31 March 2011

April Fool (Tragedi Berdarah Orang Islam)..

Pada Abad Ke- 8 Msihi,Sepanyl berkembang menjadi sebuah negara Islam yang maju dan makmur apabila di tadbir oleh penguasa Islam.


Keadaan ini tidak di senangi oleh golongan kafir yang berjiran dengan Sepanyol.Mereka mahu lihat Islam hancur tetapi kebanyakan usaha mereka untuk menakluknya gagal.


Akhirnya pihak kafir menemui jalan untuk menghancurkan penduduk Islam Sepanyol.Caranya Mudah.Dengan melemahkan iman mereka melalui serangan pemikiran dan budaya untuk memecahkan perpaduan umat Islam.Strategi ini berjaya dan akhirnya sedikit demi sedikit Sepanyol jatuh ke tangan tentera salib.


Tentera salib amat kejam.Masyarakat awam termasuk wanita dan kanak-kanak di bunuh tanpa perikemanusiaan.Satu demi satu daerah di Sepanyol berjaya di takluki sehinggalah tentera ini tiba di wilayah terakhir iaitu Granada.Penduduk Islam di wilayah ini terpaksa bersembunyi di dalam rumah untuk menyelamatkan diri.Lalu tentera Salib membuat satu taktik penipuan.


Mereka mengumumkan penduduk Granada di benarkan untuk keluar dari penempatan mereka dengan selamat dan di benarkan menaiki kapal yang telah di sediakan untuk keluar daripada Sepanyol.Percaya apa yang mereka janjikan tentera Salib,maka ribuan penduduk Islam di wilayah itu keluar rumah lalu berkumpul di pelabuhan.


Tentera Salib yang bersembunyi lantas membakar keseluruhan penempatan di situ termasuk golongan Islam yang masih terus bersembunyi di dalam rumah.Ribuan umat Islam yang sudah berkumpul di pelabuhan hanya tergamam tanpa dapat berbuat apa-apa bila melihat tentera Salib bukan saja membakar rumah-rumah mereka,malah turut membakar kapal yang di janjikan untuk membawa mereka keluar dari wilayah itu.


Mereka semua terkepung.Lalu tentera Salib dengan kejam menyerang dan membunuh kesemua umat Islam di pelabuhan itu termasuklah wanita dan kanak-kanak tanpa belas kasihan.Yang kedengaran hanyalah gema takbir diiringi jeritan dan tangisan.Tiada seorang pun penduduk Islam yang terselamat.Granada bermandi darah!!!Mayat bergelimpangan,laut yang biru bertukar menjadi merah.Dan tragedi berdarah ini berlaku pada 1 April tahun 1847 Masihi dan di kenali sebagai "APRIL FOOL DAY oleh golongan Kristian.


Kawan-kawanku sekelian,jika orang kafir merayakan 'April Fool' sebagai hari untuk mengenang kemenangan mereka membunuh dan 'memperbodohkan' orang Islam berdasarkan tragedi Granada di Sepanyol,apa motif kita sebagai  orang Islam untuk turut sama 'berlawak' mengenakan orang lain pada 1 April?????fikir2kanlah....Aku tak pernah sambut pun April fool tu...kauorang pernah ke? Aku tengok kawan aku mengenakan orang adalah....pada hari tu....

2 comments:

  1. zie sgt anti kat org yg celebrate april fool ni. ikut sgt budaya barat :(

    ReplyDelete
  2. say no!!no!!to april fool..
    dah follow kamo..

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠