30 June 2011

Sinetron Kawin Masal


Episode pertama memang lucu giler Sinetron Kawin Masal ni. Sinetron ni Start disiarkan di Astro Ria bagi menggantikan Sinetron Cinta Melody yang telah berakhir pada hari khamis lalu, 23 Jun 2011. Sinetron Kawin Masal ni juga bukan merupakan Sinetron terbaru cez sinetron ni telah disiarkan di RCTI  Indonesia pada penghujung tahun 2008. Antara pelakon utama sinetron ni ialah Agnes Monica (Sachiko), Rio (Glenn Alinskie) & Jonas Rivanno (Ben).
Yang bestnya lagi tentang sinetron ni lagu pembuka adalah lagu yang aku suka giler iaitu lagu nyanyian Agens Monica sendiri yang berjudul Godai Aku Lagi. Lagu ni juga kira lagu lama lah iaitu lagu tahun 2008. Manakala lagu penutup pula ialah lagu yang satu ketika dulu memang famous giler iaitu lagu P.U.S.P.A nyanyian ST12.
Ok, jom layan sikit-sikit sinopsis Sinetron Kawin Masal ni. Kawin Masal bermaksud Kahwin Beramai-ramai. Sachiko (Agnes Monica) & Rio (Glenn) telah berkawan sejak di sekolah rendah lagi. Dalam diam Rio mencintai Sachi. Tapi Sachi lebih menyukai lelaki yang samseng, kaki botol dan gila-gila macam Ben (Jonas). Papa Sachi selalu mengawasi kehidupan Sachi kerana papanya tidak mahu sachi berpacaran dengan orang yang tidak betul. Bagi papa Sachi, Rio adalah calon yang sesuai untuk Sachi.
Kemudian terjadi salah faham di mana Papa Sachi menjangkakan Sachi akan berkahwin dengan Rio. Sachi selalu sukakan perkara yang pelik-pelik. Maka untuk perkahwinannya juga dia mau kan konsep yang unik seperti kawin masal… Adalah Rio akan mendapatkan cintanya Sachi? Jom tengok, Setiap Isnin hingga Jumaat, pukul 6.30 petang di Astro Ria.

7 comments:

  1. cik rose x nampak nk baca tulisan..sy tgk gak kawin masal ni baru sekali..mcm best..

    ReplyDelete
  2. Tak nampak ke? huhuhu..Nanti tukar tema ler...

    ReplyDelete
  3. salam. sudah follow blog ni. jgn lupa singgah ke blog edy ya. tq

    ReplyDelete
  4. sinetron ini je yg zie tak layan. sbb tak suke agness..haha

    ReplyDelete
  5. Sis suka Agnes...Kenapa Erk???

    ReplyDelete

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
terima kasih kerana korang Ikhlas Memberi Komen...Lambat Atau Cepat...Cik Rose Akan terjah blog Korang...
Semoga kita sama - sama ikhlas berkawan di alam maya Bersama mahabbah cintaNYA
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●
"⎝⓿⏝⓿⎠JAZAKUMULLAH"⎝⓿⏝⓿⎠