Tension!!!! Anak Jadi Mangsa...

Author : Cik Rose Cute | 1:39 PM | 13Total Comments |
Selamat Tengah hari dah makan Tengah hari ke Belum? Aku dah......Ni aku nak kongsi isu dera budak hehehe...Korang pernah tak pukul anak korang hehehe....kadang-kadang aku pukul jugak tapi tak der sampai mendera...pukul sikit2 jer...Yalah kalau nakal sangat mesti kena pukul sikit betul tak.....kalau buat sepah pun kena pukul sikit....tapi tak der sampai lebam.....untuk beri pengajaran....Budak2 ni...kena jugak cubit atau pukul sikit hehehe...kalau tak....diaorang tak nak dengar caakap kita....
Di Malaysia, Penderaan kanak-kanak mendapat perhatian akhbar,majalah tempatan dan media massa.Masalah ini semakin membimbangkan dan menunjukkan peningkatan yang berterusan.Penderaan kanak-kanak bukan masalah sosial yang baru.Ia melibatkan kanak-kanak lelaki dan perempuan.Pada zaman Jahilliyah di Timur Tengah,bagi perempuan di tanam hidup-hidup atau di jual sebagai hamba.Pada zaman Revolusi Industri di Eropah,kanak-kanak dari golongan miskin bekerja sebagai buruh murahan dan di paksa bekerja sebagai buruh di lombong arang batu dan kilang.Pada zaman moden keadaan ini tetap berterusan dan berlaku dalam pelbagai bentuk sama ada dalam bentuk fizikal,mental dan seksual....
Nasib baik kat Malaysia tak macam dekat sanakan....tapi Ibubapa pulak suka mendera pulak kat sini....kalau ibu bapa bergaduh anak menjai mangsa korban......

P/s: Mintak2 kita semua tak la dalam golongan manusia yang tak per kemanusian langsung....,binatang pun sayang anaknya...betul tak????


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

13 comments:

  1. t sy ade ank..sy nak rotan klu diorang degil je..x pe kan??heee

    ReplyDelete
  2. Rotan sikit2 tak mengapa..hehehe
    jangan lebam sudah ler..

    ReplyDelete
  3. sikit2 xpe utk mengajar. jgn sampai pengsan budak tu. hehe..

    ReplyDelete
  4. cik rose, nk tny psl bleeding ni..thp bleeding cik rose tu ke thp gugur ke cmne?mksudnya kandungan selamat x?sy ni nk kena wat D&C nanti..nk tny prosedur cuci klo cik rose penah wat..

    ReplyDelete
  5. sy pukul gak anak kalau dia melawan ckp..sy pon heran ckp bebaik dia x nk ikut dh kena tgn baru nk dgr..dia suka tgk sy marah kut..

    ReplyDelete
  6. Betul tu Fatin..sikit2 tak per...hehehe orang tua dulu2 lagi dahsyat pukul anak hehehe

    ReplyDelete
  7. Sama ler cik betty..kalau kita cakap lembut..diaorang boleh gelak-gelak pulak...huhuhu...Tu yang geram tu...

    ReplyDelete
  8. xsuka lah zie dgn parents camtuh. apa lah salah anak :( cian anak dijadikan mangsa

    ReplyDelete
  9. Betul tu Zie..hehehe..Nanti Zie ada anak jugak nanti hehehe

    ReplyDelete
  10. marah anak boleh tapi jangan sampai dera anak. sian anak tu. nanti menyesal tak guna

    ReplyDelete
  11. Betul Dilaz huhuhu...Orang tak ada akal buat cam tu kat anak...

    ReplyDelete
  12. alahai.. byk lagi kes pasal budak selepas kiter ekot kusus asuhan kanak2.. sedih bila dgr kes2 mcm tu.. tak tauk lah dia org tgk budak2 tu patung ke apa.. huhuhu

    ReplyDelete
  13. kalau sikit2 tu biasalah kan cr..kalau sampai tggal tanda tu tak sanggup saya..

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠