Cerita Lawak Hari Jumaat

Author : Cik Rose Cute | 10:17 AM | 23Total Comments |
Assalamualaikum....Untuk Para blogger di hari jumaat ni....Rasanya pagi cerah...pastu bila petang sikit hujankan.....Cuaca sekarang tidak seperti dulukan....Sekarang kalau nak hujan....hujan jer tidak mengikut musim.....Di sini sebenarnya bukan nak cerita pasal hujan....Aku nak kongsi satu cerita....Bagiku cerita nie lawak sikit...cuba korang baca...kalau tak ketawa...senyum pun boleh hihihi...

Kisah ini benar-benar terjadi padaku sewaktu aku kanak-kanak dahulu.
Ayah aku suka memberi amaran padaku dengan menjeling garang jika aku membuat sesuatu yang tidak disukainya. Contohnya, jika ke kedai, kalau aku mengambil gula-gula, dia akan menjeling padaku bermakna aku disuruh letakkan semula gula-gula itu ke tempatnya semula.
Suatu hari, aku mengikut ayah ke surau untuk solat maghrib.Ketika sedang rukuk, aku melihat kain pelikat tok imam tersepit di celah punggungnya.
Aku yang 'konon'nya ingin membantu, terus menarik kain yang tersepit itu.
Ayahku yang sedang solat terus memberi jelingannya padaku. Aku pun faham maksudnya itu, lalu terus memasukkan semula kain pelikat tok imam itu semula ke celah punggung tok imam tadi. Apalagi,melatah lah tok imam tadi.
Habis satu jemaah batal solat mereka kerana turut terkejut dengan latahan tok imam tadi. Ayahku yang bermuka merah padam menahan malu dan marah mengheret aku balik ke rumah. Malam tu, berbirat punggung aku dirotanny


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

23 comments:

  1. hahhahahahah saya rasa kelakar.. sy n hubby pun tergelak... alisha pun tgk kami gelak.. dia pun gelak.. hihii

    ReplyDelete
  2. serius kelakar.

    dah tarik satu hal.

    letak balik satu hal.

    hahaha.

    ReplyDelete
  3. hahahahaha...besor tu kite gelak tau..kelakor la...

    ReplyDelete
  4. @Wanita Mutalib
    betul tue..mula2 baca cam tak best pastu gelak sorang2...

    ReplyDelete
  5. macam2 hal..hehehe

    Salam kenal :)

    ReplyDelete
  6. nasib baik pak imam tu terkejut

    buat dia terus selak kain dia

    nanya!

    ReplyDelete
  7. pernah dgr cerita ni masa satu ceramah, macam nak pecah perut ketawa.. hehe

    ReplyDelete
  8. haha...agak kelakar la cerita ni..sy tak boleh nak gelak..kena tahan gelak je ni..sebab masih kat ofis...hee...

    p/s : kena tahan gelak ni...adehh...

    ReplyDelete
  9. hahaha..mmg lawak lah cik rose..bui terbayang rupa pak imam tu melatah..

    ReplyDelete
  10. tue la degil sgt..
    khianat imam ek..melatah da imam 2..hehe

    ReplyDelete
  11. kahkahkah! lawak giler! tp 'aku' dlm citer bukan cik rose kan? kahkahkah

    ReplyDelete
  12. @Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

    Bukan Cik Rose la...cik betty hihihi...Takkan Cik rose pulak...

    ReplyDelete
  13. heheheh dah pernah dgr lawak ni dulu member pernah cerite.hampeh je budak tu.

    ReplyDelete
  14. hehe.... blh plok g2.... mna x melatahnyer

    ReplyDelete
  15. Kesian tok imam :-)

    Tak khusyu' jadinya :-)

    ReplyDelete
  16. entahnya si enot ni. budget hollywood la tu kot. mengucap zie tgk. yunk, nnti zie cilok pic enot ni ek. zie nk ngumpat dlm blog zie gak...hahahaha

    nnti zie creditkan utk liza :)

    ReplyDelete
  17. hehehe mmg lawak....tersenyum2 sensorang bc entry ni kuiukuiukui

    ReplyDelete
  18. dapat bayangkan.. hahaha. habis batal solat semua.

    ReplyDelete
  19. Memang serious lawak der..abih batal solat depa.,

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠