04 August 2011

Sinetron Hingga Akhir Waktu l Astro Ria


Wah wah, sinetron kawin masal sudah habis ya? Apa gantinya? Ha, Sinetron Hingga Akhir Waktu ni lah gantinya. Pelakon utamanya ialah Marshanda & Asmirandah. Berapa jumlah episode untuk sinetron ni aku sendiri tak pasti cez dah puas aku google tapi tak juga jumpa jawapannya. Aku tuh bukan apa, kalau aku, aku lebih suka tengok sinetron/drama yang berepisode pendek macam sinetron kawin masal & sinetron cinta melody dan lain-lain lagi. Penatlah nak tunggu ending kalau episode sinetron tuh sampai ratus-ratus, betul tak? hehehe… ada siapa yang tahu ke sinetron ni ada berapa episode? Kalau ada yg tahu pls share kat sini ok?
Empat pelakon dalam sinetron ni yang aku tahu iaitu Marshanda, Asmirandah, Lucky Perdana dan Febby Febiola. Tema lagu untuk sinetron kali oleh Nineball berjudul Hingga Akhir Waktu. Sinetron ni kiranya sinetron lamalah juga cez telah disiarkan di Indonesia pada March 2008.
Sinopsis ringkas untuk Sinetron Hingga Akhir Waktu.
Sinetron ini mengisahkan tentang seorang anak gadis kecil yang hilang, bernama Anggrek (Marshanda) kerana kelalaian papanya. Peristiwa tersebut membuat orang tuanya kelam kabut, ibunya mengalami depression yang sangat berat. Kerana merasa kehilangan yang ibunya anggrek  akhirnya mengambil seorang anak angkat bernama Nuansa yang dia temukan di jalan untuk dijadikan seperti anak kandungnya bagi menggantikan anaknya anggrek, lakonan Asmirandah.
Manakala Anggrek asli (Marshanda) yang hilang dijaga oleh seorang lelaki yang baik. Kemudiannya anggerik diberi nama Kania oleh Aji (Lelaki yang telah menjaga Anggerik) Mereka bertukar hingga belasan tahun lamanya.....Korang ada layan ke cerita nie.....hihihi..aku layan jugak kejap..sebelum menunggu azan berbuka puasa....Best jugak ceritanya.....aku suka tengok Marshanda dengan Asmirandah....

4 comments:

  1. peminat tegar indon...hehe

    saya suka tengok indon sebab ceweknya cute bangat..haha gatai dah...

    http://komputer-milikku.blogspot.com/2011/08/jangan-curi-artikel-aku.html

    ReplyDelete
  2. wah, tengok sinetron ya?
    cantik kan gadis2 indonesia.. putih melepak

    ReplyDelete
  3. Hihihi memang gatai muz nie...tak per bujang lagi...

    ReplyDelete
  4. memang cantik....kalau yang kawin campur...kalau indon betul...tak cantik...hihihi

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠