28 November 2011

Jawapan Apek Tentang Shida Harmi

Author : Cik Rose Cute | 1:38 PM | 20Total Comments |
Hai! Blogger Cute....Isu pasal Si Apek nie...tak habis-habiskan...kesian adikku nie....Ya la...orang tengah glamour sekarang.....Macam2 isu timbul...Sabar ya dik......apa yang terjadik pasti ada hikmahnya....kita perlu banyak bersabar dan berdoa okey.....Akak doakan semoga Apek Sucess dalam menempuh hidup yang penuh kontrovesi nie.....Pedulikan apa orang fikir dan mengata tentang  orang  yang cuba menjatuhkan Apek.....Bila kita susah...kita tak ada duit.....takkan timbul isu cam gini....Betul tak??  Itu lumrah Manusia.....Fikir-fikir....Jom! kita layan Jawapan Apek tentang Shida Harmi yang di hebohkan nie.....








“Saya memang mengenali Shida Harmi. Dia bukannya skandal seperti yang diperkatakan oleh orang lain, sebaliknya dia hanya kawan biasa. Saya mengenali Shida sekitar awal tahun ini, kalau tak silap bulan March. Ketika itu, saya masih belum bertunang lagi. Gambar itu pula diambil semasa kami karaoke,” jelas Khairul Fahmi memulakan wawancara.

“Saya tak pasti macam mana gambar ini boleh sampai ke pihak media. Tapi, saya tak rasa Shida sengaja buat macam ni, nak syak sesiapa pun tak boleh. Saya perlu hubungi dia terlebih dahulu sebab nak siasat dengan lebih jelas. Berkenaan nama-nama yang disebut dalam Blackberry Messenger (BBM), jujurnya saya tak kenal akan nama Nadzim. Bagaimanapun, Erin adalah nama kakak kepada Elia, bekas tunang saya dulu,” ujar pemain pasukan Harimau Muda ini yang berjaya mengalahkan Indonesia di Sukan Sea, Isnin lepas.

“Saya kesal apabila diri ini kerap dikaitkan dengan pelbagai kontroversi yang tidak henti-henti. Sesetengah orang di luar sana tidak henti-henti mencari kesalahan saya. Kalau cerita seperti ini keluar, memang tak menang tangan saya nak jawab panggilan telefon. Apa pun, saya perlu fokus kepada perlawanan akan datang. Game makin dekat ni!” kata Khairul Fahmi yang ingin menumpukan perhatian di atas padang demi maruah negara.

sumber : ohbulan
Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

27 November 2011

Kerana Mulut Johan

Author : Cik Rose Cute | 7:02 PM | 15Total Comments |
Assalamualaikum....Aduh!! nie pasal Johan pulak....Aku nak tanya pendapat korang....Malam FFM tue...best tak Johan jadi pengacara? @ kelakar tak? Bagi pendapat aku....lawak Johan malam tue...lawak melalut....Asyik Ogy yang kena.....Dalam hati aku berdetik jugak...."Johan nie tak takut ke dengan Ogy primadonna Malaysia tue?.....Pastukan....Johan nie cam tak respek gan Ogy la....waktu mereka berdua jadik pengacara tue.....Korang ada tengok tak?? Pendapat korang sama tak dengan pendapat aku hihihi kat bawah nie Ogy nak saman Johan.....Main-mainlah....gan anak Datuk Ahmad Daud nie......Nanti kita tunggu pulak Apa kata Johan.....(Johan nie kadang2 berlagak hihihi)



INI bukan cerita rumah sudah siap, tetapi pahat masih berbunyi. Tidak!Ini cerita bagaimana terlukanya seorang primadona tanah air terhadap seorang junior dalam industri hiburan. Dia tidak tahu bagaimana cara untuk menghormati orang yang lebih dewasa.
Episod ini berlaku semasa Festival Filem Malaysia (FFM) ke-24 yang berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) Ahad lalu.

Idea pihak Astro menggabungkan Fauziah Ahmad Daud, 49, dengan Johan Raja Lawak sebagai hos mungkin dianggap boleh memberikan kelainan.
Iyalah, gandingan baru dan lama siapa yang tak mahu lihat, pentas boleh jadi riuh rendah dibuatnya.
Namun, siapa sangka sebenarnya berlaku konflik senyap yang mungkin tidak disedari oleh kebanyakan penonton.
Kekecewaan diluahkan oleh Fauziah atau Ogy ini mengenai sikap Johan terhadapnya sepanjang mengemudi majlis yang disaksikan hampir satu juta penonton itu.

Dakwa Ogy, Johan telah mengaibkannya di hadapan para penonton termasuk Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dengan jenaka tidak relevan sepanjang majlis berlangsung.
“Hampir satu juta penonton dapat saksikan bagaimana Johan memperlekehkan, mengaibkan dan mempersendakan saya di pentas FFM. Ini bukan gelanggang Raja Lawak. Di depan tetamu kenamaanteri pula tu.

“Dia memang kurang ajar. Bukan setakat bakat saya, malah arwah ibu dan bapa saya turut dipersenda sesuka hati. Namun yang paling saya terkilan, dia boleh mempersendakan Tahun Gajah, tahun kelahiran Nabi Muhammad junjungan kita.
“Ini satu penghinaan dan saya tak boleh bertoleransi dengan orang yang biadap seperti itu,” katanya.
Menurut Ogy, sepanjang majlis, dia hanya mampu beristighfar di dalam hati walau sedih dengan sikap Johan yang dianggap keterlaluan.
Bagi Ogy, dia harus bersikap profesional kerana mahu tidak mahu, majlis perlu diteruskan dengan baik.

“Saya tak tahu kalau ada yang perasan atau tidak, tetapi sepanjang berada di pentas, saya hanya menahan rasa kecewa dengan kerenah Johan yang kurang ajar.
“Sebagai manusia, bohonglah kalau saya tak terasa bila orang memperkotak-katikkan arwah ibu dan bapa, mengutuk saya ni dah tua dan sebagainya.
“Jangan kerana saya ni anak yatim dan tidak bersuami maka orang boleh memperlekehkan saya.
“Saya tahu saya ni dah berusia, tetapi saya tidak perlukan orang untuk menyedarkan saya mengenainya.
“Hanya Allah S.W.T sahaja yang tahu perasaan saya ketika dimalukan sebegitu sekali,” kesalnya.


Mana IQ?
Bercerita lanjut, menurut Ogy, dia juga kesal kerana sebagai seorang yang berpengalaman dalam industri terutama dalam bidang pengacaraan, dia melihat ramai ‘budak baru’ tidak pandai menghormati golongan senior.
Kata Ogy, ini bukan soal sensitiviti hanya kerana dia merupakan seorang wanita yang berusia.
Tetapi sudah banyak contoh di depan mata yang menyaksikan bagaimana pendatang baru dalam industri tidak bijak menyampaikan jenaka.

Malah, kata Ogy, ada yang tidak faham antara lawak bodoh dengan lawak yang punya IQ.
“Buat lawak tak perlu menghina orang. Lawak yang punya IQ dan isi, yang tak menghina atau mengutuk orang pun akan jadi satu jenaka yang boleh menghiburkan penonton.
“Lihat contoh, Harith Iskandar atau Afdlin Shauki. Mereka tak ada pun nak hina-hina orang untuk membuatkan orang ketawa. Mengapa Johan perlu buat begitu?
“Mengenakan saya di pentas dan menggunakan perkataan yang tidak sesuai, apa dia ingat saya ni adik diakah?” katanya.

Menurut pengarah dan penerbit ini lagi, kebanyakan jenaka yang dibuat oleh Johan juga tidak berlandaskan skrip yang disediakan oleh pihak Astro.
“Saya tahu dia berbakat untuk buat lawak tetapi cara dia melampau. Sudahlah masa latihan sebelum majlis berlangsung dia datang lewat.
“Kami diminta datang pukul 3 petang, dia sampai pukul 6 petang. Macam mana tu? Tiga jam saya menunggu, tetapi dia langsung tidak minta maaf pada saya.

“Pembantu peribadi dia yang malu dan berkali-kali minta maaf dari saya. Mana budi bahasa? Tetapi saya sedikit pun tidak bising pada dia. Kalau dia nak jawab, jawablah pada Astro, ” katanya.
Menyifatkan isu ini sebagai sesuatu yang tidak boleh dipandang remeh, kata Ogy, dia nekad untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas Johan.
Menurut Ogy, biar sekalipun Johan tampil memohon maaf ke atas dirinya selepas ini, namun dia tetap akan berkeras untuk menyaman pelawak tersebut.

“Saya berpegang pada hak asasi manusia. Tidak kira siapa pun, kalau mereka telah memperlekehkan maruah diri dan ibu bapa saya, saya tidak akan bertolak-ansur.
“Biar dia datang minta maaf sekali pun, saya tidak akan layan. Sebab seseorang harus bangkit memberi pengajaran kepada budak baru seperti dia yang tak tahu apa makna menghormati.
“Bukan saya datang cari Astro untuk minta jadi pengacara malam itu, tetapi Astro yang datang cari perempuan buruk ini untuk menjayakan majlis.

“Tapi saya datang bukan untuk diperlekeh-lekeh begitu,” ujarnya.
Dalam pada itu, menurut Ogy, dia dan peguamnya kini sedang menguruskan proses lanjut untuk membawa kes berkenaan ke mahkamah.
“Saya akan bangkit mewakili mana-mana artis senior yang rasa diri mereka diperlekehkan orang baru.
“Jangan main-main dengan Fauziah Ahmad Daud. Saya tidak akan lepaskan budak ini!” katanya lagi dalam nada cukup tegas.




P/S - Pepatah ada mengatakan, kerana mulut badan binasa..

Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

Apa Motif letak gambar Love Bite

Author : Cik Rose Cute | 6:08 PM | 23Total Comments |
Hai!...Selamat petang.....Aku nak share gan korang.....pasal kenapa adik-adik nie suka up-load gambar yang bukan-bukan kat Facebook......Emmm aku tak habis fikir tau.....Motif adik-adik nie pun aku tak tahu....Aku rasakan...mungkin nak suruh orang LIKE ramai2 dan komen banyak2....tak pun nak glamour cepat.....Cuba korang tengok.....
 Tengok!!!!....apa motif nie...tunjuk buah dada penuh love Bite....hish!! dah la...buat benda gitu pastu tunjuk kat umum pulak....Kalau bangsa cina...aku tak heran....nie....Aduh!!!! yang upload gambar nie...minah nie....




Tengok muka ayu  rupa diakan.....Tapi aku tak pastila...gambar buah dada tue...dia punyer ke siapa punyer....Korang tengok gambar kat bawah nie...

Ha......seksi tak.......Nama facebooknya..."Pink Lady Like" Aku bukan nak busy body.....tapi kita nie orang Islam.....Tengok dia punyer biodata study lagi awek nie.....UITM Shah Alam......Yang follow Facebook awek nie...kebanyakkan lelaki hihihi



SUBAHANNALAH-dunia Akhir zaman, seperti tiada pegangan Agama terjadi pada adik nie... ini.. mengejar ke arah  maksiat.. dunia ini hanya bagai telur di hujung tanduk!!!



Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

Cerita Panas Khairul Fahmi Lagi....

Author : Cik Rose Cute | 2:42 PM | 15Total Comments |
Ha.....aku nak share dengan korang cerita panas Apex...penjaga gol   bola sepak kita... lagi....bergambar mesra dengan awek yang bernama shida....Korang bacalah kat bawah nie...apa kisahnya....Aku rasa isu bergambar gan awek yg bernama shida nie dah lama...Ada orang yang cuba menambahkan lagi cerita nie....Aku pun tak tahu motif diaorang menghantar gambar bersama sms Apek....korang layan jerlah....



Mungkinkah kerana Apex kini dipuncak populariti dan ramai pihak mahu mengambil kesempatan atau sememangnya isu yang diketengahkan oleh BBM itu memang berlaku? Sebab itulah timbulnya ayat-ayat "U nak i tunjuk bukti yg pena tido dgn u? I got al d prove... dun u eva play wit me"..!
Jika benarlah dakwaan ini... nampaknya ada pihak yang makan hati nanti termasuklah Dahlia Teck. Namun sebagai peminat sukan dan khususnya peminat Apex... anda yang tentukan sendiri kebenarannya. .....Tak gitu?







Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

Gambaran Hari Kiamat

Author : Cik Rose Cute | 10:49 AM | 1Total Comments |
Gambar Hiasan
 Selamat pagi Semua....Hari nie aku nak share gan korang gambaran kiamat.Sebelum  bercerita tentang gambaran kiamat dan manusia yag di hisabkan selepas mati.....Aku nak tanya korang ada tak korang tengok cerita orang putih "2012" aku dah lupa tajuk apa....seram jugak aku tengok cerita tue.....Yalah... Tak lama lagi kita menghampiri 2012.....Apa yang akan terjadi kita tidak tahu....hanya Allah yang mengetahui segalanya.....Allah Maha berkuasa dan juga penyayang.....Jom! kita baca n3 di bawah...."Semoga kita semua selamat di sana  dan di terima oleh Allah amalan kita....Amin...

Gambaran Kiamat
Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat yang lain. Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa malaikat yang tinggal dan akhirnya nyawanya sendiri.

Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya "Kepunyaan siapakah kerajaan hari ini?" Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri menjawab dengan keagunganNya "Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa." Ini menunjukkan kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha Kuasa lagi Maha Kekal Hidup, tidak mati.

Selepas 40 tahun, Malaikat Israfil a.s. dihidupkan, seterusnya meniup sangkakala untuk kali ke-2, lantas seluruh makhluk hidup semula di atas bumi putih, berupa padang Mahsyar (umpama padang Arafah) yang rata tidak berbukit atau bulat seperti bumi.
Sekelian manusia hidup melalui benih anak Adam yg disebut "Ajbuz Zanbi" yang berada di hujung tulang belakang mereka. Hiduplah manusia umpama anak pokok yang kembang membesar dari biji benih.Semua manusia dan jin dibangkitkan dalam keadaan telanjang dan hina. Mereka tidak rasa malu kerana pada ketika itu hati mereka sangat takut dan bimbang tentang nasib & masa depan yang akan mereka hadapi kelak.Lalu datanglah api yang berterbangan dengan bunyi seperti guruh yang menghalau manusia, jin dan binatang ke tempat perhimpunan besar. Bergeraklah mereka menggunakan tunggangan (bagi yang banyak amal), berjalan kaki (bagi yang kurang amalan) dan berjalan dengan muka (bagi yang banyak dosa).

Ketika itu, ibu akan lupakan anak, suami akan lupakan isteri, setiap manusia sibuk memikirkan nasib mereka.Setelah semua makhluk dikumpulkan, matahari dan bulan dihapuskan cahayanya, lalu mereka tinggal dalam kegelapan tanpa cahaya. Berlakulah huru-hara yang amat dahsyat. Tiba-tiba langit yang tebal pecah dengan bunyi yang dahsyat, lalu turunlah malaikat sambil bertasbih kepada Allah SWT. Seluruh makhluk terkejut melihat saiz malaikat yang besar dan suaranya yang menakutkan.Kemudian matahari muncul semula dengan kepanasan yang berganda. Hingga dirasakan seakan-akan matahari berada sejengkal dari atas kepala mereka.

Ulama berkata jika matahari naik di bumi seperti keadaannya naik dihari Kiamat nescaya seluruh bumi terbakar, bukit-bukau hancur dan sungai menjadi kering. Lalu mereka rasai kepanasan dan bermandikan peluh sehingga peluh mereka menjadi lautan. Timbul atau tenggelam mereka bergantung pada amalan masing-masing. Keadaan mereka berlanjutan sehingga 1000 tahun. Terdapat satu telaga kepunyaan Nabi Muhammad SAW bernama Al-Kausar yang mengandungi air yang hanya dapat diminum oleh orang mukmin sahaja. Orang bukan mukmin akan dihalau oleh malaikat yang menjaganya. Jika diminum airnya tidak akan haus selama-lamanya. Kolam ini berbentuk segi empat tepat sebesar satu bulan perjalanan. Bau air kolam ini lebih harum dari kasturi, warnanya lebih putih dari susu dan rasanya lebih sejuk dari embun. Ia mempunyai saluran yang mengalir dari syurga.

Semua makhluk berada bawah cahaya matahari yang terik kecuali 7 golongan yang mendapat teduhan dari Arasy.
Mereka ialah:
- Pemimpin yang adil.
- Orang muda yang taat kepada perintah Allah.
- Lelaki yang terikat hatinya dengan masjid.
- Dua orang yang bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah.
- Lelaki yang diajak oleh wanita berzina, tetapi dia menolak dengan berkata "Aku takut pada Allah".
- Lelaki yg bersedekah dengan bersembunyi (tidak diketahui orang ramai).
- Lelaki yang suka bersendirian mengingati Allah lalu mengalir air matanya kerana takutkan Allah.

Oleh kerana tersangat lama menunggu di padang mahsyar, semua manusia tidak tahu berbuat apa melainkan mereka yang beriman, kemudian mereka terdengar suara "pergilah berjumpa dengan para Nabi". Maka mereka pun pergi mencari para Nabi. Pertama sekali kumpulan manusia ini berjumpa dengan Nabi Adam tetapi usaha mereka gagal kerana Nabi Adam a.s menyatakan beliau juga ada melakukan kesalahan dengan Allah SWT. Maka kumpulan besar itu kemudiannya berjumpa Nabi Nuh a.s., Nabi Ibrahim a.s., Nabi Musa a.s., Nabi Isa a.s. (semuanya memberikan sebab seperti Nabi Adam a.s.) dan akhirnya mereka berjumpa Rasullullah SAW. Jarak masa antara satu nabi dengan yang lain adalah 1000 tahun perjalanan.Lalu berdoalah baginda Nabi Muhammad SAW ke hadrat Allah SWT. Lalu diperkenankan doa baginda.

Selepas itu, terdengar bunyi pukulan gendang yang kuat hingga menakutkan hati semua makhluk kerana mereka sangka azab akan turun. Lalu terbelah langit, turunlah arasy Tuhan yang dipikul oleh 8 orang malaikat yang sangat besar (besarnya sejarak perjalanan 20 ribu tahun) sambil bertasbih dengan suara yang amat kuat sehingga 'Arasy itu tiba dibumi.'Arasy ialah jisim nurani yang amat besar berbentuk kubah (bumbung bulat) yang mempunyai 4 batang tiang yang sentiasa dipikul oleh 4 orang malaikat yang besar dan gagah. Dalam bahasa mudah ia seumpama istana yang mempunyai seribu bilik yang menempatkan jutaan malaikat di dalamnya.

Ia dilingkungi embun yang menghijab cahayanya yang sangat kuat.Kursi iaitu jisim nurani yang terletak di hadapan Arasy yang dipikul oleh 4 orang malaikat yang sangat besar. Saiz kursi lebih kecil dari 'Arasy umpama cincin ditengah padang . Dalam bahasa mudah ia umpama singgahsana yang terletak dihadapan istana.Seluruh makhluk pun menundukkan kepala kerana takut. Lalu dimulakan timbangan amal.

Ketika itu berterbanganlah kitab amalan masing-masing turun dari bawah Arasy menuju ke leher pemiliknya tanpa silap dan tergantunglah ia sehingga mereka dipanggil untuk dihisab. Kitab amalan ini telah ditulis oleh malaikat Hafazhah / Raqib & 'Atid / Kiraman Katibin.Manusia beratur dalam saf mengikut Nabi dan pemimpin masing- masing. Orang kafir & munafik beratur bersama pemimpin mereka yang zalim. Setiap pengikut ada tanda mereka tersendiri untuk dibezakan. Umat yang pertama kali dihisab adalah umat Nabi Muhammad SAW, dan amalan yang pertama kali dihisab adalah solat.

Sedangkan hukum yang pertama kali diputuskan adalah perkara pertumpahan darah.Apabila tiba giliran seseorang hendak dihisab amalannya, malaikat akan mencabut kitab mereka lalu diserahkan, lalu pemiliknya mengambil dengan tangan kanan bagi orang mukmin dan dengan tangan kiri jika orang bukan mukmin.Semua makhluk akan dihisab amalan mereka menggunakan satu Neraca Timbangan. Saiznya amat besar, mempunyai satu tiang yang mempunyai lidah dan 2 daun.

Daun yang bercahaya untuk menimbang pahala dan yang gelap untuk menimbang dosa. Acara ini disaksikan oleh Nabi Muhammad SAW dan para imam 4 mazhab untuk menyaksikan pengikut masing-masing dihisab.Perkara pertama yang diminta ialah Islam. Jika dia bukan Islam, maka seluruh amalan baiknya tidak ditimbang bahkan amalan buruk tetap akan ditimbang.Ketika dihisab, mulut manusia akan dipateri, tangan akan berkata- kata, kaki akan menjadi saksi. Tiada dolak-dalih dan hujah tipuan.

Semua akan di adili oleh Allah Ta'ala dengan Maha Bijaksana. Setelah amalan ditimbang, mahkamah Mahsyar dibuka kepada orang ramai untuk menuntut hak masing-masing dari makhluk yang sedang dibicara sehinggalah seluruh makhluk berpuas hati dan dibenarkannya menyeberangi titian sirat.

Syafaat Nabi Muhammad SAW di akhirat :
- Meringankan penderitaan makhluk di Padang Mahsyar dengan mempercepatkan hisab.
- Memasukkan manusia ke dalam syurga tanpa hisab.
- Mengeluarkan manusia yang mempunyai iman sebesar zarah dari neraka.
(Semua syafaat ini tertakluk kepada keizinan Allah SWT.)

Para nabi dan rasul serta golongan khawas juga diberikan izin oleh Tuhan untuk memberi syafaat kepada para pengikut mereka. Mereka ini berjumlah 70 000. Setiap seorang dari mereka akan mensyafaatkan 70 000 orang yang lain. Setelah berjaya dihisab, manusia akan mula berjalan menuju syurga melintasi jambatan sirat. Siratul Mustaqim ialah jambatan (titian) yang terbentang dibawahnya neraka. Lebar jambatan ini adalah seperti sehelai rambut yang dibelah tujuh dan ia lebih tajam dari mata pedang.

Bagi orang mukmin ia akan dilebarkan dan dimudahkan menyeberanginya.Fudhail bin Iyadh berkata perjalanan di Sirat memakan masa 15000 tahun. 5000 tahun menaik, 5000 tahun mendatar dan 5000 tahun menurun. Ada makhluk yang melintasinya seperti kilat, seperti angin, menunggang binatang korban dan berjalan kaki. Ada yang tidak dapat melepasinya disebabkan api neraka sentiasa menarik kaki mereka, lalu mereka jatuh ke dalamnya.

Para malaikat berdiri di kanan dan kiri sirat mengawasi setiap makhluk yang lalu. Setiap 1000 orang yang meniti sirat, hanya seorang sahaja yang Berjaya melepasinya. 999 orang akan terjatuh ke dalam neraka.(Astaghfirullah Al-azim)Rujukan: Kitab Aqidatun Najin karangan Syeikh Zainal Abidin Muhammad Al- Fathani. Pustaka Nasional Singapura 2004.Jika sekiranya kalian ingin mengumpul saham akhirat, sampaikanlah ilmu ini kepada sahabat² yang lain.

Sepertimana sabda Rasulullah SAW: Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat. Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama :
-Sedekah/amal jariahnya.
-Doa anaknya yang soleh.
-Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain.  sumber: Amar Sufi
Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

Followers Didahulukan,Readers Diutamakan By Zareliqa

Author : Cik Rose Cute | 10:12 AM | 10Total Comments |
 nyatakan antara FOLLOWERS dan READERS mana lebih penting pada pandangan korang.Bagi Pendapat aku...... "saya suka kedua-duanya" Followers @ Readers sama-sama penting......
Tanpa Mereka siapalah kita dalam dunia Blogger nie...Betul tak??
siapa nak join jugak jomlah

Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

26 November 2011

Cutenya Lisa Untung Yusry

Author : Cik Rose Cute | 11:20 PM | 2Total Comments |
Selamat Malam Blogger Cute.....Dah gantuk ke?....hihihi mesti dah gantukkan....hujan2 gini mesti best tidur sejuk......Sekejap lagi aku pun nak beradu.....Sebelum tue...aku nak korang layan gambar Lisa yang cute miut nie.....Mana tahu yang lelaki boleh mimpi Lisa Surihani dalam tidur hihihi....
 







Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

Aktiviti Malam Tadi

Author : Cik Rose Cute | 12:56 PM | 13Total Comments |
Selamat Tengah Hari Blogger Cute.....Hari nie aku nak share gan korang aktiviti aku gan family kecik aku hihihi....Malam tadi kitaorang gi makan kat Jusco Bukit Tinggi....makan nasi goreng ayam.....Cik hubby akulah belanja.......Kedai first time kitaorang masuk walaupun aku gan cik hubby aku selalu ke situ hihihi.....Cik hubby aku cakap dia nak rasa....kata kawan cik hubby aku....Sedap!!!...Korang ingat Nasi Goreng Ayam yang biasa tu kan.....kat bawah nie ada aku snap photo kitaorang makan.....

 Nie hidangannya....Nasi Gorengnya warna kuning....ayam goreng percik.....ha....bukannya ayam goreng biasa tue tau....Ayamnya memang sedap....Ayam nie ada dua pilihan...nak percik @ black paper so kitaorang pilih percik la....anak2 pun nak makan jugak hihihi kalau black paper tu pedas.....

Yang nie mee sup bebola ayam....mee tue....cam mee spaghetti jer rasanya....aku tak pilih nasi sebab nak diet katakan.....Akhirnya aku tibai jugak nasi.......anak aku yg lelaki tue makan sikit....jer huhuhu....mee sup bebola ayam tue...meenya sikit....kuahnya menimbun kau.....tak jadik diet....bertambah lemak ada...

Nie pinggan anak aku yang sulong...memang kuat makan hihihi tengok dah separuh nasinya.....



Ha...nie pulak pinggan cik hubby aku...laju betul dia makan....aku tak sempat nak makan sibuk melayan si syifa nak makan.....Kalau tak suap mulut dia bising...satu kedai dengar hihihi

Lepas makan kitaorang ronda2 Jusco...kejap Sempena orang bukan Islam nak menyambut Krismas....Jusco ada buat koleksi sempena Krismas....Cantik tempatnya....kitaorang sempat jugak berposing kat situ...layan jer lah...gambar kitaorang yang tak berapa nak jadik nie.....hihihi



Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

25 November 2011

Piring Astro

Author : Cik Rose Cute | 1:47 PM | 10Total Comments |
Selamat Tengah Hari Blogger Cute....Korang ada baca tak kisah piring Astro nie....aku terkejut jugak pasal piring astro nie...mengadap Kaabah @ Kiblat....Kebetulan kat umah aku mengadap ke sana jugak....Tapi umah jiran sebelah nie tak ada mengadap ke sana.....Tapi yang penting Kaabah  memang kiblat kita....Kaabah jugak adalah segala pusat di atas muka bumi ini.....Itulah kebesaran Allah....Jom! kita baca segmen di bawah nie...untuk renungan bersama okey.....dan jugak jangan mudah terpedaya....Pasal isu piring Astro nie...Ada seorang hamba Allah mengkaji betul ke tidak "semua piring Astro mengadap kiblat" Jom! layan....(aku pun hampir2 tertipu huhuhu)


Baru baru ini saja ada terbaca satu artikel yang berbunyi "Mengapa Piring Astro Menghadap Kaabah/Qiblat". Apabila membaca artikel tersebut palbagai teori sains yang dikaitkan dengan Kaabah telah dikupas. Namun apa yang menarik perhatian saya ialah artikel tersebut mengatakan kebanyakan piring astro menghadap ke arah Qiblat lantas saya terkejut dengan kenyataan ini kerana dari pandangan mata kasar saya sendiri piring astro tersebut tidak langsung menghadap ke arah qiblat malah jauh terpesong ke arah lain. Kecuali orang yang tidak mengambil tahu arah qiblat yang betul mempercayai perkara ini yang mana jika dibiarkan ia boleh merosakkan aqidah umat Islam. Sebab apa saya berkata demikian?, ya berdasarkan komen sama ada di dalam forum, facebook mahupun blog, ramai yang percaya perkara tersebut dan ada yang mengaku apabila ke tempat yang tidak tahu arah qiblat mereka hanya melihat arah piring astro tersebut dah arah tersebutlah qiblat mereka. Sesungguhnya orang yang menyiarkan artikel ini memang akan merosakkan aqidah umat Islam dan beliaulah bertanggungjawab apabila ada orang sembahyang berqiblatkan arah piring astro.

Saya telah membuat siasatan dan kajian saya menunjukkan arah qiblat dan arah piring astro jauh berbeza. Bukan sedikit perbezaan malah sangat jauh dan jelas dilihat dengan mata kasar. Mungkin orang yang menyiarkan artikel ini tidak prihatin atau mengambil berat dengan arah Qiblatnya.... cuba lihat gambar di atas dan saya nasihatkan agar mereka yang percaya arah astro sama dengan arah qiblat tolong ambil kompas dan buat eksperimen seperti yg saya buat.. untuk mengetahui kedudukan arah qiblat dari tempat anda sila rujuk laman web Jakim http://www.e-solat.gov.my/ ...Wallahu a'lam......
 
P/S:Azahari Shafei  kalau nak tahu lebih detail email blogger nie okey....    azazrie@hotmail.com

Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

Sepatutnya Anuar Zain Menang Tau!!!

Author : Cik Rose Cute | 10:08 AM | 21Total Comments |
Selamat Pagi blogger.....Isu Lagu Terbaik Aim 18 pasal Yuna dah kena tarik balik anugerah tue masih panas lagikan......Pendapat aku memang patut lagu terbaik tue Anuar Zain yang dapat tau...aku taklah minat Anuar Zain....Tapi lagu  sedetik tue memang lagu  bestkan......Aku tak pernah dengar lagu Yuna 'Penakut' tue...macammana lagu penakut tue pun aku tak tahu......Tapi aku kesian jugak dekat yuna.....malulah dia....tapi tak mengapa mungkin bukan rezeki Yuna.....Pelik betul dengan Juri salah kira markah..Logik Tak??.....kat bawah nie pasal penukaran Trofi tersebut....

Penyanyi lagu Sedetik Lebih, Anuar Zain berharap pengumuman kemenangannya melalui lagu Sedetik Lebih ciptaan Edry Abdul Halim tidak menimbulkan sebarang pertikaian selepas anugerah Lagu Terbaik pada Anugerah Industri Muzik 18 (AIM18) pada awalnya diserahkan kepada lagu Penakut ciptaan Yunalis Zarai atau Yuna.

Kata Anuar, dia tidak mahu dengan pembetulan ini akan menimbulkan fikiran negatif terhadapnya atas kemenangan Yuna pada malam AIM 18 pada 12 November lalu.

"Ini merupakan satu kesilapan yang menjadi sejarah dalam industri hiburan tanah air, secara jujurnya ketika menerima berita ini, saya agak terkejut.

"Saya tidak mahu orang luar menganggap kami telah mempertikaikan kemenangan Yuna untuk kategori tersebut, sedangkan saya sendiri menerima keputusan lagu 'Penakut' sebagai Lagu Terbaik pada malam itu dengan hati yang terbuka," katanya pada sidang media pembetulan bagi anugerah Lagu Terbaik AIM 18, di sini, Khamis.


AIM 18 yang berlangsung di Stadium Putra Bukit Jalil dianjurkan oleh Persatuan Industri Rakaman Malaysia (RIM).

Pada malam tersebut, lagu Sedetik Lebih telah memenangi kategori Lagu Pop Terbaik dan Persembahan Vokal Terbaik Dalam Lagu (Lelaki).

Kata Anuar, dia menganggap perkara tersebut sebagai kesilapan besar yang sememangnya boleh menjejaskan kredibiliti seseorang artis yang tidak bersalah.

"Jika diikutkan saya, berat untuk terima anugerah ini dan tidak mahu datang untuk berdepan dengan Yuna menerima trofi kemenangan tersebut.

"Kadang kala saya rasa anugerah tersebut tidak perlu untuk dipulangkan dan perkara ini lebih baik dibiarkan diam sahaja," katanya lagi.


Bagaimanapun, katanya dia menerima penghargaan tersebut dengan berfikiran positif agar dapat membantu industri seni pada masa akan datang.

"Saya hormat Yuna lebih kerana dia sanggup datang untuk majlis pemulangan anugerah ini dengan hati yang terbuka dan positif.

"Saya juga berharap tidak berlaku lagi kejadian sebegini yang boleh mengakibatkan kredibiliti AIM dan RIM dipertikaikan," katanya.



Berita Sebelum Ini : KEMENANGAN LAGU TERBAIK PENAKUT NYANYIAN YUNA DITARIK BALIK

kredit pic rotikaya.com

P/S: Kat sini....Aku respect gan Yuna.....Dia memang artis yang profesional tau....Aku rasa kalau artis lain....mau ajak naik mahkamah takpun....mengutuk dalam Twitter hihihi....Percaya tak ??....

Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

24 November 2011

Syifa 9 bulan

Author : Cik Rose Cute | 9:42 PM | 25Total Comments |
Selamat malam blogger cute.....Ha....aku nak kongsi gan korang gambar terbaru syifa...asyik cerita panas jer....Teringin jugak nak share gan korang perkembangan "Nur Faqihah Syifa".....Jom! layan gambar budak pipi tembam nie.....

 Tengok apa tue syifa...
Waktu nie syifa selsema...tengok air hidungnya asyik keluar jer tau....
yang nie....air hidungnya dah di lap hihihi

nie gambar syifa tengah tengok tv...."baby tv" suka sangat tengok kat Astro
nie syifa gan abah....Ibunya tengah melayan si haziq makan.....

Eh! nie awek mana pulak nie....hihihi..nie awek kawan abah....budak ganu jugak.....Maybe tahun depan kawin kot..tak tahu sangat la....first time jumpa ... Walaupun first time jumpa cam dah kenal lama tau....aku niekan  mesra alam hihihi..Sorry ya kepada blogger lelaki ....Awek nie dah berpunyer.....

Ha ha...aku jeles jugak sebab ada  awek tue bergambar gan syifa....last2 aku snap 2 keping gambar aku kat sini.....Okey tak??......Jangan terkezut....

Paling aku suka gambar aku yang nie...mulut ternganga......hahaha......Tapi gambar nie cam blurr sikit.....pakai camera phone murah...cam ginilah....
Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ

Awek Body Tuff!!!

Author : Cik Rose Cute | 10:10 AM | 36Total Comments |
Hai! blogger cute Selamat pagi....Gambar2 nie...aku carik kat Cik Google.....cantik tak....Korang nak tak badan korang super hot cam nie....?? hihihi nie mengalahkan lelaki......Ada tak lelaki nak awek atau isteri dia badan cam gini....Aku tanya kat cik hubby aku...Dia cakap makan tak habis hihihi....Korang layan jer la...pic kat bawah nie.....Ha....kepada blogger lelaki pilih nak yang mana??....Cuci mata di pagi hari.....




















Nak Tempah edit blog Comel Dan kemas dengan harga murah Tekan Sini Tau..ツ