..mcm2 lah depa ni

    ReplyDelete
  21. owhh baru tau..rupanya memula uji rasyid patot nyanyi lagu ni...huhu.. apapun, dah mmg rezeki aizat le tu..

    ReplyDelete
  22. kesian kat uji rashid kan. mcm2 hal la diorg ni

    ReplyDelete
  23. salam kak Cr..
    huhu..cma tau psl ni pun bila terswith ke tv3..hmm..harap2 mereka settle dgn cara baik :)

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠