Vitamin Ca-C 1000 Sandoz

Author : Cik Rose Cute | 10:46 AM | 4Total Comments |
Assalamualaikum...



Aku nak story sikit dan share dengan korang....,Aku sekarang mengamalkan diet..almaklumlah...nak kuruskan...Aku nak kurus bukan nak cantik...tapi untuk sihat...Kalau dah gemuk...macam2 penyakit ada..betul tak?

Dalam diet harian aku...aku tak ada makan ubat apa2..Just minum "Vitamin Ca-C 1000 Sandoz"..setiap hari satu tablet dan kena banyak minum air putih.Aku juga mengamalkan makan nasi putih dengan berlaukkan ikan @ayam  rebus atau kukus,tak payah letak garam just letak bawang merah + bawang putih dan halia...kalau nak pedas sikit hiris cilipadi...sedap jugak makan macam tue...Itulah diet harian aku huhuhu...

Senang jer cara makan "Vitamin Ca-C 1000 Sandoz" kalau beli kat guardian sekotak ada 3 botol.Setiap sebotol ada 10 tablet.Aku memang suka vitamin nie sebabnya bila masuk kat dlm air yg kita nak minum,nanti vitamin tue terurai macam Eno yg iklan dlm tv...ada tengok iklan tue?...rasanya sedap...seperti kita minum air orenge itulah..rasanya...Setiap hari satu tablet sahaja tak boleh lebih nanti teroverdose....okey..

Nak Share tentang bahayanya kurang kalsium

Tahukah Anda Bahaya Osteoporosis ?
Osteoporosis adalah kondisi dimana tulang menjadi rapuh dan mudah retak karena kekurangan "calcium". Daerah yang paling sering mengalami keretakan tulang akibat kekurangan "calcium" adalah : tulang belakang, pinggul dan lengan bawah.
Beberapa faktor penyebab Osteoporosis :
  • Usia, semakin lama hidup semakin besar kemungkinan menderita Osteoporosis
  • Menopause, selama menopause produksi hormon estrogen akan menurun, inilah yang menyebabkan terjadinya kerapuhan tulang
  • Kekurangan "calcium" dalam makanan
Dengan selalu menjaga jumlah "calcium" yang cukup dapat menghindarkan orang dari resiko rapuh tulang dan retak tulang akibat Osteoporosis.
Cara yang paling efektif dalam memanfaatkan "calcium" adalah dengan mengkonsumsi jumlah "calcium" yang sesuai dengan yang dianjurkan
Kebutuhan "calcium"per hari
Anak-anak, Remaja, Dewasa mudaWanita hamil dan menyusui
UmurCalcium mg/hariUmurCalcium mg/hari
0 - 6 bln360
6 bln - 1 th540< 19 th2300
1 - 10 th800
10 - 18 th1500> 19 th1900
Kebutuhan "calcium"per hari
Orang DewasaCalcium mg/hari
Wanita1500
Pria1000
Kebutuhan "calcium"per hari
Orang TuaCalcium mg/hari
Wanita1500
Pria1000
Mengapa Calcium Sandoz ® ?
 Calcium Sandoz® mengandung Calcium Lactate Gluconate yang mudah diserap oleh tubuh sehingga membantu tercapainya kebutuhan yang dikehendaki
 Calcium Sandoz® mempunyai persediaan yang lengkap :
     - Calcium Sandoz® Forte Effervescent
       mengandung 500 mg Calcium
     - Calcium Sandoz® syrup untuk anak-anak
     - Ca-C 1000 Sandoz® Effervescent rasa Orange dan Lemon yang
       merupakan kombinasi Calcium dengan Vit C 1000 mg
     - Calsan® table kunyah berbentuk unik untuk anak-anak
 Calcium Sandoz® dapat membantu memenuhi kebutuhan Calcium pada :
     - Anak-anak dalam masa pertumbuhan
     - Wanita hamil dan menyusui
     - Wanita menopause
     - Remaja, dewasa dan orang tua yang kekurangan Calcium

Kemasan
Ca-C 1000 Sandoz®
Rasa orange : Dus berisi 12 tube @ 10 tablet effervescent
Rasa lemon : Dus berisi 12 tube @ 10 tablet effervescent
Calcium Sandoz® Forte
Table effervescent, dus 12 tube @ 10 tablet
Sirop, botol 120 ml
Calsan® table kunyah
Botol plastik isi 30 tablet


Kredit Sini




Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

Edit Blog "Anda Sihat Keluarga Bahagia"

Author : Cik Rose Cute | 7:56 PM | 0Total Comments |
Assalamualaikum...

Tema Blog Kaler kelabu + biru
Ok,cerita pasal blog nie..adalah pasal Shaklee,owner seorang pengedar shaklee..Jemputlah singgah dan follow blog beliau...

Jom! Singgah Anda Sihat Keluarga Bahagia

Jangan lupa follow ya...

Kepada sesiapa yg sudi singgah dan komen blog I nie...I ucapkan berbanyak-banyak Terima Kasih... Teringin berwalking cam dulu huhuhu



Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

Suka Makan Hati Ayam Akibatnya...

Author : Cik Rose Cute | 7:40 PM | 0Total Comments |
Assalamualaikum....



KEBURUKAN MAKAN HATI AYAM | Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan orang bukan Islam ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam.



Sains juga menggalakkan makan hati kerana khasiat zat besinya yang sangat diperlukan manusia. Tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Mana kita mesti pilih? Nak ikut orang bukan Islam ke nak ikut Nabi Muhammad ?

Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sebab hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. Jadi kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.



Kebanyakan ayam di pasaran hari ini telah disuntik bahan kimia untuk mempercepat tumbesarannya kerana didorong oleh permintaan pasaran yang semakin meningkat. Bahan kimia yang berbahaya ini akan dikumpulkan di hati.




Kandungan racun dalam hati:



* Antibiotik tylosin

* Penisilin

* Oxytetracycline

* Kanamycin.



Kandungan bahan kimia didalam hati ayam juga boleh menyebabkan kesan teratogenik, kesan karsinogenik



Kesan teratogenik boleh menyebabkan kesan buruk kepada ibu mengandung, terutama kepada janin. Kandungan boleh mengalami keguguran atau bayi cacat. Manakala kesan Karsinogen boleh menyebabkan kanser. Ginjal juga merupakan organ penting dalam badan dan berfungsi untuk membuang sisa metabolisme dan racun dalam bentuk urin, yang kemudian dikeluarkan dari tubuh.



Walau pun Nabi berkata jangan tetapi ulamak lebih menjatuhkan hukum makhruh dalam keadaan ini dan bukan mengharamkannya.



Organ dalaman adalah organ selain daging yang terkandung dalam tubuh haiwan seperti:



1. Hati2. Paru-paru3. Perut4. Hempedal5. Buah pinggang6. Jantung7. Telur ayam yang belum keluar dari perut ayam8. Telur ikan



Saranan ilmu Sains bahawa memakan hati haiwan adalah baik untuk menambah darah adalah ilmu songsang yang diajar oleh orang Yahudi agar umat manusia menjadi tidak sihat . Orang Yahudi ini beranggapan bahawa alangkah indahnya jika dunia ini dipenuhi oleh orang Yahudi sahaja.



Mereka ingin membunuh umat lain selain Yahudi secara senyap. Orang Yahudi ini sangat mempelajari ilmu di dalam Al-Quran dan hadis cuma mereka tidak beriman sahaja. Ilmu Sains dari barat mengajar untuk memakan hati sedangkan orang Yahudi , Amerika dan England tidak makan hati .



Memakan hati bukan sekadar tidak membantu meningkatkan paras hemoglobin darah malahan memakannya akan mengundang pelbagai mudharat lain yang Allah dan Rasul-Nya saja yang mengetahui dengan tepat.



Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

Daging Kambing Ada Kelebihannya...

Author : Cik Rose Cute | 4:14 PM | 12Total Comments |
Assalamualaikum....

Hari nie story pasal daging kambing....aku tahu pastinya ada yg tidak menyukai daging kambingkan...Tak mengapa...yg tidak suka daging kambing harus baca kelebihan daging kambing daripada daging lembu atau kerbau..

Mereka yang berpangkat doktor menyarankan kita supaya mengelakkan dari memakan daging kambing, kerana daging kambing boleh menyebabkan panas badan. Ada juga doktor yang mengatakan kandungan lemak dan kolesterol pada daging kambing tinggi serta seringkali daging kambing dituding sebagai penyebab darah tinggi dan sakit jantung.

Sebenarnya, daging kambing adalah makanan kegemaran Rasulullah S.A.W. Setiap sunnah nabi mesti ada kelebihannya. Oleh kerana orang barat (yahudi) tidak mahu kita ikut sunnah nabi, pelbagai kenyataan mereka keluarkan. Tetapi hakikat sebenarnya banyak manfaat, khasiat dan kesan daripada kambing sama ada memakan dagingnya atau digembala sehingga ia digelar terapi kambing.


Daging kambing adalah daging yang paling baik

Kajian dari Persatuan Jantung Amerika menyatakan, daging kambing baik untuk mereka yang mempunyai masalah berkaitan jantung. Ini disebabkan daging tersebut tinggi kualiti proteinnya dengan nisbah kandungan lemak yang sihat. Struktur molekul daging kambing yang berbeza menjadikan daging kambing lebih mudah dihadam. Ia juga amat sesuai untuk mereka yang menjaga kesihatan. Bukan setakat itu sahaja, malah jika dibandingkan, daging kambing mengandungi zat besi dan kandungan potasium yang rendah kandungan mineralnya. Dagingnya lebih pejal dan lebih rendah kalori daripada daging lembu dan ayam tanpa kulit. Kesemua asid amino yang diperlukan ada di dalam daging kambing.

Pengurai Kolestrol Tepu

Daging kambing yang rendah kandungan protinnya menjadikan ia terkecuali daripada membentuk sebarang ikatan kolestrol akibat amalan pemakanan yang tidak sihat.

Ikatan kolestrol tepu boleh dielakkan sekiranya Omega 3 terdapat di dalam darah, tetapi Omega 3 tidak mampu mengurai kolestrol yang telah terbentuk. Hanya ikatan hidrogen dan karbon (kolestrol lembut) sahaja yang boleh menguraikan ikatan hidrogen dan karbon (kolestrol kasar). Oleh itu, kolestrol yang terbentuk dalam badan tidak boleh diurai dengan sebarang bahan melainkan dengan kolestrol kambing sahaja.

Vitamin C dan chitosan yang digunakan untuk menyelaputi protein boleh mengakibatkan pembentukan kolestrol yang lebih bahaya sekiranya ia diserap oleh darah. Sekiranya kandungan kolestrol tepu jenis ini banyak terdapat didalam darah, ia boleh mengakibatkan masalah jantung.

Sodium yang digunakan untuk mengawet daging serta untuk menyedapkan rasa daging akan membentuk kolestrol tepu yang halus. Biasanya kaedah ini digunakan untuk membuat daging burger. Selain itu memakan makanan yang tinggi protein yang dicampurkan dengan perasa makanan seperti MonoSodium Glutamat (MSG) juga akan membentuk kolestrol tepu yang sangat halus. Ia boleh dipam naik ke bahagian otak dan sekiranya tersekat, ia boleh menyebabkan strok .

Pencegah Penyakit Darah Tinggi Dan Obesiti

Kolestrol kambing boleh menguraikan kolestrol dalam darah yang menjadi punca kepada penyakit darah tinggi. Kolestrol kambing yang menguraikan darah yang tercemar dengan kolestrol tepu akan menyebabkan isipadu darah meningkat. Pesakit darah tinggi yang mengambil daging kambing akan mengalami gejala penguraian akibat peningkatan isipadu darah seperti pening.

Walaupun daging kambing bertindak sebagai pengurai protein yang terbaik, tetapi pesakit darah tinggi yang tidak tahan dengan kesan pembongkaran penguraian ini dinasihatkan agar tidak mengambil daging kambing sebagai terapi. Tetapi bagi mereka yang tidak mengalami masalah tekanan darah tinggi dinasihatkan agar mengamalkan pemakanan daging kambing untuk mengelakkan penyakit darah tinggi.

Lemak di bawah permukaan kulit terbentuk akibat kolestrol yang gagal dicerna oleh hati. Ia akan menyebabkan masalah obesiti (kegemukan) jika terdapat dalam jumlah yang banyak. Pesakit obesiti yang mengambil daging kambing akan mengalami masalah tekanan darah yang tidak stabil dan turut mengalami pening kepala akibat kesan pembongkaran kolestrol tepu oleh kolestrol kambing. Selain itu, daging kambing akan membakar lemak yang berlebihan dalam badan. Kesan pembakaran lemak akan mengakibatkan gejala pembongkaran seperti panas badan, berpeluh dan telinga berdengung.

Mencantikkan Kulit

Vitamin C semulajadi yang tidak teroksida juga terdapat dalam daging kambing. Vitamin C tidak teroksida amat penting untuk pembinaan dan ketahanan sel kulit. Vitamin C yang tidak teroksida akan menyeimbangkan dan mengurangkan bebanan fungsi hempedu serta mencantikkan kulit.

Pengambilan protein yang secara berlebihan akan menyebabkan ia tersimpan di bahagian bawah kulit akan mudah teroksida dan bertindak balas dengan sel kulit untuk membentuk tenaga. Proses ini akan mengakibatkan kulit kelihatan hangus dan gelap sekiranya berjemur di bawah sinaran matahari. Vitamin C daripada daging kambing akan memberi lebih ketahanan terhadap kulit daripada bertindak balas terhadap protein yang terkena cahaya matahari.

Mengamalkan memakan daging kambing adalah salah satu cara semula jadi untuk mendapatkan kulit yang lebih putih dan cantik.

Meningkatkan Rasa Kasih Sayang Dan Kegembiraan

Sistem darah (NW18) berkaitan dengan kawasan Thalamus (NW3). Thalamus berfungsi sebagai penjaga kasih sayang. Sistem darah yang sihat dan kuat akan memastikan bahagian Thalamus juga kuat dan membantu mewujudkan perasaan kasih sayang.

Jantung akan menjadi lebih lembut dan lancar pergerakannya apabila menerima kolestrol daging kambing. Jantung yang lembut akan mewujudkan perasaan yang gembira. Jantung yang lancar pergerakannya akan mudah tersentuh dan terpesona dengan sesuatu yang mengusik perasaannya. Oleh itu ia akan membahagiakan dan mewujudkan perasaan kecintaan (kasih sayang).

Mereka yang mengamalkan pemakanan daging kambing akan merasa tenang dan gembira serta mudah merasa getaran kasih sayang. Amalkanlah pemakanan daging kambing sekiranya menghadapi masalah sukar merasai nikmat kasih sayang dan getaran kecintaan.

Inilah tipu helah yahudi untuk menjatuhkan umat islam terutamanya.

Wallahu'Alam.

Aku suka jugak makan daging kambing....kalau arwah mak aku tak suka daging kambing...


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ