22 September 2011

Syifa Jatuh Katil

Hai! semua!....Hari nie aku nak story pasal my baby (Syifa) jatuh katil malam semalam...gara2 aku sibuk nak betulkan lampu tido.....Nak di jadikkan cerita....aku tak perasan pulak si syifa nie dah ketepi katil....Si syifa nie sekarang dah pandai guling2 cam adik Shinchan tau....kalau letak kat ruang tamu habis dia guling2kan badannya....kalau nak dapatkan mainan yang berada jauh....


Kebiasaannya...bila aku letak syifa atas katil aku sendal gan bantal...entah la...mungkin aku pun tak sedap badan... tiba-tiba...malam tue aku boleh terlupa.....huhuhu.......Tengok2 syifa dah menanggis  kat bawah katil...nasib baik dia jatuh tue...tak laju la dia golek...(guling)...aku terkejut kejap terus angkat dia dan peluk dia pujuk supaya syifa reda menanggis......aku check badan gan kepala tak ada kesan lebam dan bengkak...Al-hamdullillah!!! syukur....Kalau tak aku terpaksa pasang telinga mendengar  Cik hubby aku berleter kau.....huhuhu......
Tak lama pun Syifa menanggis....pastu dia diam dan senyum......nasib baik tak ada apa2 simpan malaikat 44.....Itulah perasaan seorang ibu bila anaknya di timpa kesakitan....Kan!!!......Mulai sekarang aku akan lebih berhati2......Kalau tak...Menyesal seumur hidup huhuhu.....Kalau terjadi apa-apa.....

8 comments:

  1. btul tu cik rose..mmg berdebor giler kan kalau anak sakit..maira pernah gak jatuh katil masa beso2 syifa dulu..sekelip mata jer tgk2 dh jatuh..masa tu kite bgun nk buat susu..nsb jgk xder ape2...dah le lagi satu tkut kene bebel dgn suami...hihi..

    ReplyDelete
  2. @fieda

    Betul tue...fieda...Memang takut kena bebel gan suami huhuhu...Suami Cik rose kuat membebel kalah Cik Rose tau.....

    ReplyDelete
  3. alololo...cian dia. len kali hati² ek kak. tetiba zie teingat dgn bby yg kuar bulletin tv3 semalam. jatuh katil terus kepala dia tercucuk plug charger hp taw.

    ada tgk tak bulletin tv3 semalam. kesian taw

    ReplyDelete
  4. kalau ada bengkak leh tuam dgn ais..

    kalau budak jatuh kita tgk dia muntah ke apa..kalau x muntah kira oklah..

    syifa misti kuat sbb dia nyusu badan kan..biasanya budak nyusu badan tulangnya keras..

    ReplyDelete
  5. Memang risau kan kalau anak jatuh..

    Kalau saya sure tak tido malam ..risau kesihatan anak

    ReplyDelete
  6. sis make sure sendal bantal okeh! xper2 klu ade lebam "tipu sunat" kat incik ckp ade mende gigit...hihihi..

    ReplyDelete
  7. Singgah sini sbb nk baca pgalaman ibu2 yg pernah pengalami situasi ank jatuh katil...hati tengah gundah gulana sbb 1st time Ayra jatuh katil.siap dpt package benjol...hope Ayra pun kuat mcm syifa...

    ReplyDelete
  8. mia pun pernah jatuh..terrentak kepala kat simen masa tgh belajar merangkak...wooooo..riso ..siap ajak hubby g spital....

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠