11 April 2014

Kisah Cinta Emma Maembong Dan Zizan Pelawak

Assalamualaikum...layan gosip jap...lama tak bergosip hihihi

BERBULAN menyembunyikan kisah cinta akhirnya terpaksa akur, memang wujud kasih sayang di antara mereka. Tidak menolak ada yang meragui keterbukaan kisah ini, bagi Emma Maembong ada sebab yang lebih kukuh mengapa dia memilih untuk merahsiakan hubungan ini terlebih dahulu.
Jujurnya selepas selesa dengan status terbarunya sebagai kekasih Zizan Razak, ada yang ingin mengetahui bagaimana sikap sebenarnya terhadap hubungan ini. Menyusup beberapa kisah sebelum ini ada yang melabelkan gadis kacukan ini sebagai “pengongkong". Terkejut untuk mengetahui telahan tersebut, bagi Emma tiada asas untuk dia berubah sedemikian rupa.
“Kalau saya suka kongkong, baik saya jangan berkawan dengan artis. Jelas, saya sendiri tahu bagaimana skop kerja di dalam bidang ini. Saya dan Zizan meletakkan kepercayaan sebagai perkara utama. Saya percaya dia dan dia percaya saya. Selebihnya terpulang pada diri masing-masing. Mungkin saya muda, tetapi saya lebih suka bersikap matang dalam hal sebegini," katanya.
Menafikan kontroversi yang melanda kedua mereka sebelum ini memberi tekanan dalam hubungan, ada batas yang perlu dipersetujui bersama sepanjang tempoh percintaan. Namun pengakuan wanita berusia 21 tahun ini bukanlah bermakna untuk mengelak kisah tidak enak mereka terus diperdengarkan.
“Saya juga pernah berada dalam hubungan lain sebelum ini, malah ketika itu saya belum lagi dikenali. Tetapi memang cerita-cerita tidak benar ini cukup mudah keluar tanpa bukti yang kukuh.
“Dan bila terus-terusan hubungan saya dan Zizan dikontroversi, saya tahu ia bukan sesuatu yang pelik memandangkan Zizan sendiri memang sudah dikenali," katanya.
Tidak ada sebab untuk mereka terus menjadi orang lain, pemilik nama sebenar Fatimah Rohani Ismail, dia dan kekasihnya itu kini akan terus menjalani kehidupan yang sama. Tidak terbit rasa takut untuk mempamerkan cinta, bagi Emma itu bukan soal mahu menunjuk.
“Bukan saya mahu menunjuk, malah selepas kontroversi yang melanda itu kami masih seperti biasa. Jujurnya saya suka berkongsi, jadi saya akan jadikan laman sosial saya untuk memberitahu peminat mengenai aktiviti saya. Bukanlah asyik kongsi kisah cinta sahaja," katanya.
Utamakan Ayah
Hubungan yang kini sudah diketahui umum, jauh di sudut hatinya tiada apa yang lebih penting dari kemahuan ayahnya sendiri iaitu Ismail Embong yang juga pelukis terkenal negara. Keputusan untuk lebih sensitif dalam soal berpakaian dan pergaulan juga ada kaitan dengan 'lelaki nombor satu' dalam hidupnya itu.
“Memang saya mahu mulakan sedikit demi sedikit. Ayah ada buat permintaan ini, jadi saya ambil keputusan untuk hormat dia. Zizan tidak ada kena mengena dengan keputusan yang dibuat ini," katanya.
Bercerita momen pertama dia membawa Zizan bertemu ayahnya, jelas Emma status Zizan bukan perkara yang dipandang. Pembawakkan diri Zizan, serta penggunaan dialek Terengganu, menjadikan Zizan cepat selesa dengan ayahnya.
“Zizan lelaki pertama yang saya bawa pulang bertemu dengan ayah. Jujurnya ayah tidak pernah tanya apa hubungan kami tapi saya yakin dia tahu. Dia tidak kenal Zizan siapa, tetapi mereka cepat mesra kerana Zizan menggunakan dialek Terengganu.
“Sama juga saya dengan ibu Zizan, memandangkan kami masing-masing memahami dialek Terengganu, jadi hubungan itu lebih mudah terbina," katanya.
Mencuit hati Emma tentang kisah bernikah, nyata gadis ini tidak goyah. Setiap butir perkataan yang disampaikan cukup tersusun. Katanya di kala ini perkahwinan bukan destinasi pilihan lagi.
“Memang Zizan ada kata akan menamatkan zaman bujangnya tahun ini, tetapi itu sebelum kami dalam hubungan.
“Jujurnya saya tidak ada perancangan ke arah itu. Bila itu tidak pasti, mungkin selepas ayah saya membenarkan," katanya tersenyum.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Hiburan/20140411/hi_01/Dia-lelaki-nombor-satu#ixzz2yZ0EtBCi
© Utusan Melayu (M) Bhd 

5 comments:

  1. kita doakan mereka bahagia.... tapi dari pandangan mata ni... they are perfect for each other and suits for each...well Allah knows better....

    ReplyDelete
  2. comel ema maembong ni, rasa dia xpadan la dgn zizan, hihihi

    ReplyDelete
  3. Salam cik rose..fuh lama intan x buka blog dan da lama x bw..cr apa kaba? semoga sihat selalu ya...emma dan zizan mmg sepadan..hehe

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠