10 September 2012

Kain Menimbun


hihihi tajuk di atas tue nampak sangat aku nie seorang yg pemalas....tunggu kain menimbun baru aku start melipat kain tau....kalau sikit2 tak hingin aku nak melipat kikiki....Lagi satu kain kat ampaian ...aku tunggu hujan turun baru aku angkat kain...apalagi bisinglah cik hubby aku....korang ada tak perangai cam aku? kalau ada buanglah tabiat tue cepat2...kalau tak ada jangan ikut perangai aku kikiki nanti laki bising....Itu dulu sewaktu aku bekerja...Almaklumlah kerja mana sempat nak buat itu semua betul tak?

Tapi sekarang sejak tak bekerja dan surirumah sepenuh masa...tak adalah perangai buruk cam kat atas lagi....sekarang kalau angkat kain terus lipat dan tak tunggu2 lagi....Kalau tunggu mau setinggi rumah flat...Lagi pening camna nak lipat...nasib baik sikakak (anak dara aku yg suulong) mau juga menolong ibunya  melipat kain....mungkin ikut perangai ibunya kecik2 suka lipat kain (perasan la pulok kikiki) nie untungnya ada anak perempuan...ringan tulang dan suka membantu....Oklah aku stop sini bebelan aku okey...kalau aku bebel panjang2 bukannya korang suka kikiki...aku nak terjah korang sat lagi....Selamat Berblog..Hidup Blogger!!!

My Note: Kat Telok Panglima Garang..Pagi2 dah hujan...cuaca mendung jer...

Click HERE to earn extra money!

Jom Join SAYS Malaysia


26 comments:

  1. sy suka lipat baju....tp xsuka bsh baju...xkisahlah basuh pakai mesin basuh ker pakai tangan ker... mmg xsuka... hehehe....

    ReplyDelete
  2. Jom kita ramai-ramai lipat kain ..heeheh

    ReplyDelete
  3. boleh tahan timbunan kainnya tu.

    ReplyDelete
  4. sy msh malas.. kain berangkt, tp xberlipat.. hehehe

    ReplyDelete
  5. gege..shida tgk juga kak kdg2 duduk blkg xdgr hujan ke hape kan..mls tu of kos ade..tp xla mls smpai xnk bt itu ini :)

    ReplyDelete
  6. kikiki banyaknyer kain..wani xsuka simpan tkt nanti xlarat nk lipat banyak2 hihihi

    ReplyDelete
  7. hehehe mmg bnyak ni..klu dkt lh tlg.hihi

    dear dah daftar says.com ke blog..klu blum jom lah ke blog ayu ;-)..blh wat duit ;-)

    http://coratcoretkuini.blogspot.com/2012/09/jom-buat-duit.html

    ReplyDelete
  8. alamak!!.. eza mmg ceni.. basuh baju rajin sangat... tapi tang lipat..hampeh... kalo bley suma baju nak hanger ja.. hehhe

    ReplyDelete
  9. same la kite kak rose..
    tggu kain pnuh 1 bakul, br aa gi lipat.. haha.. XD

    sy tag akak.. >_<
    http://greennnpanda88.blogspot.com/2012/09/hanif-idrus-segmen-menerjah.html

    ReplyDelete
  10. dtg br pas jemur kain..dalam raga hok tak lipat byk lagi....kat cni pun dh mendung...

    ReplyDelete
  11. hai CR..ermm sama la mcm sy..liat betul nak lipat baju.tunggu byk2 pas2 baru buat operasi hehehe

    ReplyDelete
  12. saya pun rajin kain tak berlipat menggunung tinggi.
    tah bilenye nak clear pun tak tau.. huhuhuhuhu...

    ReplyDelete
  13. serius kerja paling malas adalah lipat kain, walaupun kerja tu duduk aje..hihihih...

    ReplyDelete
  14. kat rumah PM biasa tunggu penuh sebakul then lipat la...hehe

    ReplyDelete
  15. Salam Rose.Umah k.atie sikit jer kainnya....Lepas angkat terus jer ion sbb kebykkan kain pelikat & baju melayu suami g masjid :D

    ReplyDelete
  16. Klu anak2 blk bercuti...k.atie basuh & anak2 masing2 lipat baju sendiri..ibunya penat!hikhik

    ReplyDelete
  17. KA mmg rajin membasuh tpi bab melipat plan2 kayuh lah siap panggil anak beranak tlg buat hehehehe

    ReplyDelete
  18. fuh !
    paling siksa
    ada sampai tidur dulu pastu sambung ahahhaha ;)

    ReplyDelete
  19. Dah memang tanggungjawab la..jd mesti kena buat kan CR...

    ReplyDelete
  20. betoi tu.. ank pempuan rajin menolong kan :-)

    ReplyDelete
  21. hehe..samo la kite..xsuke nak pekosah baju2 nie..apo laie bile nak menggosok..adehhh, malasnye...hehe..

    ReplyDelete
  22. Nak melipat kain nielah ada berat sikit berbanding buat kerja rumah yg lain.

    ReplyDelete
  23. tak suka lipat baju tp kena lipat gak nanti mak bising. huhu..

    ooo cik rose tinggal kat telok panglima garang ye. ;)

    ReplyDelete
  24. tak la cik rose. ada kawan kat sana, si jangkang jaya. hikkk.. ;)

    ReplyDelete
  25. sy pun 2 minggu sekali duk lipat baju..mmg menimbun la jawabnye..huuhuu

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠