28 February 2011

"Kalau begitu,aku puasa saja..."

ARTIKEL RINGKAS INI DISIAR-KAN UNTUK BACAAN LELAKI,KHUSUSNYA PARA-PARA SUAMI........


SAYIDATINA Aisyah pernah menceritakan,"Kalau Rasulullah berada di rumah,baginda selalu membantu urusan rumah tangga.Jika mendengar azan,baginda cepat-cepat berangkat ke masjid dan cepat-cepat pulang kembali sesudah selesai solat.
"Kalau ada pakaian yang koyak,Rasullullah menampalnya sendiri tanpa perlu menyuruh Aisyah melakunya.Baginda juga memerah susu kambing untuk keperluan keluarga mahupun untuk di jual.Setiap kali pulang ke rumah,bila dilihatnya belum ada makanan yang sudah siap dimasak,sambil tersenyum baginda menyinsing lengan bajunya dan membantu isteri kesayangannya itu di dapur.
"Pernah Rasulullah pulang pada waktu pagi.Ketika itu baginda sangat lapar tetapi sampai di dapur,baginda lihat tiada suatu apa pun yang ada untuk sarapan.Makanan mentah pun tiada kerana Sayidatina Aisyah belum sempat ke pasar lagi.Maka Rasulullah bertanya:"Belum sarapan,y Khumaira?" Khumaira adalah panggilan mesra untuk Sayidatina Aisyah yang bererti kemerahan-merahan.
Aisyah menjawab dengan suara serba salah:"Belum ada apa-apa wahai Rasullullah."
Baginda lantas berkata,"Kalau begitu,aku puasa saja hari ini,"tanpa sedikit pun tergambar perasaan kesal di wajahnya....

No comments:

Post a Comment

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠