Resepi Sphagetti Cik Rose Cute

Author : Cik Rose Cute | 4:04 PM | 24Total Comments |
Assalamualaikum...



Semalam aku buat Sphagetti...Sebenarnya nak buat Sphagetti nie...aku fikir banyak kali kerana cik hubby dengan anak2 kurang suka dengan masakan ala-ala orang putih nie...tekak mereka tak boleh masuk kikiki...aku sorang jer yang sangat2 suka sphagetti.

Akhirnya aku buat jugak versi aku sendiri janji sedap dan mereka boleh jugak makan...

Resepi Cam biasalah...


  1. Sos Prego
  2. daging burger ramli (aku guna 2 keping ikut selera korang)
  3. bawang besar
  4. bawang putih
  5. sos tomato
  6. sos tiram
  7. tomato
  8. carroct
  9. garam/gula
  10. air putih
  11. daun bawang/daun sup
  12. minyak masak 
  13. sedikit cili boh

Jangan lupa masak mee sphagetti dalam periuk panas letak garam campur minyak..


Cara2 Membuatnya

Bawang besar dan bawang putih di potong halus,daging burger ramli tue rendam dengan air supaya lembut,carot dengan tomato potong halus.

Macam biasalah mula2 korang panaskan minyak,tumis bawang besar dan bawang putih hingga naik bau.

Pastu masukkan sedikit cili boh,sos tomato,sos tiram gaul bagi sebati dan juga masukkan tomato dengan carot,

Masukkan daging burger sebelum tue korang patah2kan,last sekali baru masukkan sos prego,kacau sehingga semua sebati...kalau korang rasa kuah tue pekat tambah air ikut selera masing2...semalam aku buat,kuah tue bagi cair sikit sebab dorang kat rumah nie suka kuih cair tak suka kuah pekat.

Last sekali masukkan garam dengan gula secukup rasa..

Selamat Mencuba Okey

Untuk pertanyaan Cik Jari Manis tentang Sos Prego tue...Akak pun tak pasti huhuhu






Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

24 comments:

  1. Saya suke spagheti..sllu juga buat,tp resepi berbeza..x kisah la yg pntg sedap..hihii

    ReplyDelete
  2. Wah..kak rose msk spagetti..sedap2..nak sikit akk..hehe

    ReplyDelete
  3. Selalu jugak buat spagethi ni.. V=Incit hubby suka.. Kalau datang tekak omputih dia, asyikla nak makan spagehti.. Layankan ajeler.. hehe..
    Mieza Suri Shaklee

    ReplyDelete
  4. saya pun suka sangat dengan spaghetti nie..sy lebih suka yang carbonara.lemak lemak cheese dia tu sedap...

    ReplyDelete
  5. lapar ... selalunya klu nak cepat , tuang jer sos prego ...

    ReplyDelete
  6. mmg sedap bab2 spageti ni anak dara KA yg angah mmg hebat !

    ReplyDelete
  7. izan pon kurang kalau masakan ala mat saleh ni..ehe...tekak melayu...

    pandai CR masak yer...

    ReplyDelete
  8. Farah pun buat resipi sendiri untuk spaghetti... Alhamdulillah semua suka dan lebih suka kisar tomato sendiri dari pakai Prego kak... kalau dah tak sempat... Prego juga dibantainya...he he he...

    ReplyDelete
  9. sama la kita...suka sgt makan spagetti..btw tak pernah plak tgk org letak sos tiram hehe resepi baru nie

    ReplyDelete
  10. wah tengok je dah cik akak terliur nie....
    kalau goreng lagi cik akak suka..hihi

    ReplyDelete
  11. baru je buat hari selasa lepas...
    ank2 kak ain mmg suka mkn sepegeti mcm ni..

    ReplyDelete
  12. spaghetti pergh sedap2. ade delivery tak. anta sini sikitt. hehehe

    ReplyDelete
  13. akak, jgn mrh eh..tapi betulkah prego x halal? dulu jm klu nak buat spaghetti pun guna prego juga..tapi lps tau prego ni haram terus stop...betul ka kak?

    ReplyDelete
  14. simple2 cmni best cik rose..lagi2 semua tekak melayu..:)

    ReplyDelete
  15. macam sedap je.. macam sedap je.. hehe.. nanti nak try la.. dah lama teringin nak buat ni.. hihi..

    ReplyDelete
  16. resepi untuk masak spaghetti ni solehah main hentam saje.hehe maklumlah senang kan nk buat. maknan org putih mmg senang nk masak

    ReplyDelete
  17. best nyer..dah lama x buat spageti ni..

    ReplyDelete
  18. deqla kureng mkn sepit tak reti ni..hihi..

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠