Tiada masalah melakonkan babak ranjang kata Aaron dan Maya Karim

Author : Cik Rose Cute | 12:23 PM | 12Total Comments |
Pelakon Ombak Rindu mengaku berdebar jayakan babak ranjang

SESUNGGUHNYA, tidak mudah melakukan adegan ranjang. Lebih-lebih lagi apabila pasangan gandingan sudah bergelar suami mahupun isteri orang.
Namun kerana tanggungjawab pada kerja, semua perasaan segan dan gementar dibuang jauh-jauh demi menghidupkan watak diberikan. Itulah yang terpaksa dihadapi Maya Karin apabila perlu beraksi intim dengan jejaka pujaan ramai, Aaron Aziz dalam filem Ombak Rindu, yang mula ditayangkan 1 Disember.Mungkin kerana mereka sangat komited terhadap tanggungjawab yang tergalas di bahu juga, babak aksi ranjang dilakukan sekali saja tanpa perlu diulang. Biarpun perasaan malu menerjah diri, dia dan Aaron sangat serius ketika menjayakan babak berkenaan.

“Sebelum melakukan penggambaran untuk babak itu, saya mengaku ada semacam perasaan pelik terbit dalam hati. Satu jam sebelum penggambaran pula, saya akui berdebar-debar bercampur takut kerana tidak pernah menjayakan adegan sedemikian rupa.

“Ketika penggambaran, saya membuat permintaan hanya mereka yang berkenaan saja dibenarkan masuk. Kami tak ambil masa yang lama pun untuk melakukan babak itu kerana kami masing-masing bersikap profesional dan faham, babak itu hanya untuk tujuan kerja,” kata Maya yang berjaya membawakan watak Izza dengan berkesan.

Tambahnya, Ellie Suriaty nyata banyak menolongnya menghayati watak Izza yang perlu bermain dengan perasaan dalaman. Watak Izza dalam filem arahan Osman Ali itu juga sememangnya menjadi idamannya. 
Dek penghayatan meyakinkan ditonjolkan dirinya dalam filem yang diangkat daripada novel tulisan Fauziah Ashari itu, Maya dilihat mempunyai peluang besar untuk menggondol anugerah pada tahun depan. Namun dengan rasa rendah diri, wanita ini tidak mengharapkan semua itu.

“Filem ini memecah rekod lakonan saya selama ini kerana banyak membabitkan adegan air mata. Memang tak dinafikan ia sedikit memenatkan kerana saya perlu menangis hampir setiap masa dan perlu mengekalkan mood yang sama. Tapi bantuan Ellie Suriaty sebagai penasihat lakonan banyak membantu saya dari segi teknikal.

“Dia sering mengingatkan saya jangan sesekali terlepas mood, kerana sekali terlepas lakonan saya akan goyang. Tetapi saya seronok kerana saya memang mengidamkan watak Izza.

“Bagi memastikan mood tidak lari, saya sering terbawa-bawa watak Izza sehingga keluar set. Waktu sarapan pagi, atau makan tengahari, karakter Izza terus melekat dalam diri kerana saya ingat pesanan Ellie. Saya juga beruntung kerana Aaron memahami saya. Dia tidak pernah kacau kerana dia tahu saya berada dalam karakter,” katanya yang terpaksa mendengar muzik tradisional Terengganu dan berkunjung ke tempat tumpuan ramai wanita Melayu bertudung semata-mata untuk menghayati watak berkenaan.

'Tiada masalah babak ranjang' - Aaron

WATAK Hariz lakonan Aaron Aziz pasti membuai perasaan ramai peminat apabila filem itu mula diputarkan kepada umum. Hariz, lelaki yang sukar diduga dan pada mulanya membenci Izza, tetapi lama-kelamaan mula jatuh cinta pada wanita itu juga berjaya ditangani dengan baik oleh pelakon kelahiran Singapura ini.

Kata Aaron, isterinya cukup memahami kerjayanya sebagai pelakon. Wanita yang amat dicintainya itu juga tahu dia bakal melakukan babak ranjang, tetapi Diana Halik ternyata seorang yang cukup terbuka. 

Malah dia turut membaca skrip filem lakonan si suami.

“Saya tidak risau melakonkan babak ranjang kerana saya yakin pengarah tahu batas-batas yang perlu dijaga. Isteri pun tiada masalah, dia tahu saya berkerja malah dia sendiri berada di set penggambaran.

“Sebenarnya watak seperti seperti Hariz bukan kali pertama saya lakonkan. Dalam Badai Semalam, saya memegang watak Karim dan bagi saya watak itu tidak jauh bezanya dengan Hariz. Cuma sebagai Hariz, saya perlu lebih banyak bermain dengan emosi, sehingga saya sendiri tidak sedar yang saya mudah mengalirkan air mata dalam filem ini,” kata Aaron.

Tidak kisah walaupun tidak berpeluang bersaing dalam Festival Filem Malaysia untuk merebut gelaran pelakon terbaik, bapa kepada tiga cahaya mata ini sebaliknya lebih mementingkan kepuasan peminat. 

Sekiranya peminat berpuas hati dengan lakonannya, ia sudah memadai dan dianggap sebagai anugerah yang tidak ternilai.

“Walaupun tidak layak untuk dicalonkan, ia langsung tidak mematahkan semangat saya untuk memberikan lakonan yang berkesan. Bagi saya kepuasan peminat lebih penting buat diri saya. Jika peminat suka lakonan saya dan memberikan pujian, itu sudah buat saya rasa sangat puas hati,” katanya. 


sumber : berita harian


P/S: Kat sini aku respek gan Isteri Aaron Aziz Diana Halik....Kerana memahami Suaminya Bekerja sebagai Pelakon.....


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

12 comments:

  1. sporting la wife die..kalo sy grrr..hehe

    ReplyDelete
  2. kak jom kite tengok citer ni cm best je huhuhu

    ReplyDelete
  3. Hrmmmm...kalau amy la oh tidakkkk....


    p/s: jom sertai contest sinar raudah

    ReplyDelete
  4. mulut cakap ok tapi dalam hati tuhan jer yg tauuu..kekeke..

    ReplyDelete
  5. Kawan Bibu nak blanje Bibu tgk citer ni kul 3 nnt ..hheehe..

    ReplyDelete
  6. lelaki memang takde masalah melakonkan babak sebegitu. huhu. :P

    pasni ramai la nak berlakon dgn aaron aziz. :P

    ReplyDelete
  7. @Eera Shera

    Biasalah suami cari duit dengan cara begitu....hihihihi

    ReplyDelete
  8. @Wan Nurul Zur Ain Bt Wan Din

    Insya Allah...tak sabar jugak nak tengok...Novel nie akak suka...

    ReplyDelete
  9. huhu... mungkin diana dh lama bersama aaron jd mmahami & profesional... tp klo lya...x relaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

    hik3

    ReplyDelete
  10. sgt respect kt isteri dia yg ta kesah pun suaminye dok pegang peluk cium pompuan lain..

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠