Makan Hati Kerana Johan Asaari

Izreen Azminda, pelakon wanita yang mula mencipta nama melalui drama Juvana, mengakui dia terkilan dengan Johan Asaari yang mula renggang dengannya sejak pelakon itu mula berlakon dengan Fasha Sandha untuk drama Cinta Elysa. Dia terasa kerana Johan bersikap dingin dan tidak endahkan dirinya sejak mula berlakon dalam drama itu. Apatah lagi bila keluar gambar-gambar dan kata-kata macam orang bercinta di Internet dalam artikel yang dikeluarkan oleh Utusan Malaysia.
Izreen berkata hubungan mereka tidaklah seserius ke tahap melangsungkan perkahwinan, tetapi katanya sejak berlakon dalam Juvana hubungan mereka sangat rapat.
Memang saya terasa dan terkilan dengan dia. Sebab dia bersikap dingin dan tidak endahkan saya sejak mula berlakon dalam drama itu. Tiba-tiba keluar pula gambar-gambar dan kata-kata macam orang bercinta di Internet. Mestilah saya terasa.
Kalau kawan kenapa nak terasa sangat? Atau memang suka dengan Johan?
Saya mengaku yang saya suka pada Johan. Dulu masa mula-mula bertemu, sumpah! Saya memang langsung tak suka dia. Tapi dia pandai berbual dan ambil hati sampai saya mula selesa dan suka pada dia. Saya percaya sesiapa pun akan tertarik dengan dia. Mungkin karakter dia memang begitu.
Layankan keseluruhan artikel ini dengan membaca gosip ini sepenuhnya.

Jadi apa masalahnya?
Kalau tak bercinta sekali pun, sebagai seorang sahabat yang rapat dengan dia, kenapa secara tiba-tiba dia berubah dan tak endahkan saya selepas terlibat dalam drama itu? Dulu hampir setiap hari dia akan menghubungi dan hantar khidmat pesanan ringkas (SMS) pada saya. Dulu cakap dengan saya lain, sekarang lain pula.
Apa yang pernah dia cakap pada Izreen?
Saya tak mahu dedahkan. Biarlah itu antara saya dan dia sahaja yang tahu kebenarannya.
Apa reaksi Izreen bila tengok gambar dan kata-kata ala cinta antara Johan dan Fasha di Tweeter?
Pada mulanya saya tak tahu pun. Kawan-kawan yang beritahu dan tunjuk. Bayangkan perasaan saya bila tengok tu semua. Memanglah kalau boleh saya tak mahu fikir sangat. Tapi kawan-kawan sekeliling bertanya macam-macam hal dan semuanya ditala pada saya. Mestilah saya tertekan. Nak jawab apa pun tak tahu. Iyalah sebab orang tahu kami sangat rapat.
Apakah Izreen anggap Johan mengkhianati hubungan kalian?
Kalau cakap pasal perasan, sebenarnya bercampur-baur. Rasa kecewa, rasa dipermainkan, rasa bodoh semua ada! Tak adalah, saya ni pun berlakon juga, tapi ada ke saya nak bergambar macam tu dan bagi ucapan-ucapan manja dalam Tweeter dengan pelakon lelaki lain?
Mungkin Johan tak biasa lagi dengan realiti drama dalam industri hiburan, mudah dipermain-mainkan. Apa komen Izreen?
Dia orang baru. Mungkin dia teruja dapat berlakon dengan seorang pelakon cantik. Saya masih ingat lagi, dulu masa mula-mula dia berlakon, nak bergambar dengan perempuan pun dia segan-segan. Ada sekali siap berdoa sebab terlalu gementar. Tapi betullah orang cakap. Manusia boleh berubah. Dia mungkin akan kata yang ia sekadar lakonan.
Apa nasihat pada Johan?
Saya harap dia tak berubah hanya kerana sudah semakin popular sekarang. Orang kata macam kejutan budayalah. Saya juga harap dia lebih berhati-hati dan pandai membawa diri. Lagi satu, saya sebenarnya tak berdendam dengan dia. Memang saya terkilan tapi itu bukan alasan untuk saya tidak bersikap profesional seandainya kami digandingkan lagi dalam projek drama seterusnya.
Eh, bagi kami Izreen pun boleh tahan cun juga. Kalau johan tak ada ramai lagi lelaki kacak lain yang mahu bercinta dengan Izreen, tak gitu? Izreen pun sudah semakin hot sejak berjaya melangsingkan badan.

P/S: Cik Rose pun tak perasan awek nie ada jugak berlakon dalam cerita Juvana....Korang perasan Tak?...Macam2 kalau ada jer pelakon tengah nak glamour mesti ada gosip panas pastu betul tak???
♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

SEGMEN HARIS KAITO : JOM TAMBAH FOLLOWER

KLIK BANNER UNTUK JOIN

♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

Kesan Soya Pada Kita



Nabi SAW mengamalkan pemakanan sunnah seperti kurma, kismis dan lain-lain lagi. Tetapi kita telah dipalingkan daripada pemakanan sunnah oleh golongan tertentu sehingga yg baik tidak diambil, sebaliknya kita disogokkan oleh musuh Islam dengan matlamat untuk melariskan barangan mereka.
Kita selalu digambar-gemburkan dengan kandungan dan kebaikan soya yang mengandungi nutrien penting dan protein, tapi kali ni saya nak kongsi sebaliknya. Hakikatnya, soya sebenarnya mengandungi kandungan bahan kimia yang berbahaya. Terutama sekali untuk kaum wanita.
Antara keburukan kacang soya yang dapat saya simpulkan dari pembacaan saya:
1) Meningkatkan risiko penyakit barah payudara (breast cancer) di kalangan wanita.
2) Berupaya mempengaruhi dan melembapkan minda/otak.
3) Punca kepada proses pertumbuhan luar biasa untuk bayi dalam kandungan dan kanak-kanak.
Kacang soya mengandungi satu susunan fotokimia (1) yang mengagumkan, dan susunan yang paling menarik ialah satu chemical bernama isoflavone (2).
(1 : komponen yang aktif secara biologi yang terhasil dari tumbuh-tumbuhan.)
(2 : komponen / sebatian kimia yang dikaji dapat melegakan symptom menopous, mengelak kanser, memperlahankan kadar osteoporosis dan mengurangkan risiko penyakit jantung.)
Walaubagaimanapun, kandungan isoflavone ni bukan senang-senang dapat diekstrak dari kacang soya. Hanya selepas menjalani proses penapaian (fermentation) yang lengkap, barulah dapat menghasilkan isoflavone, yang dapat dihadam dengan sempurna dalam sistem penghadaman manusia. Dalam erti kata lain, kacang soya yang tidak menjalani proses penapaian sempurna, mempunyai kurang kandungan isoflavone dan tidak sesuai untuk diminum.
Kacang soya juga mengandungi perencat enzim yang menghalang penyerapan tripsin dan enzim lain yang diperlukan tubuh untuk proses penghadaman. Proses memasak yang biasa tak mampu nak mendeaktifkan perencat enzim ini. Keadaan ini sangat berbahaya kerana boleh menyebabkan gastric, kekurangan protein dan asid amino.
Secara semulajadinya, semua kekacang mempunyai satu bahan kimia bernama ‘phytic acid (3)’ yang merupakan satu bahan anti-nutrien. Begitu juga dengan kacang soya. Malah, kandungan bahan ini dalam kacang soya adalah lebih berbanding kekacang lain.
(3 : phytic acid mampu menghalang penyerapan mineral tertentu seperti magnesium, kalsium, zat besi dan zink. Laporan perubatan menunjukkan penduduk Negara Dunia Ketiga yang banyak mengambil kacang soya, mempunyai kekurangan mineral-mineral tersebut dalam badan.)
Kacang soya juga mengandungi bahan kimia hemagluttinin (4) dan perencat tripsin yang merencatkan pertumbuhan manusia (di peringkat kanak-kanak). Bahan ini dapat di deaktifkan dengan proses penapaian. Antara produk dari kacang soya yang menjalani proses penapaian ialah tempe .
(4 : link hemaggluttin ini lah yang membentuk jaringan virus H1N1 dan sekuel-sekuel nya)
Tapi, bagi sesetengah produk soya, contoh air soya dan tofu, sebatian perencat ini masih wujud, walaupun sedikit.
Keadaan ini juga bukan satu berita baik untuk kanak-kanak yang mengambil susu berasakan soya. Sesetengah ibu bapa menggantikan susu tepung (susu lembu) dengan susu berasaskan soya, tapi ia bukanlah sebaik yang disangka.
Menurut Dr Jill Shneider, Prof Madya Sains & Biologi di Lehigh University, Betlehem, Pensylvania, bayi yang alergik kepada susu lembu tapi diberi susu berasaskan soya merupakan satu keadaan yang berbahaya.
Satu kajian makmal dibuat ke atas tikus putih menunjukkan isoflavone yang bertindak sebagai hormone estrogen dalam kacang soya mampu mempercepatkan proses tumbesaran tikus makmal.
Chemical ni kurang baik untuk bayi kerana ia bertindak seperti estrogen yang mengawal pertumbuhan lelaki dan wanita dewasa. Senang cakap, seolah-olah menggalakkan ia bayi membesar lebih cepat dari kadar yang sepatutnya.
FAKTA: 2 gelas susu soya sehari, dalam masa sebulan, adalah cukup untuk mengubah masa kitaran haid wanita!
FAKTA: Dikatakan, bayi yang diberi minum susu berasaskan soya menghadam phytoestrogen dari kacang soya, seolah-olah bayi tersebut menerima 5 biji pil perancang dalam sehari! Pergh!
FAKTA: Pada 1991, penyelidik Jepun melaporkan bahawa penggunaan soya serendah 30 gram sehari atau 2 sudu makan, untuk sebulan, boleh menyumbang kepada peningkatan hormone tiroid, yang menyebabkan kanser tiroid.
Oleh itu kembalilah kepada pemakanan sunnah melibatkan jenis  makanan dan cara pemakanan
MENJANA KESIHATAN MENGIKUT SUNNAH SEBELUM TERLAMBAT
 
P/S: Nasib baik aku kurang minum soya nie....memang tak boleh masuk...Kalau minum jugak sakit kepala,angin satu badan....Kalau menyusu badan lagilah....syifa pun turut kentut sekali tau....kuat betul angin kalau aku minum soya...

♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

Korang Kenal Ahkak Puaka??


Nur Dalia
Menjadi seorang yang terkenal banyak natijahnya. Itulah yang berlaku kepada Khairul Fahmi Che Mat, penjaga gol Harimau Malaya. Isu putus tunangnya menyebabkan dia dihujani dengan bermacam-macam-macam tanggapan. Dan menjadi orang yang berada di tengah-tengah kehangatan isu ini, Nur Dalia Bijuri, 18, atau Dalia Teck menerima lebih banyak tanggapan negatif.
Ketika laman peminat “Belia Sokong Khairul Fahmy Che Mat dengan Dalia Teck” diwujudkan, Dalia mula dituduh sebagai individu yang membuat dan menjadi pentadbir laman peminat itu. Ketika muncul juga blog hangat yang ditulis oleh seorang individu yang menggelar dirinya Ahkak Puaka, Dalia turut dituduh sebagai Ahkak Puaka oleh sesetengah pihak.
Yang agak menarik juga kerana pentadbir “Belia Sokong Khairul Fahmy Che Mat dengan Dalia Teck” memang bukan Dalia Teck, sebaliknya MEOW kenal siapa pentadbir laman peminat tersebut, tetapi MEOW yakin kamu sendiri tidak mahu tahu siapa dia, kerana dia memang bukan Dahlia Teck, sebaliknya seorang awam yang langsung tidak mengenali Dalia. Dia hanya menubuhkan laman peminat tersebut kerana ‘nalurinya menyuruh dia berbuat begitu’.
Individu yang bergelar ‘Ahkak Puaka’ itu walau bagaimanapun tidak dikenali. Tetapi melalui perbualan dengan Dalia, MEOW yakin tutur katanya itu tidak membayangkan dia boleh menulis blog dengan gaya bahasa yang digunakan oleh Ahkak Puaka.
Mengakui yang banyak nombor telefon tidak dikenali yang menelefonnya sejak timbulnya isu ini, Dalia memberitahu dia tidak menjawab langsung , kerana menurutnya “bukan apa, saya tidak mahu mengeruhkan keadaan, dan saya bukan siapa-siapa pun untuk mengeluarkan kenyataan.”
Digelar dengan pelbagai gelaran kurang sopan dan dituduh menggunakan susuk dan guna-guna untuk memikat Fahmi, Dalia langsung tidak membalas kenyataan-kenyataan yang dikeluarkan kepadanya.
“Saya lihat ramai individu yang tidak saya kenali membersihkan nama Khairul Fahmi, dan dia sangat berterima kasih untuk itu. Macam sekarang ramai orang tidak suka saya, saya terima asalkan mereka tidak membenci Fahmi. Fahmi memerlukan orang ramai menyokongnya supaya dia terus memberikan persembahan terbaik di padang, bukan mencaci dia kerana hal-hal peribadi. Saya berasa kasihan padanya.”
Jadi siapa Dalia dalam hidup Khairul Fahmi?
“Saya dan Khairul Fahmi sedang dalam proses mengenali hati budi masing-masing,” jawabnya, “malah apabila dilemparkan pelbagai tuduhan dan beberapa gosip membuatkan kami lebih kerap berhubung. Kami makin rapat selepas pelbagai pertuduhan dan perkataan kurang sopan yang dikeluarkan kepada saya oleh individu-individu tertentu. ”
Khairul Fahmi juga pernah mengeluarkan kenyataan yang Dalia ialah tempat dia mengadu masalah sebelum ini.
“Saya tak nak masuk campur dalam hal Elia dan Fahmi. Yang pasti Fahmi sendiri menyatakan yang dia ada banyak sebab yang membuatkan dia nekad untuk memutuskan pertunangan. Fahmi bukan jenis yang bercerita hal peribadi dia , saya dah lama berkawan dengan dia pun dia susah hendak bercerita tetapi bila keadaan menjadi semakin teruk, dan blog Ahkak Puaka diwujudkan, menyebabkan Fahmi mengadu semua kepada saya. Dan itu satu faktor yang membuat kami lebih rapat. Kami sendiri pun terkejut macam mana Ahkak Puaka dapat tahu tentang semua itu. Mungkin salah seorang ahli keluarga terdekat atau kawan Fahmi atau Elia,” tambah Dalia lagi panjang lebar, dan mengakhiri perbualan dengan MEOW melalui Facebook Chat.
Jadi apa yang sebenarnya berlaku selepas keputusan untuk memutuskan pertunangan telah menjadkan hubungan Dahlia dan Khairul Fahmi bertukar status kepada hubungan istimewa.
Bagi MEOW, jodoh dan pertemuan di tangan tuhan. Kita sebagai orang luar tidak mengetahui dengan sepenuhnya apa yang sebenarnya berlaku dalam kehidupan Khairul Fahmi dan mungkin apa yang berlaku juga ada hikmahnya untuk individu-individu terbabit, untuk mendapat yang terbaik dalam kehidupan mereka selepas ini. Yang penting, Khairul Fahmi akan terus menjalankan tanggungjawab sebagai penjaga gol Harimau Malaya dengan cemerlang. Dia perlukan sokongan dalam menjalankan tugasnya sebagai penjaga gol pasukan Harimau Malaya untuk menaikkan nama negara, jadi jangan pernah berhenti memberikan sokongan.

P/S: Kalau korang nak terjah Klik Sini  aku selalu jugak pegi baca n3 Ahkak Puaka nie.......tapi aku tak pernah komen...just baca jer.....
♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

Ibu Campak Bayi...

Kalau aku tak sanggup nak campak anak ke dalam laut....Kalau korang camna??





TAWAU: Panik dan terlalu takut dicekup pihak berkuasa, seorang ibu hilang pertimbangan sehingga sanggup mencampakkan bayi lelakinya berusia enam bulan ke laut semata-mata untuk menyelamatkan diri apabila diserbu pegawaiJabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) kerana disyaki mengemis di pesisiran Pantai Sabindo, di sini, semalam.

Bagaimanapun, bayi itu diselamatkan penguat kuasa JKM yang bertindak spontan terjun ke laut sebaik menyaksikan kejadian menyayat hati itu jam 10 pagi.
Difahamkan, wanita berusia 30-an terbabit mengemis di kawasan itu sambil membawa bayi dan dua lagi anaknya masing-masing berusia enam dan tujuh tahun.
Bagaimanapun, kedua-dua anak pengemis terbabit melarikan diri apabila terjun dan berenang hingga ke tengah laut bagi mengelak ditahan penguat kuasa.
Penolong Pengarah JKM Tawau, Asnah Kassim, berkata operasi dua jam itu berjayamenahan 23 individu termasuk 13 kanak-kanak yang berusia enam sehingga 60 tahun.


P/S: Ibu nie tak berperi kemanusian langsungkan!!!...Binatang sayangkan anak.....Malas aku nak cakap....Cuba korang gi tahu.....
♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

Syifa Demam,cirit-birit dan muntah

Kesian syifa....malam tadi dalam dekat pukul 3.00 la...lebih kurang cam gitu....mulutnya bising.....bagi nek tak nak....tak lama pastu tengok dia cam nak muak jer....sekali keluar nasi campur susu yang aku suap petang tadi....Rupa-rupanya....anak ibu tak sedap badan....Banyak kali jugak la....dia muntah....tapi dia tak nangis....cuma nak keluarkan muntahnya....cam susah sikit.....ya la...syifakan baby lagi....bukan banyak pun makanan dalam badannya......Sekarang pun still...cam gitu jugak....pagi tadi aku suap bubur pun....baru beberapa minit keluar balik......Tapi si syifa nie....kita suap makan dia bukak jer mulut dia.....Badannya tak la panas....sangat...cuma makanan masuk ke dalam perut dia...keluar balik.....Malam nie pulak...cirit-birit.....kesian anak ibu.....Tapi syifa nie....kuat tak menanggis still boleh main lagi gan kakak dan abangnya.....

♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

Kue Teow Goreng (azatie sayang)

Ha.....cuaca mendung nie...sedap jugak kalau makan Kue Teow Goreng....tengah panas-panaskan??....Aku copy paste resepi nie dari blog azatiesayang aku snap kat sini sebab nanti senang nak rujuk balik hihihi...manalah tahu...kalau belah keluarga mak mertua aku datang satu keluarga....bolehlah aku goreng untuk diaorangkan!!! Aku pernah goreng Kue Teow goreng nie...tapi tak pernah jadik....Cik hubby selalu komplen tak sedap katanya.....Pastu aku dah malas nak buat....Tapi bila terjah kat blog Azatie nie...teringin pulak...aku ingin mencuba resepi nie.....nampak cam sedap jer....belum lagi melantap!!!  hihihihi...


Bahan-bahan;(sumber;K.Umi eMYR)

  • 1 kilo kuey teow-atie buat 1 bungkus yg jual kat kedai tu.
  • 1 biji bawang besar
  • 3 ulas bawang putih
  • 2 sudu makan lada boh/giling (tambah ikut suka pedas)
  • 2 biji telur
  • 20 batang crab meat (ikut suka banyak)-atie ganti ngan ayam
  • 2 sudu besar kicap manis
  • 2 susu besar sos tiram
  • 1 genggam taugeh (ikut suka)
  • 2 sudu besar minyak masak untuk menumis
  • garam dan perasa secukpnya
  • 1/2 cawan air

Cara-cara

  1. cuci dan toskan kuey teow
  2. blend/tumbuk bawang besar dan bawang putih
  3. panaskan minyak dan tumis bawang+bawang putih+cili boh/giling dan tumis hingga garing
  4. masukkan sos tiram dan kicap manis dan kacau rata dan tambahkan dengan sedikit air tadi (boleh tambah lagi jika suka)
  5. masukkan garam+perasa dan kacau rata
  6. pecahkan telor dan kacau hingga telor sebati (akan jadi pekat)
  7. masukkan taugeh dan crab meat dan kacau hingga sebati
  8. masukkan kuey teow dan gaul hingga rata

♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

Jangan Di dera Anak!!!


KISAH YANG SANGAT MEMILUKAN!

Anak perempuan kecil yang malang ini memberitahukan ibunya,"Mama, adik baru saja melukis memakai lipstik mama".

Ibunya yang mendengar hal itu, lalu melihat lipstik mahal yang baru saja dibelinya telah tinggal setengah. Dengan muka anaknya yang penuh dengan lipstik serta di baju dan tangan. Dengan sangat marah, ibunya mengamuk dan memukuli anak perempuan kecil yang malang tersebut tanpa menghiraukan tangisan dan jeritan dari mulut kecilnya.

Kemudian setelah berhasil melepaskan emosinya, ibu ini baru sedar kalau anak perempuannya sudah tidak bergerak lagi. Ia pun menggoncang tubuh anaknya sambil menangis dan memohon agar anak perempuannya membuka matanya.

Tetapi terlambat,..... jantung anak perempuan itu telah berhenti berdetik.
Di saat itu, ibu melihat ke katil tempat tidur anaknya, disitu tertulis sebuah tulisan dengan lipstik merah yang tertulis: "Mama, adik sangat mencintaimu".

TAMBAHKANLAH INI DI WALL (DINDING) ANDA UNTUK MENUNJUKKAN BAHWA ANDA MENENTANG KEKERASAN PADA KANAK-KANAK.
 
P/S: Sedihnyakan....Mintak2 di jauhkan...penderaan anak-anak kita....Jangan ikut emosi sangat.....

♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

Comelnya Dia....

Comelnya dia......suka tengok...hihihi ada tak sesiapa suka tengok dia berlakon??...kecik2 dah pandai berlakon....Mia nie...ikut muka Daddy dia....Aku pernah tengok Daddy dia...mata memang sebijik daddy dia....Mummynya...belum pernah ku tengok lagi hihihi....Korang pernah tengok Mia punyer Mummy??....Cantik Tak?? mesti cantikkkkk....

♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

Unsur-unsur Menghancurkan !slam (Subhanallah!!!)



( LINA JOY )
kehebatan peguam *******
Azlina Jailani telah menang di Mahkamah

mereka tak akan menang kerana melawan Allah, mereka hanya menang sementara di dunia... 
sapa yg lebih berkuasa... 
sama-samalah kita berdoa agar kita, generasi kita dan semua Islam yg ada sekarang sentiasa dlm Agama Allah dan dilindungi Allah terpesong aqidah...amin 

Pertubuhan Melayu Murtad telah diluluskan!!


persatuan Melayu Kristian telah SAH ditubuhkan di Malaysia !! 
Injil telah dicetak & di edar...
IFC buat RoadshoW besar-besaran sokong kebebasan Beragama... 
Bersedialah wahai saudara - saudari ku yang amat disayangi... 
BERDOALAH SEMOGA UMAT ISLAM SELAMAT 
tolong sebarkan kepada yang cintakan AGAMA ALLAH 

(Agama Islam).... 
gambar Lina Joy ( belakang sekali ) & Para peguamnya ISLAM DIHINA DI MALAYSIA 
Baca sama-sama...

Dunia akhir zaman semakin menakutkan bila
berkait dgn soal akidah. Nak jadi apa dah ni??
Patut laa ada yang kata tak nak ada anak.
Bukan takut nak beranak, tapi takut
ada anak yang terpesong akidah.. baik tak de langsung!!

Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria bangkit dalam isu ini dengan
membuat kenyataan akhbar bahwa umat Islam wajib isytihar perang 
terhadap pertubuhan IFC itu dan minta 50 ahli politik Islam yang menurunkan
signature sebagai menyokong penubuhan IFC itu bertaubat kepada Allah swt
kerana dibimbangi aqidah mereka sudah terbatal [3]. Datuk Harussani juga
minta kepada semua penceramah, semua ustaz-ustaz yang mengajar
kuliah-kuliah dan semua khatib-khatib, supaya jangan lupa cakap benda ni
dalam kuliah-kuliah dan di atas mimbar-mimbar Jumaat bahwa pertubuhan
IFC ini adalah musuh Islam di M`sia.

Tuan-tuan tau depa minta apa kat PM?...
Depa send memorandum kepada PM meminta 15 perkara berhubung 
dengan Islam supaya dimasukkan dalam perlembagaan Malaysia.
Antaranya: 

1) Setiap anak yang baru dilahirkan di Malaysia jangan dikaitkan dengan
mana-mana agama sehinggalah anak itu berusia 18 tahun 
- Tu dia tuan-tuan. Ini apa cerita ni? Maknanya, anak-anak kita langsung tidak boleh
dididikkan dengan cara Islam. Kita tak boleh bubuh nama Islam kat
anak-anak. Sampai umur 18 tahun, baru boleh duduk bincang di mahkamah,
tanya kat anak kita, 'Hang nak ikut ugama apa?'...Kalau dia kata nak
jadi hindu, maka jadi hindulah dia. Kita tak boleh nak buat apa sebab dah
digazetkan dalam Perlembagaan Negara.

2) Di dalam dokumen pengenalan mykad dan passport dihapuskan kolum
identiti agama - maknanya, perkataan 'Islam' yang ada kat mykad kita itu,depa
minta di'tiada'kan.

3) Mana-mana orang bukan Islam kalau nak kahwin dengan orang Islam, dia
tidak perlu masuk Islam.

4) Mana-mana orang Islam yang nak kahwin dengan orang bukan Islam,
mestilah dia tukar agama kepada bukan Islam.

5) Sebagaimana kerajaan Malaysia menyalurkan dana kepada masjid-masjid,
begitu juga kerajaan Malaysia mesti menyalurkan dana kepada semua rumah
ibadat orang bukan Islam.

6) Peraturan sekolah yang mengizinkan anak orang Islam menutup aurat
hendaklah dimansuhkan, kerana ia menghina agama bukan Islam.

7) Hapuskan mahkamah syariah kerana ia juga menghina agama-agama lain -
mahkamah syariah kalau takdak, habih la kita tuan-tuan. Walaupun la ni
bukannya perfect, tapi itulah satu-satunya mahkamah yang defence agama
kita. Kalau mahkamah syariah disingkirkan, masalah faraid pusaka, masalah
nikah kahwin, cerai talak apa semua tu macamana?...Kalau tak dak mahkamah
syariah, maknanya, perkahwinan tidak akan berjalan di atas akad nikah,
sebaliknya, perkahwinan akan dibuat secara berdaftar

8) Mana-mana orang bukan Islam yang masuk Islam, semua hartanya
dikembalikan kepada waris yang tidak beragama Islam.

9) Mana-mana pasangan yang bukan Islam, apabila masuk Islam, maka hak
penjagaan anak tidak boleh diberikan kepada mereka.

10) Sebagaimana program-program di radio dan tv yang menerangkan tentang
ajaran Islam dalam bahasa ibunda masing-masing, begitu juga
ajaran-ajaran lain daripada Islam juga perlu diberi ruang.

11) Sepertimana Quran, hendaklah kerajaan Malaysia turut mencetak bible
dalam bahasa Melayu untuk diedarkan di seluruh negara.

12) Apa istimewanya Islam sehingga ditabalkan sebagai agama rasmi di
Malaysia? ...lagi 3 ana tak ingat, anta boleh refer dalam Majalah Millenium
Muslim

Ini dia tuan-tuan, Islam diludah depan mata kita sendiri, so mana
sensitiviti kita terhadap agama kita sendiri?...Datuk Harussani tegur PM
dan 50 ahli politik Islam yang sokong pertubuhan tersebut supaya
dibatalkan pertubuhan itu. Tau 50 orang Islam tu kata apa?...Depa kata kat
Mufti Perak, 'Ni lah kalau dah terlalu tua jadi mufti, tak open minded
langsung!'...Datuk Harussani balas dalam majalah 'Millenium Muslim',
katanya, 'Di atas sikap open-minded rakyat Malaysia yang terlampau lebih,
maka inilah hadiahnya!'...
Ini dia kata-kata seorang ulama di Malaysia. Yang lainnya sunyi sepi termasuklah akhbar-akhbar, 
macam ada benda dalam mulut sampai tak boleh nak buka!
-------------------------------------------------------------------------
Kata Al-Imam Ibn Kathir didalam tafsirnya: 'Sepertimana yang Tartar
berhukum dengan berteraskan sistem pemerintahan yang diambil daripada raja
mereka Genghiz Khan yang telah mencipta untuk mereka undang-undang Yasak
yang merupakan sebuah buku menghimpunkan hukum-hakam yang diambil
daripada syariat yang berbagai, iaitu Yahudi, Nasrani, Islam dan lain-lain.

Dalamnya juga banyak hukum-hakam yang diambil daripada fikiran dan hawa
nafsunya semata, lalu dijadikan undang-undang yang diikuti oleh anak
cucunya. Mereka mendahulukannya melebihi kitab Allah dan Sunnah
Rasulullah, sesiapa yang berbuat demkian maka dia adalah kafir dan wajib diperangi
sehingga dia kembali kepada hukum Allah dan Rasulnya dan tidak berhukum
selain daripadanya dalam perkara kecil ataupun besar (rujukan tafsir
al-Quran al-'Azim oleh al-Imam Ibn Kathir jld. 2, m.s. 70. Cetakan Beirut)

Allahua`ala `alam.
27 SEPTEMBER 2007

**SAPA YANG BACA ARTIKAL NIE 'DIWAJIBKAN' POST KEPADA SAUDARA MUSLIM
LAINNYA... KERANA INI SEBAHAGIAN DARI JIHAD... SUPAYA SAUDARA MUSLIM KITA DAPAT
TAHU TENTANG UNSUR-UNSUR MENGHANCURKAN ISLAM...
mohon sebarkan demi kbaikan islam bersama.. x perlu mohon =)

P/S: Aku ambik kat Sini Kalau betul apa yang di tulis di atas tue....apalah nasib cucu-cicit kita nanti pada masa akan datang......Astagfirrullah!!!!



♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

Nada Cinta Kat Astro

Nada Cinta


Sinetron baru Nada Cinta lakonan Randy Pangalila dan Mikha Tembayong bakal mendapat sambutan hangat di Malaysia, sinetron ini akan ditayangkan pada 27hb September ni di Astro, setiap Isnin -- Khamis jam 6.30 petang. Nada Cinta ialah sinetron muzikal pernah ditayangkan di Indonesia mempunyai 244 episod. Mak datokk!! banyak tu..haha!! jenuh nak khatam, tapi takpe, Nuriz tau ramai yang duk gila bayang dengan hero hensem dan cute, Randy Pangalila ni kan..heheh!!  Pelakon lain dalam Nada Cinta ialah Mikha Tembay0ng, Luna Maya, Michella Puteri, Donny Michael, Dewi Sandra dan ramai lagi yang tak berapa kenal.
Sinopsis Nada Cinta dalam BM
Faris adalah ana orang kaya menjalinkan hubungan cinta dengan Rina (lakonan Dewi Sandra) seorang guru muzik dari sebuah keluarga yang sederhana. Hubungan cinta mereka ditentang oleh Tirta ayah Faris.  Faris dan Rina dipisahkan, Faris dipaksa berkahwin dengan Nia.
Rina rupanya hamil (hubungan dengan Faris) dan melahirkan anak perempuan, yang kemudiannya diculik oleh Nia dan dihantar ke rumah anak yatim.
Selepas 17 tahun Nada ( anak perempuan Rina) yang dibuang Nia kini sudah dewasa dan menjadi remaja yang sangat cantik dan sukakan muzik. Nada menyimpan hasrat nak bertemu ibu dan bapanya yang tak pernah dia ketahui berada di mana, dia kemudian lari ke Jakarta.
Di Jakarta dia telah terlibat dalam kemalangan dan nyaris dilanggar keretapi, tapi diselamatkan oleh Rina. Pertemuan itu tidak berjaya membuatkan mereka bersatu kembali. Nada membawa haluan sendiri hingga bertemu dengan 3 orang jalanan, mereka membuka warung di depan sebuah sekolah mewah tempat anak anak orang kaya. Kebetulan Rina mengajar muzik di sekolah tu.
Rina dan Nada kembali rapat dan masing masing sukakan muzik. Nada mempunyai suara yang merdu. Di sekolah tu ada Ricky (lakonan Randy Pangalila) seorang pelajar yang kacak dan menjadi tumpuan di sekolah. Ricky terpesona dengan suara merdu Nada.
Rasty kekasih Ricky mulai cemburu melihat Ricky memberi tumpuan kepada Nada, Rasty cuba sedaya upaya nak menyingkirkan Nada dari sisi Ricky.
Rasty rupanya anak Faris dan Nia. Adakah Rasty dan Nada merebutkan cinta Ricky seperti kedua ibu bapa mereka dulu? Atau akankah ini membuat Faris kembali kepada Rina? nantikan kesudahan dan episod akhir Nada Cinta di Astro.

Lagu tema/ost Nada Cinta : Nada Cinta dinyanyikan oleh Randy Pangalila feat Mikha Tembayung, Dewi Sandra dan Michella Puteri.
Lagu lagu lain : Hipnotis, Terbakar, Jangan Sedih, Semakin Lama Semakin Aku, Baru Aku Tahu Cinta Itu Apa, Cintamu adalah Takdir ku,  Gejolak Cinta, Sabtu Malam Sendiri, Terlalu sakit, Buntu, Cinta Setengah Mati.
Randy Pangalila
Lirik lagu Nada Cinta
Nada nada cinta ini terangkai dari hatiku
Dulu tak pernah terpikir mengalir seperti ini
Kamu takkan bisa menahan semua rasa
Katakan katakan katakan saja yang ada di hatimu
Coba cobalah kau lihat kau lihat diriku
Coba cobalah kau dengar kau dengar suaraku (ulang )
Kamu takkan bisa menahan semua rasa
nada-nada cinta!
Mikha Tembayong





♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

Perbezaan Ikan Keli Halal Dan Haram!!!!




Pada tahun 1986 sewaktu Tok Wan sedang gila memelihara ikan air tawar ada ler satu kolam tu Tok piara ikan keli. Oleh kerana ikan keli menggunakan bahagian dasar kolam maka kolam tersebut Tok kongsikan dengan ikan Rohu serta Tilaphia sebab Tilaphia duduk dibahagian atas sementara Rohu bahagian tengah.

Seorang rakan memberitahu pada Tok bahawa ikan keli ada 2 jenis bagi menandakan yang halal dan yang haram. Pada mulanya Tok sendiri tak percaya. Mana boleh ada keli halal atau haram (masa tu belum ada Logo Halal JAKIM lagi). Namun selepas Tok sendiri selidik ikan keli yang dipelihara oleh rakan berbangsa Tionghua dikolam dekat Batu Kong (sekarang flat ATM Desa Tun Razak) nyata cerita itu benar.

Perbezaan ikan keli memakan bahan haram dan halal

Haram (Ikan yang diternak orang bukan Melayu diberi makan perut ayam, bahan buangan, bangkai dan organ dalaman babi. Semua benda itu tidak halal untuk umat Islam)
Kepala berbentuk 'V'
Bentuk badan mirip torpedo
Badan berwarna hitam berkilat
Bahagian bawah badan berwarna putih melepak
Bahagian antara bawah kepala dan badan berwarna kuning
Apabila digoreng akan meletup kerana banyak lemak


Halal (diberi makan palet halal iaitu campuran beras hancur, tepung ikan, kepala ikan bilis, minyak sawit, bahan buangan kelapa sawit, kiambang dan vitamin)
Kepala berbentuk 'U'
Bentuk badan tirus
Berwarna hitam kelabu dan tidak berkilat
Bahagian bawah badan berwarna putih kelabu
Tiada warna kuning kelihatan di bahagian antara bawah kepala dan badan
Digoreng tidak meletup

Jadi info ini mungkin berguna sewaktu anda hendak membeli ikan keli dipasar.

Salam Ukhuwah..~

Info pada foto..~

♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

Menyejukkan Mata Untuk Ruang Dalaman Rumah

Living room
Living room
Adakah anda mendapati ruang dalaman rumah anda berasa panas? Sejak akhir-akhir ini suhu semakin meningkat disebabkan oleh pemanasan global. Kini anda tidak perlu lagi risau kerana terdapat beberapa teknik yang dapat membantu untuk menyejukkan ruang dalaman rumah anda.
1) Apabila anda ingin menukarkan siling asbestos kepada siling lain, tukarkanlah kepada fiber cement board. Siling jenis ini lebih murah dan senang diperoleh. Untuk memastikan ruang dalaman kelihatan sejuk, alaskan dengan fiberwool insulation. Ramai yang terpedaya dengan menggantikan kepada siling kumai di mana siling ini lebih mahal dan juga menjadikan ruang dalaman kelihatan rendah serta bersuhu panas. Siling baru eloklah dipasang mengikut bentuk bumbung supaya pasak kayu bumbung boleh dilihat. Siling yang tinggi juga mampu untuk menjadikan ruang dalaman rumah anda sejuk.
2) Anda disarankan untuk menggunakan ‘flourescent bulb’. Lampu jenis ini menawarkan jumlah kuantiti cahaya yang sama seperti ‘incandescent bulbs’ tetapi lampu ini mengeluarkan sedikit haba. Selain itu ‘flourescent bulbs’ juga kurang menggunakan tenaga elektrik.
3) Tanaman hiasan dalaman juga boleh diletakkan di sudut rumah anda. Selain menjadikan ruang rumah anda kelihatan lebih segar dan menarik, ia juga dapat membantu menyejukkan ruang dalaman. Antara pokok hiasan hidup yang sesuai diletakkan di dalam rumah ialah ekor kucing, pokok palma, Anthurium sp.,Caladium sp., Dieffenbachia sp., Begonia sp. dan sebagainya.
4) Anda juga boleh mengecat dinding rumah dengan menggunakan warna yang cerah seperti biru cair, kuning cair dan sebagainya. Ini dapat membantu ruang dalaman rumah anda lebih sejuk kerana warna cerah dapat memantulkan semula cahaya. Selain itu, rumah anda juga akan kelihatan lebih cantik, tenang dan segar.
5) Anda digalakkan untuk memasang awning. Awning dapat membantu melindungi rumah anda dari cahaya matahari yang terlampau.
6) Jangan meletakkan penghawa dingin berhampiran televisyen atau pon komputer. Ini kerana televisyen dah komputer mengeluarkan haba yang banyak dan ini sekaligus membuatkan penghawa dingin terpaksa beroperasi lebih untuk menyejukkan ruang rumah anda. Selain itu, meningkatkan jumlah tenaga elektrik
♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

Deko Kamar Tidur

Kamar tidur merupakan ruangan yang paling ideal dan peribadi dibandingkan dengan ruangan-ruangan lainnya. Banyak orang percaya bahwa kamar tidur harus penuh dengan ketenangan dan nyaman. Warna-warna yang terlalu terang tidak elok sebabnya warna-warna yang terlalu terang tidak memberikan kesan yang menenangkan. Warna-warna yang paling sesuai untuk kamar tidur lebih cenderung ke warna-warna yang lebih neutral dan hangat.....
Langkah pertama untuk mendekorasi kamar tidur, pilih warna kamar yang diinginkan. Jangan lupa untuk memilih warna yang lebih menenangkan. Setelah memutuskan warnanya, Anda harus siap untuk memilih picture wall  yang cocok dengan keinginan dan sesuai dengan temanya. Untuk mendekorasi dinding kamar tidur, Anda bisa memilih foto atau lukisan yang ukuran besar untuk menghasilkan suasana yang unik. Selain mempamerkan foto atau lukisan, Anda juga boleh mendekorasi kamar dinding dengan menggunakan wallpaper yang bermotif untuk menambahkan kesan mewah.
Setelah memutuskan warna dan dekorasi dinding, yang anda harus perhatikan adalah lantai. Secara umum jangan memilih bahan seperti jubin granit atau marmer. Itu karena anda tidak ingin bangun dari tidur dengan kaki menyentuh lantai yang dingin sekali. Bahan yang sering digunakan zaman sekarang adalah kayu atau karpet. Karpet memberikan kesan lebih hangat dan lembut. Karpet juga bisa menjadikan suasana dalam kamar tidur merasa lebih nyaman. Lantai berbahan kayu kini menjadi semakin popular untuk menjadi bahan untuk kamar tidur. Selain daripada lebih senang di mop, lantai kayu juga lebih murah dan mempunyai lebih pilihan warna.
Memilih warna gorden dan cocok dengan warna seprai boleh menambahkan kesan yang nyaman pada kamar tidur Anda. Gorden yang berwarna gelap sering digunakan untuk menghindari cahaya matahari ke dalam kamar tidur. Anda boleh  menambahkan lapisan tambahan yang berwarna lebih terang untuk menutupi gorden yang berwarna gelap dan tetap bisa menghindari cahaya matahari.
Katil merupakan picture yang paling penting dalam kamar tidur. Memilih katil bukan hanya menuruti desaign katil, fungsi dan kenyamanan katil yang sempurna juga sangat penting untuk menciptakan suasana dan kesihatan yang bagus untuk Anda. Konsultasi dengan pakar atau doktor untuk menentukan katil yang paling cocok untuk Anda.
Jika kamar tidur Anda berukuran kecil, Anda boleh menambahkan cermin di dinding atau di pintu almari untuk menambahkan kesan lebih luas. Anda juga boleh memilih almari baju yang menggunakan pintu dorong untuk mengatasi masalah kekurangan ruangan.
Lampu hias juga merupakan satu faktor yang penting dalam desaign  kamar tidur. Cahaya lampu yang berwarna kuning bisa menambahkan kesan mewah dan kehangatan pada ruang kamar tidur, malah cahaya lampu yang putih lebih cocok untuk digunakan di kamar tidur yang berkonsep minimalis. Adapun cahaya warna yang berwarna-warni lembut bisa menambahkan kesan futuristik ke kamar tidur. Menggunakan lampu sorot kecil untuk menyoroti ke picture seperti pintu almari atau foto untuk menambahkan kesan mewah.
Jangan lupa bahwa Anda menghabiskan sebahagian besar hidup Anda di dalam kamar tidur, dan kamar tidur juga merupakan satu ruangan yang paling pribadi untuk Anda. Menyesuaikan desain interior kamar tidur Anda dengan keinginan Anda dan memastikan kamar tidur Anda menenangkan dan nyaman.
P/S:  Ada ke sapa2 berangan bilik tidur cantik cam aku? hihihi

♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

Gambar Anak Erra Fazira


Ini dia gambar Engku Aleesya, anak perempuan kesayangan penyanyi dan pelakon Erra Fazira. Dah makin besar, sihat, gemuk dan tengoklah kulit dia, gebu dan cantik. Mesti ramai yang geram nak cubit pipi Engku Aleesya ni kan:

♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

Kabinet Dapur (berangan dalam Mimpi)

Hai!......hari nie aku nak cerita pasal kabinet dapur.....Aku tengah berangan nak dapur cam kat bawah hihihi....Berangan jer ler.....Korang boleh berangan jugak cam aku okey.....Layan jer la...gambar2 kat bawah nie.....


Cantik tak stail cam gini....kemas jer.....Tapi aku tak suka mejanya...kaca...aku  risau takut pecah hihihi...Logik tak alasan aku?...


putih..sgt sejuk mata memandang.....Tapi hari2 kena gelap kau.....kalau tak...tak hingin nak tengok dapur kalau tak berlap....Ya la....warnanya putih bersih....kalau minyak melekat kat dinding cepat jer nampak.....hihihi lagi2 cik hubby aku cerewet sikit...tak tahan telinga dengar dia bising dapur tak berlap!!!

color macam ni....cam comot jer...bagi aku...aku tak suka sakit mata hihihihi


Aku tak suka ler....benda kat atas nie...Aku bukan Chef wan pakai herba nie semua.....Jarang guna...@ tak guna langsung.....




Sliding door nampak tersusun sikit...Suka hihihihi


buat rak di pintu? Aku tak sure....tapi pendapat aku cantik dan kemas...aku takut...anak2 aku bukak dan tutup terus jatuh botol yang ada kat rak tue...(anak2 aku ganas sikit huhuhu)

Cantik letak tong sampah kat situ...Tapi kena hari2 buang sampah...Kalau tak.....Faham-fahamlah ya....

wet kitchen
vs
laundry room


Aku berangan mat jenin......Dalam mimpi la...aku dapat dapur cam gini hihihi...dapur aku ada kabinet jugak tapi tak secantik di dalam gambar nie.....Sekarang aku rasa geng anai-anai dah tibai aku punyer kabinet...malam2 dengar pak anai-anai nie menggigit huhuhu sedih betul....Aku dengan cik hubby  ada plan nak besarkan dapur...Tunggu!!!!

♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

 
This Template Was Made & Design With Love By Cik Rose Cute. All Right Reserved To Me.