Hensemnya Tunangan Diana Amir

Author : Cik Rose Cute | 1:10 PM | 25Total Comments |
Sebelum ini, Diana Amir telah merahsiakan siapa tunangnya, namun petang semalam melalui satu sidang media, pelakon itu telah menunjukkan siapa orangnya. Nama tunang Diana Amir ialah Mohd Habib Bullah A. Rahman dan memang segak orangnya.

 photo 1410801_645042318852092_700207861_o.jpg
 photo 1243624_645050172184640_386635949_o.jpg

Pasangan ini mengumumkan akan bernikah pada 25 Oktober ini di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, Presint 3, Putrajaya.
Majlis pernikahan ini mendapat tajaan sepenuhnya dari Yakult (M) Sdn Bhd dan seramai 250 orang tetamu yang terdiri dari ahli keluarga dan teman rapat bakal hadir. Turut kelihatan di sidang media ialah David Teoh yang juga majikan Diana amir.
 photo 793766_645075572182100_1494875312_o.jpg

 photo 478509_645080182181639_61818545_o.jpg
 photo 1404626_645076245515366_86639013_o.jpg
Nota Kecik: Hensemnya bakal suami Diana Amir....Tahniah kepada Diana Amir dan pasangannya semoga kalian bahagia hingga ke syurga....


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

Masing-masing ada kelemahan Pasangan Suami Isteri

Author : Cik Rose Cute | 11:17 AM | 8Total Comments |
Assalamualaikum..

Sedangkan lidah lagi tergigit,inikan pula suami isteri...petikan lagu dari nyanyian Allahyarham P.Ramli...di sini ingin aku kongsikan tentang kes2 yang berlaku di kalangan pasangan suami isteri...aku terbaca dalam satu artikel..terus aku type di sini...




DALAM msyarakat kita cukup banyak kes yang terjadi dikalangan pasangan suami isteri.Walaupun pasangan ini sudah berkahwin lama atau pun baru,tetapi kes-kes yang terjadi dikalangan mereka paling banyak dan cukup menyulitkan.Masalah rumahtangga merupakan masalah besar.Pada kadi,dan mereka yang menjadi juru nikah merupakan orang-orang yang paling banyak menyimpan rahsia suami dan isteri.

    Apa tidaknya,kepada merekalah tempat pasangan suami isteri mengadu hal masing-masing sekiranya berlaku krisis.Di isteri dengan masalahnya dan tidak tahan dengan perangai suami lalu mengadu kepada pihak kadi.Begitu juga dengan suami.Tidak tahan dengan karenah isteri yang tidak boleh di tegur dan dilarang,akhirnya akan mengadukan masalahnya kepada kadi juga.Justeru itu,kadilah yang banyak sekali menyimpan rahsia mereka,sama ada rahsia zahir mahupun rahsia batin.




    Dalam kisah-kisah yang berlaku dikalangan pasangan suami isteri ini,maka para suamilah yang kadang-kadang banyak membuat aduan.Diantara aduan-aduan itu termasuklah: "kami tidak merasa bahagia dalam kehidupan perkahwinan kami."Isteriku tidak mengimbangi cintaku kepadanya.Isteriku cepat marah.Isteriku cepat naik angin.Isteriku paling kuat cemburu."Isteriku seorang egois.Isteriku banyak minta itu dan ini.Isteriku tidak fikir langsung tentang kesusahan suaminya...,"Isteriku banyak menimbulkan masalah.."dan ada seribu satu masalah yang di timbulkan oleh para suami bila membuat aduan ke pejabat kadi.

     Apakah semua aduan itu benar?Apakah pihak yang menerima aduan akan terima bulat-bulat akan aduan itu?Keluhan yang dicurahkan oleh para suami biasa begitulah caranya.Mereka merasakan seolah-olah tidak bahagia hidup dalam perkahwinan mereka.Tetapi bagi setengah-tengah kadi yang menyimpan rahsia pasangan ini mendapati penyebab utamanya jadi begini bersumber dari para suami itu sendiri.Kerana suami tidak pandai memilih isteri dan tidak menjadi isterinya yang akan bertanggungjawab  terhadap rumahtangganya dan juga anak-anaknya kelak.



     Kadang-kadang ada masalah yang di timbulkan oleh seseorang isteri bermula dari suaminya sendiri.Maksudnya,awal mula penyebab timbulnya sesuatu masalah dari si suami lebih dahulu.Adakalanya si suami suka membesarkan suatu masalah dan melupakan kebajikan,sehingga masalah yang kecil diperbesar sehingga sebesar-besarnya.Si suami biasanya akan ikut emosinya dengan pelbagai curiga dan buruk sangka.

    Seharusnya dia mengkoreksi dirinya sendiri lebih dahulu sebelum menyalahkan orang lain.Seorang yang tidak mampu mengatur dirinya sendiri,mana mungkin dia boleh mampu mengatur diri orang lain?Soalnya,bersabar melihat kekurangan seseorang isteri merupakan cara terbaik,sebab,setiap orang pasti akan menghadapi kekurangan,lupa dan salah.

    Nabi s.a.w. pernah menerangkan bahawa kekurangan dan kekeliruan watak dominan setiap wanita.Seorang lelaki yang bergaul dengan seorang wanita,hendaknya memahami watak ini agar dia selalu bersikap baik kepadanya,walau pun wataknya memang begitu.Rasullullah s.a.w. dalam satu sabdanya yang ertinya:"Berpesanlah yang baik kepada kaum wanita,ia dijadikan dari tulang rusuk,sesungguhnya yang paling bengkok adalah tulang rusuk yang paling atas,jika engkau luruskannya dengan kekerasan,maka engkau akan mematahkannya,jika engkau membiarkannya,maka ia tetap bengkok,maka berpesanlah yang terbaik bagi kamu wanita."(Mutaffaq 'aliah).

     Imam Nawawi berkata:Maksud dari hadis di atas,Nabi s.a.w. menyuruh kaum lelaki untuk bersikap lemah lembut dan bijak kepada kaum wanita dan bersabar atas berbagai kekurangan dan lemahnya akal mereka,dan melarang perceraian tanpa sebab,dan bersikap keras terhadap mereka."


Nota Pink: Untuk pasangan Suami Isteri kena harus banyak2 bersabar dalam menempuh liku2 kehidupan...betul tak? Nasib baik aku gan hubby jarang sangat bergaduh hihihi


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

Isteri Salihah Ketua Bidadari.

Author : Cik Rose Cute | 10:30 AM | 3Total Comments |
Assalamualaikum...Salam Jumaat segala penghulu hari...aku ada terbaca dalam sebuah buku "Isteri Salihah Ketua Bidadari..terus terasa mau share dengan korang yang bergelar isteri..

Alangkah seronoknya kalau aku salah seorang daripadanya,Bisikku sendirian.BILA dikatakan bahawa para bidadari di syurga nanti semuanya jelita,terlalu rupawan serta semua adalah paling menarik,maka bagaimana pula dengan kedudukan kaum wanita salihah di dunia yang akan muncul mengisi mahligai syurga kelak?



Didalam syurga kelak kaum wanita ini akan muncul jauh lebih rupawan dan menarik dari para bidadari itu sendiri.Pada waktu yang sama wanita dunia yang menjadi pengisi taman syurga nanti di jadikan sebagai ketua bidadari bagi suami masing-masing.Inilah ganjaran yang paling bernilai untuk mereka di mana nanti mereka akan di beri tempat istimewa sesuai dengan kebajikan dan amal ibadat yang telah mereka kerjakan di dunia.


    Kaum wanita diberi kemuliaan  dan tempat yang lebih tinggi dari para bidadari biasa di syurga lantara mereka telah menempuh pelbagai ujian pahit dan manis serta sudah bertungkus lumus beribadat kepada Allah ketika hidupnya di dunia dulu
.

    Di syurga nanti seorang wanita yang telah bersuami akan terus kembali berpasangan dengan suami asalnya ketika di dunia dulu dan di sana nanti dialah yang bakal menjadi ketua para bidadari di mahligai suaminya.Manakala bagi wanita yang berkahwin lebih dari seorang lelaki ketika di dunia,maka kelebihan di syurga nanti,mereka akan di beri kebebasan untuk memilih salah seorang dari lelaki yang pernah mereka kahwini dulu.



     Wanita-wanita ini nanti akan tujuh puluh kali ganda lebih baik mutunya dari kemuliannya daripada bidadari biasa di taman syurga.Di dalam syurga itu kelak tidak akan berlaku sebarang kekecohan,pergaduhan,pertengkaran,sakit hati,hasad dengki dan berbagai-bagai lagi di kalangan para penghuninya yang ramai itu apa lagi di kalangan berpuluh orang bidadari yang menjadi isteri setiap seorang dari lelaki syurga.

     Ini kerana segala bibit perasaan dengki,irihati,sombong,bongkak serta sesuatu yang seumpamanya di kikis dan di bersihkan dari hati para penghuninya.Maka aman dan damailah dan akan sentiasa bergemerlapanlah perkampungan syurga setiap ketika.Begitu suci dan bersih cinta dan kasih para bidadari di taman syurga terhadap suami masing-masing.Cinta mereka sentiasa tidak berbelah bagi,mereka tidak terpikat dengan lelaki lain meskipun semuanya tampan dan bergaya.

   Suami kepada para bidadari itu telah ditentukan awal-awal lagi.Mereka sudah tahu siapakah bakal suami mereka di akhirat kelak.Mereka mula kenal suami masing-masing sejak kelahiran lelaki berkenaan di dunia lagi.Apa yang berlaku ke atas diri lelaki tadi sentiasa di perhatikan oleh para bidadari ini yang tidak sabar menunggu saat pertemuan yang paling bererti di syurga nanti.

   Kemewahan,kebahagiaan dan kesejahteraan para penghuni syurga yang menghadapi suatu kehidupan yang sebenar dengan kesenangan yang tidak pernah susut mahupun berkurangan iaitu suatu kehidupan yang kekal abadi.Inilah taman syurga untuk manusia yang mahu berfikir dan menggunakan akalnya kepada perkara-perkara yang kebajikan dan di redhai oleh Allah.Dan Syurga itu sendiri bukanlah untuk golongan manusia yang melampui batas dalam kehidupan mereka setiap hari ketika di dunia.

Nota Pink: Semoga Kita Semua tergolong dalam isteri yang solehah....Amin...


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

Drama Bukan Aku Tak Cinta(novel)

Author : Cik Rose Cute | 11:15 PM | 16Total Comments |
Assalamualaikum....

Sesiapa yang berminat dengan Nelydia Senrose  pasti gembirakan...apa khabar gembira tue...jom baca di bawah....



Nely dikhabarkan akan berlakon dalam adapatasi novel bertajuk Bukan Aku tak Cinta. Drama bersiri 60 episode ini akan ditayangkan di Mustika HD.


Sinopsis:  

Tengok cover nampak citer ganas kan, tapi sebenarnya citer ni sweet sangat. Lain daripada lain. Selalunya novel kahwin paksa kan,tapi kali ni kahwin secara sukarela. Heroin yang suka pada si hero,hingga sanggup lakukan apa sahaja. Begitulah cinta Mastura pada ziyad.
“Kalau aku suruh kau terjun dalam kolam tu, kau nak terjun?”
“Untuk buktikan cinta Mas kat abang… terjun kolam pun Mas sanggup. Okey! Mas terjun! Tapi untuk pengetahuan abang... Mas tak tahu berenang!”
“Mastura!!!!!!!” 

JEBAT. Seorang lelaki yang katarsis, berdarah campuran Melayu dan Cina dari jalan hitam kehidupan kepada pencerahan. Tidak pernah terlintas dalam fikirannya untuk jatuh cinta kerana tujuan hijrahnya hanya untuk menuntut ilmu agama dan melupakan kisah silamnya.
Sifatnya yang tenang, rajin dan baik hati telah menarik perhatian Mastura, adik ipar kepada majikannya Uwais. Pelbagai cara digunakan oleh gadis itu untuk menarik perhatiannya hingga Jebat naik rimas dan lemas. Walau berkali-kali ditolak, Mastura tidak juga berputus asa. Dia tidak pernah menyangka gadis cantik,kaya dan bijak seperti Mastura terpaut hati kepadanya, seorang lelaki biasa yang tidak begitu tampan kerana mempunyai parut di bahagian matanya. Mereka umpama The Beauty and The Beast.
“Kau tak malu ke nak bersuamikan lelaki yang tak ada apa-apa?”
“Nak malu apa? Bagi Mas, abanglah yang paling handsome. Bagus juga parut tu… Tak adalah perempuan lain nak rebut abang daripada Mas, kan? Biar Mas sorang aja yang tahu menilai betapa kacaknya abang di pandangan Mas.”
Namun mampukah rumah tangga yang dibina bertahan?
Masih adakah cinta dan kesetiaan dalam hati Mastura apabila mengetahui rahsia sebenar yang Jebat ialah  bekas ketua kumpulan gengster!
Sementelah pula lelaki dengan sejarah hitam sebegitu bukanlah suami impiannya.
Kredit :SINI
siapa hero dia?kita tunggu dan lihat.

Nota kecik: Ada ke yang sudah baca Novel "Bukan Aku Tak Cinta" aku belum pernah baca lagi...


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

Penjelasan Daripada Pakar Agama Tentang Isu Nikah 2 Kali Aeril Dan Wawa

Author : Cik Rose Cute | 12:10 PM | 21Total Comments |
Sekarang nie...dah jadi topik hangat tentang isu nikah 2 kali Aeril Dan Wawa..Jom Baca..

Sehubungan dengan kontroversi pernikahan Aeril Zafrel dan Wawa Zainal yang melanda dunia hiburan baru-baru ini, banyak pihak yang tertanya-tanya apakah hukum nikah 2 kali seperti yang telah dilakukan oleh pasangan ini. Ada yang berkata boleh dan dibenarkan, namun ada yang menyatakan ia tidak boleh dilakukan.
wawa zainal dan aeril
Menariknya terdapat percanggahan pendapat daripada 2 ahli agama terkenal Malaysia iaitu Ustaz Azhar Idrus dan Datuk Noh Gadut yang merupakan penasihat agama Johor. Di dalam satu video ceramahnya, Ustaz Azhar Idrus menyatakan tiada masalah untuk bernikah 2 kali asalkan segala syarat sah nikah diikuti. Ikuti videonya di bawah:-
Namun menurut Datuk Noh Gadut, istilah nikah 2 kali tidak wujud dan boleh menimbulkan persoalan terhadap orang ramai. Kata beliau kepada Harian Metro baru-baru ini:-
Perlu diingatkan apabila sudah bernikah tanpa mengikut undang-undang negara misalnya bernikah di luar negara, pasangan terbabit perlu melakukan ‘isbat nikah’ iaitu mensabitkan pernikahan mereka dengan pihak berkuasa di negara kita.
Mereka perlu mengemukakan semua saksi termasuk wali dan bukti mengatakan mereka sudah bernikah tahun lalu (seperti dilaporkan media) di pejabat agama. Ia bertujuan memastikan pernikahan itu dilakukan mengikut hukum syarak dan jika tiada masalah, pernikahan mereka boleh disahkan tanpa perlu bernikah sekali lagi.
Bagaimanapun dalam hal ini, tindakan mereka bernikah kali kedua itu boleh menimbulkan pandangan seolah-olah tidak mengiktiraf pernikahan yang pertama. Kita tidak tahu sejauh mana perkahwinan pertama (tanpa mengikut undang-undang negara) itu sah mengikut hukum syarak.
Jika sah, Alhamdulillah, tapi jika sebaliknya, hubungan yang dijalinkan selama ini boleh dianggap zina, manakala anak yang dikandung atau dilahirkan boleh dikategorikan sebagai anak luar nikah. Dalam hal ini, mereka hanya perlu melakukan sedemikian, sekiranya mahkamah memutuskan pernikahan pertama mereka itu tidak sah
wawa zainalMalah menurut penceramah bebas Ustaz Ahmad Dasuki Abd Rani, perkahwinan sembunyi-sembunyi yang dilakukan oleh pasangan ini adalah tidak beradab dan tidak berakhlak lebih-lebih lagi memikirkan status mereka sebagai selebriti. Kata Ustaz Ahmad Dasuki:-
Walaupun sah dari segi agama, perkahwinan ‘sembunyi-sembunyi’ mereka itu tetap dianggap tidak beradab dan berakhlak. Ini kerana dalam Islam sendiri perkahwinan itu bertujuan menghebahkan kepada masyarakat akan status hubungan suami isteri antara seorang lelaki dan wanita.
Ia bertujuan mengelak timbulnya sangka buruk dan pandangan serong orang ramai seperti yang berlaku kepada mereka (Aeril dan Wawa). Apatah lagi melibatkan golongan selebriti yang dikenali ramai, pasangan ini sepatutnya memberi contoh baik kerana setiap tindakan mereka boleh menjadi ikutan peminat.
Bukanlah bermakna setiap pasangan yang berkahwin perlu membuat majlis atau kenduri besar-besaran, cukup sekadar memaklumkan perkahwinan mereka kepada umum. Dalam hal ini (perkahwinan), paling penting, kita menjaga Allah dan hukumnya, bukannya orang termasuk majikan sehingga kita sanggup melakukan perkara yang tidak sepatutnya
wawa
Semoga dengan penjelasan ini, maka akan terjawablah segala persoalan di minda pembaca BeautifulNara semua. Apa pun, kontroversi ini seharusnya dijadikan pengajaran buat kita semua terutamanya jika anda bergelar seorang selebriti. Apa pun marilah kita doakan agar kehidupan Aeril Zafrel dan Wawa Zainal sekeluarga lebih tenang selepas tamatnya kontroversi ini.

Kredit SINI


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

FASHA TAK LAGI KEJAR POPULARITI

Author : Cik Rose Cute | 11:31 AM | 13Total Comments |
Assalamualaikum....

Aku respect dengan Fasha Sandha...yang tidak lagi kejar populariti...Kebiasaannya perempuan nie...bila dah kahwin lebih pentingkan keluargakan.....ada jugak artis yg dah kahwin tak berubah-rubah..betul tak? tak sangka pulak Fasha Sandha berubah bila dah kahwin...terserlah wajah keibuannya....


"Saya sudah berada di fasa lain. Kerjaya jatuh nombor dua dan tidak kisah pun sekiranya publisiti dan populariti yang diraih tidak seperti dulu," akui Fasha Sandha mengenai kemungkinan popularitinya sudah berkurang berbanding dahulu. 


Malah sejak mendirikan rumah tangga dan memiliki anak, Fasha mengaku sudah tidak kisah dengan populariti sebagai selebriti. Ini kerana, dia kini meletakkan keluarga sebagai keutamaan dalam hidupnya. 

 


"Sebab itu kalau ada media meminta saya untuk mengadakan sesi fotografi, saya akan pilih mengikut kesesuaian. Bagaimanapun Alhamdulillah, pihak produksi masih lagi sudi menawarkan saya berlakon sehingga sekarang. 

"Kena ingat, macam mana popular atau panas dengan kontroversi sekalipun seseorang artis itu, tanpa disiplin mereka tidak akan kemana. Memang sekarang ini ramai pelakon tetapi nak cari yang berdisiplin tak ramai," ujar Fasha kepada media. 

Putra Rayqal , kini adalah keutamaan Fasha...
 

"Walaupun suami tidak memberi sebarang syarat-syarat untuk saya berlakon, tetapi sebagai isteri dan ibu, saya perlulah jaga batas-batas yang sepatutnya. 

"Malah saya tak perlu menjelaskan perkara-perkara yang saya enggan lakukan kepada pengarah kerana mereka juga pasti faham dengan status saya sekarang ini. Yang penting kualiti kerja yang dibawakan dalam lakonan," tambahnya. 

 

 

 

kredit sini


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

10 Jejaka Top Di Korea

Author : Cik Rose Cute | 11:47 PM | 17Total Comments |
Assalamualaikum....

Cuci mata tengok jejaka hemsem dan cute dari Korea...tak jemu mata memandang...


1. Hyun Bin (Secret Garden, World’s Within)

artis korea Hensem
2. Lee Min Hoo (Personal Taste, City Hunter). 

artis korea Hensem
3. Bi Rain (Full House)

artis korea Hensem
4. Choi Shi Won (Poseidon).

artis korea Hensem|cerita apakah
5. Kim Soo Hyun (Dream High)


artis korea Hensem|ceritaapakah
6. Jang Geun Seuk (You’re Beautiful, Beethoven Virus)


artis korea Hensem|ceritaapakah
7. Kim Hyun Joong (Boys Before Flower, Playful Kiss)

artis korea Hensem|ceritaapakah
8. Song Seung Hun (Endless Love, My Princess)

artis korea paling Hensem|ceritaapakah
9. Jee Jong (Protect The Boss)

artis korea paling Hensem|ceritaapakah
10. Won Bin (Endless Love, Friends)


Tapikan...dorang nie banyak buat pembedahan plastik...bukan hensem asli...huhuhu...hubby aku jugak hensem yg asli kikiki


Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ