12 December 2011

Lelaki Merajuk Apa sebabnya....

Wah!!..tajuk kat atas tue....buat perempuan geram jerkan..hehehe...Ha..korang tahu ke..kenapa lelaki merajuk Ada tak...pakwe ke...@ suami korang yang suka merajuk??.....Sikap suka merajuk dan sensitif sinonim dengan diri wanita.Jarangla...pulak kita melihat lelaki bersikap sedemikian.Tapi hakikatnya ada lelaki yang mudah merajuk dan sensitif.Jika sikap itu ada dalam diri seseorang lelaki,apakah penyebabnya....Hilang sifat 'macho' lelaki itu...ke...


  1. Emosi Lembut~ Mungkin lelaki sebegini punya emosi yang lembut.Lelaki juga ada "soft spot' mereka.Ini bermakna apabila berlaku sesuatu kejadian atau mereka mengalami perkara yang menyentuh hati,mereka cepat sensitif....Takpun "mungkin ada lelaki yang kuat merajuk tetapi di sebabkan ego yang tinggi, dia tidak menunjukkannya di hadapan orang lain.Ada juga yang sebaliknya,kerana mahu di pujuk dan di beri perhatian".
  2. Mungkin jugak "lelaki merajuk kerana ingin belaian daripada pasangan mereka atau orang yang mereka yang sayangi.Tapi jika lelaki itu mudah merajuk dan sensitif  tidak bermakna hilang macho dia....hehehe...Lelaki pun ada perasaan soft jugakkan....."Oleh itu bukanlah perkara luar biasa jika ada lelaki yang memiliki emosi dan mudah merajuk dan sensitif.Korang jangan pulak hairan hehehe....Apa perlu buat adalah mencari sebab kenapa lelaki merajuk...(contoh cik suami kitalahkan...)
P?s: Ada benar dan ada tidaknya....fakta di atas selalunya lelaki akan menunjukkan sikap suka merajuk dan sensitif ini apabila mereka dalam perhubungan.Jika mereka ada masalah dan tidak setuju dengan apa yang di lakukan akan merajuk....Contohnya teman wanita @ isteri sibuk bekerja dan tidak meluangkan masa dengan mereka,lelaki juga boleh merajuk....Kalau nak pujuk lelaki banyak caranya...boleh guna kata-kata ataupun beri hadiah.(Wah!! naik lemaklah lelaki ya...hehehe) Llaki yang merajuk tidak bermakna hilang sifat macho mereka.Anggaplah lelaki merajuk itu hanya untuk bermanja-manja.Takkkanlah kita wanita sahaja yang boleh merajuk dan sensitif......Panjang pulak aku membebel....."Smile Be Happy"

16 comments:

  1. psstt...kalau lelaki merajuk. payah wooo nk pujuk. mcm zie lak..if suami zie merajuk, 1 je cara utk pujuk dia. kehkehkeh :D

    ReplyDelete
  2. betoi2.. lelaki bkn selalu merajuk pun.. kdg2 je.. so, ia blh dianggap sbb untuk bermanja2.. hahhaha

    ReplyDelete
  3. phewwwiittt. gambar marimar dan diego santibanez la pulak. HAHA. :)

    ReplyDelete
  4. Myra stuju part 2, lelaki merajuk sebab nakkan perhatian kita je :)


    psstt Zie, taknak kongsi tip ke cara yang Zie buat tu?hehee

    ReplyDelete
  5. lelaki hnya kan merajuk kalo ada perkara y btl2 mbuatkan hatinya rajuk.. tp awas... lelaki jga manusia biasa y ada hati & perasaan mcm perempuan... so pujuklah sebaiknya suami kt tu... seikhlas hati... jgn biarkan suami kt dgn perasaan rajuknya tu.. takut..akibatnya... suami mcari alternatif lain utk hilangkan rajuknya...

    stakat ni..alhamdulillah... lya dgn fain sempoi j..kbykan lya r merajuk... tp kalo time fain t'merajuk.. biasa wak lawak jer... terus ok..pastu blanja mkn mde y dia suka..

    ReplyDelete
  6. lelaki mmg jarang merajuklah.tak tahu pulak bila dia merajuk.rasanya lebih kepada rasa marah klu tak puas hati dengan sesuatu..

    ke sy nie tak faham lelaki?haha..

    ReplyDelete
  7. @Puan Kutu

    tak fahamlah nie...hehehe (gurau Puan kutu...)

    ReplyDelete
  8. alamak..lelaki merajuk? kalau dpt bini yang tak reti pujuk macam mane??

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠