12 April 2011

Siapa Kata Orang gemuk tidak cantik???

Ha....lelaki mesti tak suka kalau teman wanitanya gemukkannnnnn!!!!Alah.....jangan tak mengaku la..wahai semua lelaki...Kesian wanita yang gemuk....mesti terasakan....Contohnya kalau nak shopping mesti jurujual tak layan atau pandang sinis jer...Meskipun tubuhnya besar hatinya mestilah terusik sikit....Kalau Tuhan tu memberinya pilihan sudah pasti dia akan memilih untuk memiliki batang tubuh yang menarik dan ramping bagaikan seorang model.
Aku nak story sikit....Dulu belum kawin aku tak la gemuk...body ramping ma...kalau tak...takkan laki aku suka kat aku...kalau aku gemuk mesti dia tak suka...huhuhu...Betul ke orang gemuk tak ada yang nak kawan? Kawan aku pun gemuk jugak....Salah satu perangai orang gemuk ni...nak tahu kecantikannya apa??????????Hatinya baik,penyayang orangnya,ambil berat tentang kita....itulah sebenar-benarnya kecantikan....Kalau ramping cam model kalau hatinya tak baik...tak cantik jugak..betul tak???
Jangan pandang serong pada orang gemuk ya...Ramai orang seperti mereka yang berjaya..Contohnya macam Adibah Nor, Sharifah Aini, Aflin Shauki ( Artis pujaanku) dan ramai lagi...Hah!!! kepada orang-orang kurus janganlah hendak menghina orang berbadan besar! Tak baik mengata orang dan melabelkan orang dengan berbagai-bagai perkataan yang boleh menggores perasaan beliau...Terutama lelaki....hehehe..
Kecantikan adalah kurniaan Allah.Bila-bila masa sahaja Dia bolh tarik balik.Seperkara lagi orang yang berbadan besar ini seorang yang suka berfikir dan memiliki banyak idea yang bernas.Bukan itu sahaja,selain memiliki kualiti kepimpinan orang berbadan besar juga di katakan lebih caring  dan loving berbanding dengan orang yang bertubuh kurus.Apa pendapat anda??? Ada sesiapa hendak komen???

8 comments:

  1. btul 2 kak.. gemuk 2 skdar pndangan luaran shj, klu pun cantik p hati xcantik , hidup psti tak akan jadi cantik.. :D

    ReplyDelete
  2. suka entry nie......

    p/s:BW & folo..mehla jenguk belog saya..
    salam kenal!(^_^)

    ReplyDelete
  3. Thanks Ibnushukran....

    Thanks noremy

    ReplyDelete
  4. Terima kasih atas kepujian anda...Des Iskandar..

    ReplyDelete
  5. assalamu'alaikum.kak, mmg btl tu.cantik tu subjektif.tapi kebanykan masalah kesihatan dtg dari bdan yg gemuk.so, in case kak nak turunkan berat bdn secara sihat dan efektif, sms/call sy at 013-3085070.sy pengguna herbalife products, dan product ni sgt efektif.taip je kat internet, byk testimoni yg menakjubkan.rezuan

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠