04 October 2011

Nada Cinta Kat Astro

Nada Cinta


Sinetron baru Nada Cinta lakonan Randy Pangalila dan Mikha Tembayong bakal mendapat sambutan hangat di Malaysia, sinetron ini akan ditayangkan pada 27hb September ni di Astro, setiap Isnin -- Khamis jam 6.30 petang. Nada Cinta ialah sinetron muzikal pernah ditayangkan di Indonesia mempunyai 244 episod. Mak datokk!! banyak tu..haha!! jenuh nak khatam, tapi takpe, Nuriz tau ramai yang duk gila bayang dengan hero hensem dan cute, Randy Pangalila ni kan..heheh!!  Pelakon lain dalam Nada Cinta ialah Mikha Tembay0ng, Luna Maya, Michella Puteri, Donny Michael, Dewi Sandra dan ramai lagi yang tak berapa kenal.
Sinopsis Nada Cinta dalam BM
Faris adalah ana orang kaya menjalinkan hubungan cinta dengan Rina (lakonan Dewi Sandra) seorang guru muzik dari sebuah keluarga yang sederhana. Hubungan cinta mereka ditentang oleh Tirta ayah Faris.  Faris dan Rina dipisahkan, Faris dipaksa berkahwin dengan Nia.
Rina rupanya hamil (hubungan dengan Faris) dan melahirkan anak perempuan, yang kemudiannya diculik oleh Nia dan dihantar ke rumah anak yatim.
Selepas 17 tahun Nada ( anak perempuan Rina) yang dibuang Nia kini sudah dewasa dan menjadi remaja yang sangat cantik dan sukakan muzik. Nada menyimpan hasrat nak bertemu ibu dan bapanya yang tak pernah dia ketahui berada di mana, dia kemudian lari ke Jakarta.
Di Jakarta dia telah terlibat dalam kemalangan dan nyaris dilanggar keretapi, tapi diselamatkan oleh Rina. Pertemuan itu tidak berjaya membuatkan mereka bersatu kembali. Nada membawa haluan sendiri hingga bertemu dengan 3 orang jalanan, mereka membuka warung di depan sebuah sekolah mewah tempat anak anak orang kaya. Kebetulan Rina mengajar muzik di sekolah tu.
Rina dan Nada kembali rapat dan masing masing sukakan muzik. Nada mempunyai suara yang merdu. Di sekolah tu ada Ricky (lakonan Randy Pangalila) seorang pelajar yang kacak dan menjadi tumpuan di sekolah. Ricky terpesona dengan suara merdu Nada.
Rasty kekasih Ricky mulai cemburu melihat Ricky memberi tumpuan kepada Nada, Rasty cuba sedaya upaya nak menyingkirkan Nada dari sisi Ricky.
Rasty rupanya anak Faris dan Nia. Adakah Rasty dan Nada merebutkan cinta Ricky seperti kedua ibu bapa mereka dulu? Atau akankah ini membuat Faris kembali kepada Rina? nantikan kesudahan dan episod akhir Nada Cinta di Astro.

Lagu tema/ost Nada Cinta : Nada Cinta dinyanyikan oleh Randy Pangalila feat Mikha Tembayung, Dewi Sandra dan Michella Puteri.
Lagu lagu lain : Hipnotis, Terbakar, Jangan Sedih, Semakin Lama Semakin Aku, Baru Aku Tahu Cinta Itu Apa, Cintamu adalah Takdir ku,  Gejolak Cinta, Sabtu Malam Sendiri, Terlalu sakit, Buntu, Cinta Setengah Mati.
Randy Pangalila
Lirik lagu Nada Cinta
Nada nada cinta ini terangkai dari hatiku
Dulu tak pernah terpikir mengalir seperti ini
Kamu takkan bisa menahan semua rasa
Katakan katakan katakan saja yang ada di hatimu
Coba cobalah kau lihat kau lihat diriku
Coba cobalah kau dengar kau dengar suaraku (ulang )
Kamu takkan bisa menahan semua rasa
nada-nada cinta!
Mikha Tembayong




14 comments:

  1. cik rose, kite singgah follow

    jom.. sudi2 follow ai pulak

    maceh

    ^_@

    ReplyDelete
  2. citer anak-anak remaja ni..cik rose layan gak eh?

    ReplyDelete
  3. adehh..bui kalau part cerita endon mmg tak layan langsung..buat sakit hati jer..hahaha

    ReplyDelete
  4. macam best eh. tapi susah sikit nak tengok, cik abang anti citer indon

    ReplyDelete
  5. macam best eh. tapi susah sikit nak tengok, cik abang anti citer indon

    ReplyDelete
  6. Hihi sis ..mcm best ja sipnosis citer ni :) ..nanti umi try tgok :)

    ReplyDelete
  7. @CIK JATT

    Best jugak ceritanya cik jat....244 episod hihihi

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠