07 January 2011

Hari ini aku masak simple jer...nak tahu apa?hi..hi...Ikan sardin letak cili padi,sayur goreng bendi dan telur goreng....emm....sedap jugak..ha..ha....Kalau makan tengah hari kat kedai berapa ringgit agaknya?sekarang makan kat luar mahal..tak cam dulu....Makan kat rumah lagi best....Kalau yang rajin masak macam 2 menu boleh masak...Semalam masak ikan keli masak lemak cilipadi,ikan goreng dan sayur kacang goreng...sedap jugak..laki aku bukan main lagi makan.Aku suka masak simple-simple jer....kadang-kadang masak jugak kari,buat nasi ayam...kalau malas..masak nasi putih dan goreng nasi putih tu..letak perencah nasi goreng dengan telur...kalau malas la....hi..hi..
Masak ni senang jer..waktu bujang dulu aku tak pernah masak pun...member2 aku semua tegur..kenapa tak masak?aku diam je la...Waktu bujang la...nak relek betul-betul..dah kawin  kena masak jugak walaupun hati berat nak ke dapur...kalau tak masak laki gan anak-anak aku nak makan apa....Asyik pegi kedai jer..bankrap la...Nanti kalau semua anak-anak dah sekolah...takkan nak makan kedai jugak...Baik masak kat rumah lagi selesa...Sekarang anak aku nak masuk tiga..lagi ekonomi bertambah...gaji tak nak jugak naik sikit jer..,dah la..dunia sekarang pakai duit jer...,aku tak keja..suri rumah sepenuh masa..Kasihan kat laki aku siang malam mencari duit..tak cukup2 jugak...Apa2 pun kita patut bersyukur dengan pemberian Allah....Ok la..aku nak stop dulu...

No comments:

Post a Comment

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠