Ikan Naik Ke Daratan Di Lahad Datu Sabah

Author : Cik Rose Cute | 11:21 PM | 9Total Comments |
Assalamualaikum....Tadi terbaca kat FB tentang isu "Ikan Naik Ke Daratan Di Lahad Datu Sabah" macam tak percayakan....tapi itu semua kuasa Allah tiada siapa yang tahu...Jom baca kisahnya...kredit http://tengoktvonline.blogspot.com/



Gempar! Heboh ketika ini di daerah Lahad Datu, Sabah apabila penduduk kampung di Pulau Tambisan mendapati ikan laut muncul dengan banyak berhampiran daratan. Ramai yang mengatakan fenomena pelik ini menunjukkan tanda-tanda yang kurang baik bakal terjadi tidak lama lagi di kawasan tersebut.



Sebelum ini, Kejadian Tsunami yang berlaku di Acheh pada 26 Disember 2004 turut mencatatkan tanda-tanda pelik sebelum berlakunya bencana alam tersebut. Haiwan-haiwan ternakan dan peliharaan menunjukkan tingkah laku pelik. Malah para nelayan turut mengatakan hidupan laut dalam telah muncul di persisiran pantai.

Yang amat pelik, Ribut Greg yang mengorbankan ramai penduduk di Keningau, Sabah juga berlaku pada 26 Disember 1996.

kejadian ini pula berlaku pada 24 Disember 2013. Adakah tanda-tanda yang berlaku di Lahad Datu ketika ini juga akan terjadi bencana alam pada tarikh yang sama, 26 Disember kejadian-kejadian bencana yang besar sebelum ini berlaku? Wallahualam....

VIDEO -  Pantai Pulau Tambisan Lahad Datu, Sabah




UPDATE:

Jawapan Ketua Kampung di Tanjung Labian - 

"Sekarang musim ikan tamban memang banyak, Kejadian tu hanya dari spesis ikan tamban sahaja dan memang akan berlaku apabila musim ikan spesis itu tiba. Cuaca di Lahad Datu buat masa sekarang baik. Kejadian sebegini telah berlaku beberapa kali dalam bulan ini."


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

9 comments:

  1. kuasa Allah. kita doakan semoga tiada bencana yg berlaku.kesian orang lahad datu...

    ReplyDelete
  2. ramai betul yg hantar whatsapp pada akak pasal ikan ni juga...

    Semoga tiada malapetaka yang besar berlaku..

    ReplyDelete
  3. hope takde benda buruk berlaku..

    ReplyDelete
  4. Di Aceh dan Kuala Kedah, ikan lari ke pantai beberapa hari sebelum tsunami kerana mereka dah rasai gegaran di perut bumi. Harap-harap di Lahad Datu, ikan lari ke pantai bukan atas sebab gegaran di perut bumi, tapi atas sebab2 lain, mungkin mereka cuma nak rehat2 tepi pantai sempena tahun baru...

    ReplyDelete
  5. mmg pelik tu .. byk betul ikan... hrp2 xde lah kejadian buruk yg berlaku...

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠