02 April 2012

Sabar Itu Perlu

Korang sabar tak?...Setiap kesabaran ada hadnya....Contoh..anak kita sepah barang...Dialog antara anak dan ibu..

Ibu;"kakak tolong kemas barang2 nie letak dalam kotak balik"
Si anak; "Bukan kakak main adik yang main...kenapa kakak pulak kena kemas.." Dalam hati seorang ibu sabar jerlah...sambil mengutip barang2 masukkan ke dalam kotak...Tak sampai 30 minit sepah balik.

Ibu;"Siapa yg sepahkan barang2 nie?tolong kemas..."
Si anak;"Ala..ibulah kemas....kami dah penat..."sambil duduk atas kerusi goyang kaki.


Kalau dalam sehari  4 @ 5 kali bersepah...tahap kesabaran seorang ibu mesti stree giler!!!! Mulalah tangan gatal nak kasi pengajaran sikit..betul tak? hihihi  kadang2 tue cik hubby balik dari kerja bising.."ayang nie..tak kemas rumah ke?asyik bersepah jer...."Angin tak korang? cik hubby tuduh tak  buat kerja rumah...Memang sakit hati tau hihihi....

Nota Kaki: Memang penat jadik seorang surirumah sepenuh masa nie...huhuhu...tahap kesabaran kena tinggi...Kalau tak nanti di tuduh mendera anak hihihi



Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

25 comments:

  1. memang sering menguji menguji kesabaran anak-anak kita ni....
    Follow u back here

    ReplyDelete
  2. yg penting DIA sentiasa bersama dgn org yg sabar..

    ReplyDelete
  3. saya mmg merasa semua tu cik rose...nak2 plk bila suami balik tak bertime..fuhh...nama mamanya jgk yg naik..nmpk mcm kita plk yg tak buat keje kan..padahal anak2 ni dok sepahkan rumah 24 jam..

    ReplyDelete
  4. BETUL3..SAYA SOKONG.. jadi suri rumah sangat penat..lagi tak rehat..kadang2 sampai apa yg kite wat org cakap tak buat..cam ayat hubby akak tu..hehe... hargailah kaum ibu, perempuan dan suri rumah.. yessza

    ReplyDelete
  5. Ibu itu bukan mudah, dan kepada kaum Adam jangan begitu mudah mengeluarkan kata kata (:

    ReplyDelete
  6. hehe..samalah cabaran kita cik rose


    tp mujur suami sy jenis x bising rumah sepah sbb dia pon suka sepahkan juer HAHA

    ReplyDelete
  7. TAPI XPE CIK ROSE..BESAR GANJARANNYA... TP YER LA..KT MANUSIA BIASA..KMANA SGT TAHAP KSABARAN KT KAN

    ReplyDelete
  8. huhuhu.... memang kena banyak2 bersaba melayan kerenak budak2...

    ReplyDelete
  9. btol tu..sejak jadi mama dan suri rmh sepenuh masa...lagi letih dari bekerja...walau anak seorang jer...

    ReplyDelete
  10. Kesabaran itu penting dan perlu diterapkan dalam jiwa..

    Sebab SABAR itu separuh dari IMAN :)

    ReplyDelete
  11. betul tu.. citra pon sama haii sabar jelah :)

    ReplyDelete
  12. anak2 mmg menguji kesabaran..tp mereka juga penawar..

    en suai tak pernah pulak bising klu rumah bersepah sbb beliau tahu anak beliau yg sepahkan.beliau juga suka sepahkan barang.

    tp rumah sy mmg agak jarang sepah dengan mainan,almaklum anak baru sorg, dh besar pula...kalau ramai2 tak tahulah..hikhik..

    ReplyDelete
  13. jadi surirumah takde cuti kan ? suami dan anak2 kena la bantu..takkan nak mengharapkan ibu seorang yg buat semua kerja kan..

    ReplyDelete
  14. yg baik dari allah itu selalunya indah kan dik ;)

    ps : akak email dik ;) TQ ..

    ReplyDelete
  15. selalu hilang sabar, tak tau mcmana nursery boleh jaga budak ramai2

    ReplyDelete
  16. kena sabar banyak2 jelah kan bila kita jadi ibu kat rumah ni cik rose. kekadang tu baru je kemas, anak2 dah makan pulak sepah sana sini. nak tak nak terpaksa sapu lagi...

    ReplyDelete
  17. Memang budak2 kecik macam tu, ibu dan bapa perlu tahap kesabaran yg tinggi. Tapi bila semakin besar mereka semakin kurang melakukan perkara2 yg menyebabkan kita hilang sabar. Oleh itu, sabar aje lah...

    ReplyDelete
  18. banyakkan bersabar ea... suri rumah ni banyak pahalanyer.. :)

    thanks letak CKJ dalam bloglist.. terharu rasanya.. huhu.. :')

    ReplyDelete
  19. sabar mmg baik.. indah.. tapi kdg2 kesabran ada limitnya... bagi deno pula..."sakit itu indah" jom baca banyak kenangan deno at DENO WITH SLE :)

    ReplyDelete
  20. kalau tak sabar, mcm2 blh jadi. tapi kalo sabar, yg baek2 slalu jadi..
    *munaweera.blogspot.com*

    ReplyDelete
  21. kdg2 sabar....kdg2 hilang sbar....kena pandai handle emosi kot..hehee

    ReplyDelete
  22. Hari2 Kene sabar heheh kalau tak sian bebudak tu kene dera

    ReplyDelete
  23. setakat ni hubby xdalah bising lagi sbb dia tahu ank dia yg sepahkan.. hihii

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum Cik Rose,

    Betoi tu Cik Rose...kesabaran ni memang wajib ada pada setiap orang tak kira lah walau dalam apa jua keadaan sekali pun kan Cik Rose....

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠